..: České dráhy zavádí nové podmínky pro náhradní autobusovou dopravu :..

Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš VinšPraha — České dráhy od 1. května výrazně mění tarifní podmínky pro přepravu v náhradní autobusové dopravě (NAD). Důvodem je podle dopravce rostoucí počet výluk, které na jarní a letní měsíce správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, plánuje. Zatímco nyní probíhala kontrola a nákup jízdenek stejně jako ve vlaku, tedy na výzvu vlakového doprovodu, nyní dostane větší množství pravomocí samotný řidič autobusu a více odpovědnosti bude na cestujících. Cílem je podle drah zefektivnění celého modelu odbavení a zřejmě také nezanedbatelný počet cestujících bez jízdenky například v případech, kdy jede více autobusů náhradní dopravy, ale průvodčí je pouze v jednom z nich.

Jízdné v NAD

Cenová úroveň 1: 10,– Kč (5,– Kč)

Cenová úroveň 2: 15,– Kč (7,– Kč)

Cenová úroveň 3: 20,– Kč (10,– Kč)

Ve většině případů tak bude nově jízdenku po cestujících požadovat již řidič autobusu při nástupu. Je tedy nutné nastupovat předními dveřmi. Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti. Pokud bude náhradní autobusová doprava pro delší trasu, mohou se jednotlivé částky i sčítat. Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte. Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P. Konkrétní ceny pro danou výluku se zákazníci dozví vždy při vyhlášení výluky.

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu. Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče při nástupu a na kterém bude zřejmě vyznačena stanice nástupu. Pokud cestující toto potvrzení nedoloží, bude odbaven z výchozí stanice autobusu s přirážkou k jízdnému.

Zdroj: Železničář 9/2014


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
20.05.2014 (13:49)  
Sdmistovková Karosa není přijatelná, 714 a několik 010 přijatené je.
20.05.2014 (13:48)  
Síť SŽDC by měla umožňovat jízdu dálkových vlaků odklonem, ovšem když si představím, že by rychlík v Prahy do Českých Budějovic jel po jednokolejce s telefonickým dorozumíváním přes Písek....

Když spadla trolej za Kralupama, jezdilo se přes Neratovice a byly takové zmatky, že si to nikdo nedovede představit, hlavně, že se zrušila stanice Chlumín a Kojetice, zůstaly jenom jako zastávky. V případě nutné jízdy přes Kladno je zase zrušena stanice Zákolany. Šetří se, ať to stojí co to stojí.
Registered user thingie  mail  
20.05.2014 (13:45)  
Ne, sedmistovková karosa není přijatelná. Tečka. Žádný kdyby, v takovým nebo onakym stavu, prostě ne. Nechápu, jak jsou do toho ti lidi ochotní vůbec nastoupit.
20.05.2014 (13:42)  
Sedmistovková Karosa od strejce z vesnice může a taky nemusí být v lepším stavu než autobusy velkého nejmenovaného podniku. Pokud s ní jednou za týden odveze fotbalisty do sousední vesnice a jinak jí má ve stodole a opečovává jí, tak proč ne. Tady je zvykem házet všechny do jednoho pytle, jistě takový nějaký případ byl, takže pokud nějaký strejc z vesnice vozí cestující při výluce rozhrkanou Karosou, tak potom to tak dělají všichni.

Zrovna tak to neplacení z neobsazených zastávek, tak pokud se o to pokusí někdo, tak se samozřejmě předpokládá, že se o to pokusí všichni.

Ve 471 se dá projet bez placení několik zastávek, konstrukce je na to snad vymyšlená, ovšem pokud nastoupim na opačnou stranu jednotky, tak jí procházím a pokud vidím někde průvodčího v uličce, tak jdu jiným podlažím, abych ho nerušil při kontrole jízdenek, protože se tam s ním s batohem nevyhnu, někteří průvodčí reagují předrážděně, přitom se pouze potřebuju dostat do první třídy. Ovšem předpokládá se, že se vyhýbám placení.
Registered user thingie  mail  
20.05.2014 (13:30)  
No já sem teda spíš doufal, že by ČD aspoň nastavily nějaké podmínky pro kvalitu té náhradní dopravy. Něco ve smyslu, že se prostě nesmí objevit sedmistovková karosa od nějakýho strejce z vesnice, co současně i sedí za volantem. To není jenom nepohodlné, to je přímo o strach.
Registered user (gp) 
20.05.2014 (13:20)  
V ČD se probudil "řádný hospodář" a nikomu nenechá nic zadarmo. Ať to stojí, co to stojí. Nebo je to způsob, jak dostat značku do novin?
20.05.2014 (13:17)  
Nebylo by jednodušší ty tratě jednou opravit pořádně a ne 10x ročně jen "leštit koleje"? Pokaždé, když je výluka, tak mi pokladní říká, že "ty koleje už musí být snad ze zlata". NAD je mimořádně nepohodlná, často je nutné jít mnohem dál než před nádražní budovu (až stovky metrů!) a tak by měla být spíš zajištěna sleva za nepohodlí (za neposkytnutí služeb). NAD samoosobě způsobuje nemalé zpoždění, a když se vyřítí stovky lidí z rychlíků, tak chci vidět, jak někdo bude něco řešit a kontrolovat (takže další úbytek cestujících a vlastně podpora automobilové dopravy).
20.05.2014 (13:06)  
(OT) M 474 003: Poznámky k bodování jsou taky nepřínosné a hodné mínusu. :)
20.05.2014 (12:35)  
Opět se ukazuje, že ČD řeší především blbosti, co by se mělo řešit, to se neřeší. Tak pojede několik lidí při výluce zadarmo NO A CO? ČD zkrachují???

Stejně ná 50% cestujícich týdenní, měsíční a já nevím jaké jízdenky tak nevím proč tyhle orgie.

V téhle zemi se řeší nezaměstnanost a že lidi nechtějí dojíždět za procí, za prací lze ve většině případů dojíždět pouze autem, protože většina míst je hromadnou dopravou nedostupná, pokud je potřeba někde přestoupit, tak v rámci 2 hodinového intervalu je potřeba čekat 119 minut na přípoj, protože ten předešlý o minutu ODJEL. TOHLE je potřeba především řešit, a ne to, že někdo projel nějaký úsek bez zaplacení. Donedávna jezdily soupravy 714+5x010 v úsecích s neobsazenými zastávkami a nikdo únik tržeb neřešil, a teď se bude řešit únik tržeb při náhradní dopravě.

A nezapomeňte mi dávat mínusy, pozoruju, že pokud se objeví můj komentář, tak dostanu automaticky mínusy, aniž by kdokoli komentář četl nabo se snažil pochopit. Na začátku tohodle bodování bylo dohodnuto, že mínusy nebo plusy budou za přínosnost nebo nepřínosnost komentáře k dané problematice a ne za souhls nebo nesouhlas.
Registered user Trakia 
20.05.2014 (12:17)  
No už když jsem to četl v tom Železničáři,tak mně napadalo,že je to praštěný výmysl.Jak se potvrzuje,máte všichni stejný názor.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko