..: Rekonstrukci Bp provede Pars - zatím polovinu :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanAktualizováno: Praha — Další řada osobních vozů Českých drah se dočká své modernizace. Po delší době bylo uzavřeno výběrové řízení na modernizaci 62 vozů řady Bp. Zakázku v hodnotě 1,09 miliardy korun získala šumperská firma Pars Nova. Smlouva je postavena jako zakázka na modernizaci poloviny vozů Bp (31 ks) a druhá polovina je jako opce. Vozy by měly projít komplexní modernizací, tedy dostanou všechny standardní prvky výbavy, na které jsme u posledních modernizací ČD pro dálkovou dopravu zvyklí. Pars v soutěži porazil další 4 účastníky, mezi nimiž byly ŽOS Vrútky s nabídkou 1,1 miliardy a PESA Bydgoscz s cenou 1,56 miliardy korun. Zbylí dva uchazeči, NEWAG S. A. a Krnovské opravny a strojírny pak byli vyloučeni pro nesplnění kvalifikačních a zadávacích požadavků.

Vozy Bp tedy dostanou kompletně nový klimatizovaný interiér ve velkoprostorovém uspořádání se sedadly včetně sklopných stolků, zásuvky 230 V a uzavřený systém WC. Audiovizuální informační systém bude cestující informovat nejen o trase vlaku nebo následujících zastávkách, ale i o mimořádnostech v provozu. V každém voze bude na jednom z představků prostor pro umístění 6 jízdních kol. Ve skříni vozu se objeví nové automatické předsuvné nástupní a přechodové dveře, okna budou vyměněna za nová determální. Kromě výměny centrálního zdroje energie budou i upraveny podvozky, které nově dostanou také magnetickou kolejnicovou a elektropneumatickou brzdu, která umožní provoz na tratích s tunely do délky 5 kilometrů. S tím také dojde ke zvýšení maximální rychlosti ze 120 km/h na 160 km/h a nově modernizované vozy (pravděpodobného označení Bdpee) přejdou do režimu RIC, který jim umožní běžný mezinárodní provoz.

Modernizovaný vůz Bpee239 20-70.023Všech 31 vozů z první objednávky má být hotovovo do 17 měsíců od zadání zakázky, tedy do března 2016. První zmodernizované vozy by se pak měly objevit před koncem roku 2015. Podle generálního ředitele Českých drah Daniela Kurucze, se s jejich nasazením počítá nově také na mezinárodní relaci Praha - Budapešť (zde pravděpodobně nahradí starší vozy Bpee, na kterých je již znát doba vzniku třeba tím, že jim chybí například právě sklopné stolky vhodné pro práci na PC), ale také na vnitrostátní rychlíkové lince Praha - České Budějovice, kde podstatnou část rychlíků tvoří stále ještě vozy B často v původním koženkovém provedení.

České dráhy mají v současnosti rozjety také dvě soutěže na modernizaci až 93 vozů pro rychlost 200 km/h. U těchto soutěží je termín pro podání finálních nabídek stanoven na 31. října a 7. listopadu 2014. Dá se tak očekávat, že tyto soutěže budou uzavřeny do konce roku tak, aby České dráhy měly k dispozici nutný počet těchto modernizovaných vozů pro zahájení provozu na lince Praha - Berlín - Hamburg podle nové pětileté smlouvy.

Zdroje: České dráhy, Lidovky.cz


JiříK. | 23.10.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
29.10.2014 (12:55)  
V současné době stojí jízdenka Praha - Brno cca 200 Kč. Já bych byl ochoten zaplatit za cestu po VRT cca 300 Kč. A proč by lidé, kteří dnes jezdí po D1, nezaplatili třeba 400 Kč, když cesta po D1 vyjde přibližně na 700 Kč?

Uznávám, že cesta by s dojezdem na předměstí nemusela být rychlejší, ale nemyslím si, že případná časová ztráta byla příliš vysoká. Ale to jsou dohady.
registrovaný uživatel arj 
29.10.2014 (12:14)  
Komín:O kolik kratsi by byla cesta VRV nez po dalnici ... O polovinu to asi nebude, ale bude to pravděpodobně pořád o něco rychlejší než auto
Sim: kolik treba vy osobne jste ochoten zaplatit za spoj Praha - Brno v pripade, ze by jizdni doba byla rekneme hodinu


Mám pocit, že všichni propagátoři VRTky (a podporuje je v tom Ing.Pohl) vycházejí z toho, že jízda bude stát stejně jako v "obyčejném" vlaku. Zajímavé ovšem je, že ve státě, kde sídlí firma pana Pohla, je jízdné docela odlišné - konkrétní příklad na cestě Letiště Düsseldorf - Kolín/R (cca 50 km) je ICE za € 20, IC za € 15 a R/S-Bahnem za € 11,30; na zpáteční cestě z Bonnu na Letiště DUS (80 km) byla nabídka za € 26/€ 20/€ 16,80.

Komíne, a jak jste přišel na to, že cestovní doba z "předměstí" Brna na "předměstí" Prahy bude VRTkou rychlejší než autem - zvlášť, když obě předměstí leží na vzájemně bližších koncích obou měst?
Bohužel, při použití veřejné dopravy musím počítat s poměrně dlouhou dobou na dojetí na nádraží + určitou rezervou ... takže zase konkrétní příklad z dob, kdy pražsko-brněnská EC jezdila přes Vršovice-Malešice: svůj barák (v širším centru Prahy) jsem z vlaku (resp. žlutého busu) viděl v nejlepším případě 40 minut poté, co jsem z něj vyšel.
registrovaný uživatel Sim 
29.10.2014 (11:22)  
Komín > a bude to o vic lepsi, nez o co to bude drazsi?

Ja jen, ze treba pendolino ve sve dobe bylo o dost drazsi (+200) a pritom bylo slusne obsazene, protoze diky zpomaleni ostatnich vlaku s rizikem kozenky bez rozdilu v kategorii to vlastne zas tak drahe nebylo, kdyz si uvedomime, co nabizelo navic.

Jenze v dnesni dobe, kdyby byla u klopidla stejna cenova politika jako tenkrat, by v nem jezdili pravdepodobne jen ti, kdo si to neplati z vlastni kapsy. Klopidlo zlevnilo, takze i kdyz nabizi v celorepublikovem hledisku nadprumer a na Ostravu prumer, je porad vcelku solidne obsazene.

A docela by mne zajimalo, kolik treba vy osobne jste ochoten zaplatit za spoj Praha - Brno v pripade, ze by jizdni doba byla rekneme hodinu. Tedy, o kolik navic jste ochoten si priplatit oproti soucasnemu stavu, kdy ceny zacinaji na 160 Kc s inkartou a 190 korun bez ni ...
registrovaný uživatel Komín  mail  
29.10.2014 (8:38)  
M
O kolik kratsi by byla cesta VRV nez po dalnici pro cestujiciho treba z Rosic do Krce?

O polovinu to asi nebude, ale bude to pravděpodobně pořád o něco rychlejší než auto a především to bude mnohem lepší, než dnešní vlak. A člověk, který pojede vlakem, bude moc dělat po cestě spoustu věcí, což je pádným důvodem, proč jet vlakem.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
29.10.2014 (0:36)  
po zapocteni vyroby a likvidace uz to takove terno neni

Je k dispozici nějaký příklad něčeho, co je terno i po započtení výroby a likvidace? ;-)
registrovaný uživatel M 
28.10.2014 (23:59)  
Komin: O kolik kratsi by byla cesta VRV nez po dalnici pro cestujiciho treba z Rosic do Krce? O polovinu?
registrovaný uživatel Kubajz 
28.10.2014 (22:26)  
Ty cisla na Wikipedii o prechodu z dalnice na vlak bych bral vzhledem k jejich zdroji trochu s rezervou :-).

Jinak je bohuzel potreba pocitat s tim, ze prumerna evropska cena za 1km VRT je sice stejne draha jako 1km dalnice v CR, ale v realu bude ta VRT u nas minimalne 2x drazsi nez je prumer EU.

Zajimave je, ze UIC vsude argumentuje jen ekologickym a energeticky vyhodnym provozem, ale nema nikde ekologickou a energetickou narocnost za cely zivotni cyklus. Jestli to nebude tim, ze po zapocteni vyroby a likvidace uz to takove terno neni.
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.10.2014 (17:38)  
Pikehead
Přesun cestujících z dálnice je zřejmý v odkazu wikipedie.

Pravda je, že Švýcarsko je v určitých ohledech poměrně odlišné, nicméně máme tu ještě země jako Nizozemí, Belgie. U nich je, pravda, do velké míry VRT využívána pro mezinárodní dopravu, ale i tak si myslím, že argument "ČR je na vysokorychlostní vlaky moc malá" je jen jedním z mýtů proč VRT v ČR nestavět. Jízdní doby by byly přibližně poloviční v porovnání s dálnicí a to smysl má.

Navíc o Švýcarsku píšete jako o zemi s tranzitem. Jestli má nějaká evropská země potenciál se stát tranzitem, tak jsme to my, v srdci Evropy. Pokud nás brzy však všichni neobjedou.
28.10.2014 (9:56)  
Komin: no právě, co je to Vaše "mnoho cestujících"?

Švýcarsko je fajn, bohužel pro srovnání s ním existuje stejný počet důvodů jako pro nesrovnávání se s ním. Od kupní síly přes krajinnou morfologii, modální split tradičně ve prospěch železnice i k fungujícímu mezinárodnímu transitu...
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.10.2014 (0:04)  
Pikehead
v prezentaci pošahaneckého kroužku za vybudování VRT v našem mikrostátu
Narážíte na to, že ČR je na VRT moc malá? A co Švýcarsko?
Že je cena VRT srovnatelná s cenou dálnice je všeobecně známý fakt - http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/
A opravdu nejsem žádným členem pošahaneckého kroužku za vybudování VRT.

podívejte se někde na vytíženost dálnic a na vytíženost tratí, které má VRT má nahradit
Vysokorychlostní trať má nahradit kromě souběžné trati také částečně tu dálnici, odkud přejde mnoho cestujících - https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Vysokorychlostn%C3%AD_tra%C5%A5

JB:
Fajn, ale pojmem "ne jen TGV" jsem nemyslel rovnou všechno, ale různé REX a pak "nižší a vyšší" TGV.
Diskutabilní je rentabilita VRT v přeshraničních úsecích, na což také článek upozorňuje. Kdo ale říká, že musíme stavět (hned) VRT do zahraničí? Co takhle Praha - Brno?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko