..: České dráhy zavádí nové podmínky pro náhradní autobusovou dopravu :..

Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš VinšPraha — České dráhy od 1. května výrazně mění tarifní podmínky pro přepravu v náhradní autobusové dopravě (NAD). Důvodem je podle dopravce rostoucí počet výluk, které na jarní a letní měsíce správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, plánuje. Zatímco nyní probíhala kontrola a nákup jízdenek stejně jako ve vlaku, tedy na výzvu vlakového doprovodu, nyní dostane větší množství pravomocí samotný řidič autobusu a více odpovědnosti bude na cestujících. Cílem je podle drah zefektivnění celého modelu odbavení a zřejmě také nezanedbatelný počet cestujících bez jízdenky například v případech, kdy jede více autobusů náhradní dopravy, ale průvodčí je pouze v jednom z nich.

Jízdné v NAD

Cenová úroveň 1: 10,– Kč (5,– Kč)

Cenová úroveň 2: 15,– Kč (7,– Kč)

Cenová úroveň 3: 20,– Kč (10,– Kč)

Ve většině případů tak bude nově jízdenku po cestujících požadovat již řidič autobusu při nástupu. Je tedy nutné nastupovat předními dveřmi. Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti. Pokud bude náhradní autobusová doprava pro delší trasu, mohou se jednotlivé částky i sčítat. Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte. Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P. Konkrétní ceny pro danou výluku se zákazníci dozví vždy při vyhlášení výluky.

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu. Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče při nástupu a na kterém bude zřejmě vyznačena stanice nástupu. Pokud cestující toto potvrzení nedoloží, bude odbaven z výchozí stanice autobusu s přirážkou k jízdnému.

Zdroj: Železničář 9/2014


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.05.2014 (8:39)  
Stejny jako napad Prahy davat do metra ty turnikety nejaky. Co by vysly draz, nez permanentni dohled revizoru na desitky let.
20.05.2014 (8:27)  
Jestli by nahodou nestacilo do tech busu sem tam nasadit revizory... Ale to by vlastne bylo moc jednoduchy.
20.05.2014 (8:26)  
To ani nemusí být IN100 nebo režijka, ale stačí jakýkoliv eTiket a bez POP nebude co kontrolovat.
20.05.2014 (8:24)  
Joska Holibajda:
Koukám, že vy tuto možnost jízdy na černo zřejmě využíváte, když jste jak na trní a brojíte proti tomuto. Například kontrola na výstupu je naprosto standardní záležitost, která se používá ve všech dopravních podnicích a rozhodně se nejedná o omezování osobní svobody. Jelikož se pohybuji osobně v oblasti přepravní kontroly, tak toto rozhodně není nezákonná a dopravce na toto má právo.
Ad.zákon o ochraně osobních údajů, tak pokud bude řidič Českými drahami osoba pověřená, tak má samozřejmě právo kontrolovat i Inkarty a do rozporu se zákonem se také ČD nedostávají.
Mám pocit, že poslední dobou nám tu vzniká fenomén, že se každý ohání omezováním osobní svobody a zákonem o ochraně osobních údajů a to už automaticky. Cokoliv se navrhne, hned se najde někdo chytrej, kdo se to snaží napadat tímto směrem a to bez jakéhokoliv rozmyslu. Bohužel tomu přidávají i sami lidé, kteří pracují na ÚOOÚ. Nevěřil jsem tomu, když mi kolega říkal, že většina z nich trpí defacto stihomamem. V dubnu jsem se účastnil konference, kde byli jedno dopoledne přítomni a nestačil jsem zírat. Ale to už je jiná pohádka.
Tohle opatření rozhodně nebude namířeno proti normálním cestujícím, ale právě proti takovým, jak píše mr.bean. Ostatní se podle mě nemají čeho bát. Já ho jen a jen vítám.
20.05.2014 (7:59)  
Byl jsem svědkem rozhovoru dvou mladých lidí v Ostravě Svinově:
"Dneska si to kup jen do Hulína, je výluka a do Brna jedou autobusy. Vlastně stačí jen do Přerova, pak už to bude mít průvodčí na háku"
Takže ten zoufalý pokus ČD chápu.
Nicméně pokud ti řidiči nebudou mít POPky tak tam prostor k černé jízdě bude stále. Například tvrzení že mají IN 100 nebo režijku.
20.05.2014 (7:52)  
To se zřejmě bohužel zatím vůbec neví.
20.05.2014 (7:42)  
Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti.
A nebude to někdy náhodou dražší, než jízdenka, kterou si cestující plánoval koupit?

Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte.
Takže za jednu jízdenku budu platit nadvakrát. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě...

Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P.
A jak si řidič tu aplikaci zjistí? A má vůbec řidič právo vidět průkaz s osobními údaji cestujícího? Mají ČD toto řešeno v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů?

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu.
Takže když autobus přijede na čas nebo dokonce zpožděný, budou mě v něm ČD ještě držet až do doby, než se na mě dostane řada a budu si moct koupit jízdenku? To mi zavání omezováním osobní svobody...

Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče
Takže další papírování, další buzerování zákazníka.

To všechno je myšleno vážně? Nechce se mi tomu věřit...
20.05.2014 (7:27)  
Nějak polovičatá zpráva :(. Jak bude probíhat odbavení elektronických dokladů? To budou mít řidiči čtečky In-karet?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko