..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
23.05.2014 (10:09)  
Pikehead:

o obsazenost na českém území bych se nebál, problém je spíše úsek Děčín - Dresden... ale ten je krátký
23.05.2014 (9:56)  
Obávám se, že i Jančura by potřeboval mít ty rychlíky na českém území dotované. A vzhledem k tomu, že Nábřeží s Nábřežím bude tendrovat tuto linku tak v roce 2040, je pro DB vhodnější spolupracovat s ČD, protože tam nebude otazník nad profitabilitou a obsazeností české části.

M: kladl jsem tutéž otázku u zprávy o modernizaci vagonů, vzbudilo to tu velkou nelibost. Ne že bych to Němcům nepřál, za všechny ty hovadiny, co se u nás z eurofondů za jejich prachy postavily, ale spíš bych preferoval, aby ČD soustředily svojí pozornost na sevis pro tuzemce, který má citelné rezervy.
registrovaný uživatel M 
23.05.2014 (9:42)  
Martin Jarath - pocitam, ze to byla reakce na mne, takze...
Bude to tedy ekonomicky sobestacne? Pak se nabizi otazka - proc to tedy nezvladne firma AB (nebo treba SA)? Pokud je to zlaty dul, tak by se investor mel najit velice snadno. Soucasne se nabizi otazka - ma statni firma podnikat?

No a pak jsou tady ty nadcasove - opravdu ma cesky stat financovat tyhle projekty, ktere jsou v podstate jen o Nemecku? Co prijde priste? Koupime 10 spickovych lekarskych pristroju do 10 nemocnic, z nichz 8 bude v Nemecku a 2 v Cesku? S tim, ze to bude vlastne vyhodne, protoze vydelame na nemeckych pacientech a bude to vyhodne?
23.05.2014 (9:21)  
Nějak nechápu smysl Vašeho příspěvku...
23.05.2014 (8:41)  
Gratuluji webu železničářů....jasně Jančura je zlý - ČD dokonalé....apropó fajn cenzura :-) takto to v této zemi bude jistě lepší......
23.05.2014 (8:10)  
na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START
Takze ta blba, vecne zpozdena Hungaria bude prudit dal?

Jinak si myslim, ze tohle je pro Regiojet skutecna prohra...
23.05.2014 (7:52)  
Je iste ze ten jeden priamy vlak bude ECcko a nie Metropol? Ako uz bolo podotknute nizsie, priamy EC vlak Budapest-Nemecko prilis do toho konceptu nezapada.
registrovaný uživatel Kakov 
23.05.2014 (6:32)  
tak jsem na firenetu zachytil toto:

Dnes v Praze podepsaná smlouva, garantuje např. nasazování lokomotiv Českých drah na celé trase. Konkrétně se jedná o stroje Škoda Transportation, se kterými z minulosti měl dopravce značné technické komplikace v Rakousku. Schválení těchto lokomotiv proběhne nejpozději do začátku příštího roku.

je vidět, že škodivka má stále ještě looko bez papírů....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.05.2014 (5:08)  
ad Jiří Bajer

1) a kde si "AB" bude kupovat lístek do (a z) Prahy do Berlinovic? Tam doufám že se ukončí reko (nedělá se na plno) v Gesundbrunnen a oravdu tam vše zastaví, neb to mám "Kurzstrecke", zato Hbf. o kousek dál a s přestupem.

2) ICE z Leipzig jede dříve a je v Hamburgu rychleji. Hodí se do Wunderlandu. Jen to zpožďování do/z Hamburgu a kapacita = přehazování vlaků na hl. n. mně jaksi otravuje.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.05.2014 (5:02)  
ad Duplo:

Snad CD vymlaskne dost EUR a DB Poskytne kvalitní službu reko WC na Gesindbrunen, botažmo v Hamburgu při obtatu. Totéž JLV tamtéž co se týče nákupu čerstvého pečiva. Todle šetření na kaětáncích už mně fakt nebaví...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko