..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.05.2014 (4:27)  
pro J.S.>(23.5.2014, v 13:23):

Nějak mi o léta na trase přijdou Rakušané i Madaři úslužnější, než JLV. Němce moc neberu, jde hodně o věk. A to srovnávám i ICE.

Od 60. let mi hodně vadí česká vlastnost, že jim jsou "cizí jazyky cizí". A
pak chtějí, (dominantně ony), abych jim nakupoval, neřku-li tlumočil. To fakt nemusím. Mívám vlastní zábavu.

pročak se zaměstnanci Fichtelbergbahn učí a umí česky???
registrovaný uživatel M 
23.05.2014 (23:47)  
KK: Myslim, ze kdo chtel, tak vyraz statni firma pochopil. O CEZu nic nepisu, je to dopravni portal, ne elektrikarskej...
Kdyz pises o ZDO, tak proti te nikdo nic nema. Pokud se teda nebavime o ZDO v severovychodnim Nemecku. Proti te taky nic nemam, ale nevim, proc to ma delat ceska statni firma, kdyz ma urcite problemy v Cesku.
Mimochodem, proc si DB asi vybraly CD a ne SA? Kvuli barve vlaku to asi nebude, mzdy zamestancu budou podobne, vagony taky. Tak co maji CD a SA ne? Krome statnich penez teda...
23.05.2014 (17:20)  
KK: Chcete po mě řešení? Snaha o řešení tady již byla, nicméně ČSSD si dupla a ono řešení: Soutěžit zakázky ZDO bylo z titulu politické moci potlačeno.
Když přijde politik (placen ze státního) a řekne zadejte zakázku bez výběrka ČD (placené ze státního) tak to standardní chování firmy na trhu není. Asi těžko si dokážete představit politika, který zaúkoluje KORDIS, aby vozbu vlaků ZDO zadal soukromému dopravci bez výběrka.
A můžeme vést akademickou debatu o tom, jakou motivaci má Hateman aby se takto choval. Ale myslím, že to bude mlácení prázdné slámy.
registrovaný uživatel SYN 
23.05.2014 (17:14)  
Duplo: však o to jde, ne? ČD hodlají pro použití do Německa rekovat (skoro?) všechny Xmz co kdy nakoupily jako nové (Ampz, Bmz, WRmz) a k nim na doplnění počtu ještě i některé z těch co koupily jako ojeté od OeBB...
registrovaný uživatel duplo 
23.05.2014 (16:10)  
Mimochodem.
Co bude s cca 10 až 15 let starými Bmz a Amz, které teď do SRN jezdí? Tam by stačilo udělat reko interiéru, lepší klima a mohlo by se do SRN vesele jezdit dál.
23.05.2014 (15:52)  
SYN: On jim někdo nabízí možnost jezdit za stejných (finančních) podmínek?
ČD investuje do reko relativně (na naše poměry) zánovních kvalitních vozů (kterých je evidentně na domácí nasazení "škoda") přednostně před vozy které by to (svým stavem) potřebovaly o dost víc
Pokud mate na mysli ZDO, tak tuto prilezitost vyuzivaji snad CD plnymi dousky, ne?
Jinak receno - Pokud chteji uspet na dotovanych rychlicich, mohou tam nasadit co chteji. Co nevyberou na jizdnem, to zaplati stat, tak proc se s tim trapit?
Pokud chteji uspet v Nemecku, tak uz holt musi predvest nejakou kvalitu... Proto do Nemecka Bmz a do Budejovic jenom B. To je ovsem chyba objednatele.

A tam kde už to vypadalo že konečně jednou to půjde, tak se zase začarovalo aby to nešlo
Ono se mimo jine taky ukazalo, ze nabidky soukromniku nejsou nijak zazracne...
registrovaný uživatel SYN 
23.05.2014 (14:25)  
Obecně si ovšem myslím že postoj a akce DB v této záležitosti byly akcemi šikovného obchodníka, napřed ukázali ČD že jestli se nebudou dost snažit, tak není problém oslovit alternativy, a ejhle výsledek se dostavil - ČD investuje do reko relativně (na naše poměry) zánovních kvalitních vozů (kterých je evidentně na domácí nasazení "škoda") přednostně před vozy které by to (svým stavem) potřebovaly o dost víc, ale holt mezinárodní prestiž je důležitější...
registrovaný uživatel SYN 
23.05.2014 (14:18)  
To zalezi na tom jestli radite linkovou osobni dopravu mezi lekarskou peci, ochranu zdravi a majetku, infrastrukturu atd. nebo ne...
Jo, mezi infrastrukturu bych ji teda osobně určitě řadil, mj. i proto je z poloviny dotovaná...
registrovaný uživatel SYN 
23.05.2014 (14:12)  
Mozna byste mohl nejakou tu prdel prilezitosti prodat soukromym dopravcum, kteri je tam nevidi...
On jim někdo nabízí možnost jezdit za stejných (finančních) podmínek? Není to náhodou tak že jim ZDO doposud nikdo neumožní? A tam kde už to vypadalo že konečně jednou to půjde, tak se zase začarovalo aby to nešlo, s mlhavým příslibem do (vzdálené) budoucnosti která se průběžně oddaluje? Proč pořád??
registrovaný uživatel SYN 
23.05.2014 (14:06)  
Karel Kovařík: Dost zásadní problém ovšem je že stát této své "obchodní" společnosti doposud z 99% (vyjímky naprosto ojedinělé, obvykle v malém pří/přeshraničním provozu) zajišťuje zakázky ze ZDO (čehož výsledek je že dané firmě tvoří tržby méně než 50% příjmů, nadpoloviční část tvoří dotace na ZDO.
Čili neboli, na jednu stranu se oháníme tím jak je ČD a.s. naprosto standartní podnikatel na trhu, na druhou stranu dlouhodobě! odmítáme učinit je rovným všem ostatním podnikatelům v daném oboru, dáváme jim zvýhodněnou pozici. Potom ovšem odmítat je ovlivňovat naprosto legální cestou vlastníka (přes správní radu, která zadává úkoly/koncepci managementu, což jsou normálně najaté pracovní síly) je licoměrnost.
Jinak asi skoro každý je si tu vědomý obrovského potenciálu hraní si s čísly na náklady jednotlivých linek, je to jako ve Slovácku, jak stařeček prodával krávu za 50 grošů, muselo se k ní ovšem koupit i kohouta za 8 zlatek. A že byla kráva pěkná, brzo našel kupce a plácli si...
Tady ta ziskovost linek v Německu taky bude dost záležet na tom které náklady (na Nábřeží například?) si kam zaúčtuje, jestli to pojme způsobem "to všechno bysme museli stejně platit i kdybysme do Německa nejezdili" tak to pak ta ziskovost té linky jde dosáhnout čistě numericky relativně snadno...
A taky bych si byl dost jistej tím že jedno dost důležité morální vítězství je neumožnit se na tuto linku dostat Jančurovi, to bych řekl že by považovali za vítězství i kdyby sám provoz linek byl mírně ztrátový - neumožnit šanci konkurenci za to obvykle stojí...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko