..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
22.05.2014 (19:34)  
Byll: taky mě to zarazilo. Spíš bych předpokládal, že to nebude navazovat na Railjety (což DB dost možná ani nechtějí), ale právě na maďarská EC, kdy jedno EC z Hamburka prostě pojede rovnou až do Budapešti. Zpráva o zachování přímého spojení Hamburg - Budapest mě hodně potěšila. Naprosté zrušení této linky by byla velká škoda. Ať si každý řiká co chce, já většinou na hl. n. v Praze nevidim tu 100% výměnu cestujících.
registrovaný uživatel Byll 
22.05.2014 (19:12)  
Nějak mi nevychází ten dvouhodinový takt. Když to má navazovat na railjety, kam se napasuje ten Maďar? Buď nepojede z Hamburku v taktu nebo z Prahy nepojede Railjet v taktu.
registrovaný uživatel duplo 
22.05.2014 (19:06)  
Pokud budou 3 soupravy zajíždět do Hamburku, tak budou v SRN nocovat. Viz. souprava EC 176, která ještě jede vnitrozemský Hamburg Drážďany, respektive EC 378, která nocuje v Binzu.
Vracet se stihnou jen soupravy do Berlína.
22.05.2014 (19:01)  
jamiebie: S těmi vozy Bmz a Ampz se počítá i na linku do Budapesti.
22.05.2014 (18:55)  
Není těch vozů na tuto linku nějak moc? Nedávno jsem na zelpage četl, že lze z vozů sestavit až 9 souprav. Podle tohoto článku je reálná potřeba o dost nižší.
registrovaný uživatel duplo 
22.05.2014 (18:08)  
Je jen škoda, že Ministerstvo dopravy nenechalo "snílkovi prchlivých nápadů" Jančurovi jezdit Praha - Brno bez dotací. Tři dny před pomyslným zahájením provozu Jančurových brněnských rychlíků, bychom se dozvěděli, že mu banky další vlaky nezafinancovaly, kvůli dumpingu ČD na trati Praha - Ostrava.
Jsem zvědav jak tohle Jan Sůra zpracuje. Ve Völkischer Beobachter lze očekávat zvýšenou frekvenci článků se černobílým schématem zlé ČD, hodný Jančura.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko