..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
27.05.2014 (13:17)  
Tarten: Zajímavý popis toho, jak si Němci vyjednali, že tam ČD nenasadí ani nové vlaky, ani relativně mladé české Xmz (popř. po reko) co do němec jezdí teď, ale mnohem starší rakouské vozy (po reko). ;-)

Nechápu Vás, vždyť přesně o tomto je tento článek, že pro tuto linku ČD vypisují VŘ právě na tyto "mladé" české Xmz (a dále i na několik koupených od Rakušáků), kdyby pro Vás bylo příliš obtížné sledovat link v článku tak to číselně vypadá asi takto: Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah.

SA má také státní peníze.

Tak jestli stavíte na roveň více než 50% u ČD a nějakých 5% u SA (za slevu povinně poskytovanou podle zákona) tak to pak jo...
registrovaný uživatel M 
27.05.2014 (11:43)  
Komin - pocitam, ze odpoved prijde v radu dni, maximalne tydnu:)
registrovaný uživatel Komín  mail  
27.05.2014 (11:42)  
Pravda vlastně. Tenhle rok si ještě přece DB od ČD vyžádaly navíc. To se ještě věřilo ve výjezd RJ. Takže toto až 2016.
27.05.2014 (11:24)  
M: Ve slovenskem navrhu jsou 2 vlaky Budapest-Hamburg a 1 vlak Budapest-Berlin.
Akorát, že návrh je na 2014/2015 a v článku se mluví o 2015/2016
registrovaný uživatel Komín  mail  
27.05.2014 (8:46)  
M: Ten slovenský návrh mě vůbec zaskočil. Pode něj bude kromě novýho EC Porta Bohemica pokračovat ve svojí tradiční trase EC Hungaria a stejně tak EC Jan Jesenius. Navíc má být zachováno i EC Slovenská Strela Bratislava - Ostseebad Binz.
Zavedení EC Porta Bohemica ale způsobilo, že dojde ke zrušení EC Varsovia, to mě docela zklamalo. Byl to pěknej vlak. Nevíte, jesli bude v úseku Břeclav - Warszawa nějaká náhrada?
26.05.2014 (21:18)  
tarten, ČD mohou dávat klidně i "ohrožující" slevy. Protože nepředpokládám, že by je to mohlo položit. Třeba tady: http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/financni-vykazy/individualni-financni-vykazy-podle-mezinarodnich-ucetnich-standardu-za-rok-2012.pdf
a stalo se něco? Nestalo. Necelou miliardu zamázne stát. Nemyslím, že by byl vážný problém, aby se tak dělo každý rok. Alespoň ne pro Dráhy - pro stát by to problém měl být, leč se to bere jako takový folklór.
26.05.2014 (20:45)  
bartik09: Vtip je v tom, že celý vlak je 2. třída. :) Ale chápu, že studenti patří do kupéčka na šestku.
26.05.2014 (20:32)  
Josef Petrák: Tím myslíte státem vyžádanou slevu na žákovské jízdné, kterou nelze neposkytovat?
No mozna kdyby RJ hodne chtel, tak by ji v business a relax tride poskytovat nemusel...
26.05.2014 (18:58)  
M: Tak co maji CD a SA ne? Krome statnich penez teda...

SA má také státní peníze.

ČD ovšem nedává slevy, které je existenčně ohrožují, takže jsou schopné vlaky do Německa skutečně získat a provozovat, na rozdíl od RJ. Zjevně proto tam jezdit budou.


tarten: Tím myslíte státem vyžádanou slevu na žákovské jízdné, kterou nelze neposkytovat? :)
registrovaný uživatel M 
26.05.2014 (17:38)  
jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk.

Ve slovenskem navrhu jsou 2 vlaky Budapest-Hamburg a 1 vlak Budapest-Berlin.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko