..: České dráhy zavádí nové podmínky pro náhradní autobusovou dopravu :..

Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš VinšPraha — České dráhy od 1. května výrazně mění tarifní podmínky pro přepravu v náhradní autobusové dopravě (NAD). Důvodem je podle dopravce rostoucí počet výluk, které na jarní a letní měsíce správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, plánuje. Zatímco nyní probíhala kontrola a nákup jízdenek stejně jako ve vlaku, tedy na výzvu vlakového doprovodu, nyní dostane větší množství pravomocí samotný řidič autobusu a více odpovědnosti bude na cestujících. Cílem je podle drah zefektivnění celého modelu odbavení a zřejmě také nezanedbatelný počet cestujících bez jízdenky například v případech, kdy jede více autobusů náhradní dopravy, ale průvodčí je pouze v jednom z nich.

Jízdné v NAD

Cenová úroveň 1: 10,– Kč (5,– Kč)

Cenová úroveň 2: 15,– Kč (7,– Kč)

Cenová úroveň 3: 20,– Kč (10,– Kč)

Ve většině případů tak bude nově jízdenku po cestujících požadovat již řidič autobusu při nástupu. Je tedy nutné nastupovat předními dveřmi. Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti. Pokud bude náhradní autobusová doprava pro delší trasu, mohou se jednotlivé částky i sčítat. Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte. Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P. Konkrétní ceny pro danou výluku se zákazníci dozví vždy při vyhlášení výluky.

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu. Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče při nástupu a na kterém bude zřejmě vyznačena stanice nástupu. Pokud cestující toto potvrzení nedoloží, bude odbaven z výchozí stanice autobusu s přirážkou k jízdnému.

Zdroj: Železničář 9/2014


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
21.05.2014 (9:21)  
Pavel Z a ostatní průvodčí:

Proč hned krádež? Tak pokud dopravce nemá v prodeji jízdenek systém, pokud nás nastoupí v Nových Ouholicích 15, tak nevím, proč bych se dobrovolně hrnul mezi těch 5, které stačí průvodčí odbavit, pokud bude v Nových Ouholicích nebo v soupravě fungující automat na jízdenky, tak si jízdenku koupím a nebudu nic zkoušet. A pokud to má být krádež, tak se dopravce okradl sám.

V Kralupech jezdil průvodčí, který vybíral manipulační přirážku i z neobsazené zastávky, přišel až za nějakou obsazenou a pak tvrdil, že cestující nastoupil v obsazené, v případě odporu vyhrožoval fyzickým násilím. Byl to bývalý policajt a nyní údajně povýšil na komando.

Když jsem jezdil na IN 100 tak mně deptalo třískání rohem mojí jízdenky do ovládacího panelu POP, pokud si průvodčí ztratili ovládací prvek, ať si v hudebninách koupí trsátko a nepoužívají roh mojí jízdenky, za kterou jsem dal 24900.

Nepřátelský systém, například návrat ceny za jízdenku, tak pokud jízdenka nebyla PROKAZATELNĚ použitá, příklad-koupím si ve 14.10 jízdenku z Kralup do Velvar, vlak jede ve 14.35, a jí ji ve 14.25 vracím, tak by mi měla být proplacena v plné výši. Uvedl jsem to jenom jako příklad, který mně momentálně napadl. Třeba bych nemusel dostat peníze ale jízdenku na další mnou zvolený den.

Vím že tento příspěvek není k problematice NAD, ale předpokládám, že by mohl někoho zajímat.
21.05.2014 (9:01)  
Josef Petrák: No, to máš pravdu, já taky chodím hlavně s kartou, ale přecijen, když jdu na vlak, tak vím, že s kartou mimo hlavní nádraží moc nepochodím... Už aby byly alespoň ty nové POPky, co budou karty umět.
21.05.2014 (9:00)  
Honza: Samozřejmě, při mimořádnosti je nutné mít jakýkoliv autobus, tam se shání to, co má kola. Ale při plánované výluce bych prostě staré Karosy rovnou vylučoval, to tam nemá co dělat. Normální lidi nezajímá, že to má třeba pohodlné sedačky, ale je to prostě morálně zastaralé a necítí se v tom dobře. To samé je třeba u vozů řady B - také to má měkké sedačky, ale kupodivu to oblíbený vůz (kromě řady šotoušů) není.
registrovaný uživatel M 
21.05.2014 (8:47)  
Co jeste by melo byt zadarmo?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
21.05.2014 (0:39)  
IMHO by NAD měla být pro cestující zadarmo a platit by ji mělo SŽDC (což bych tak nějak čekal že tak bude, kdo jiný by to taky měl platit). To by mi tak zhruba přišlo fér. Předplatní by zřejmě jako obvykle utřeli, ale ti jsou již zvyklí, nevím teď z hlavy o žádné kompenzaci která by se vztahovala i na předplatní jízdenky...
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.05.2014 (23:04)  
Sedmistovková Karosa krásná a na rozdíl od dnešních autobusů pohodlná, není přijatelná, ale MHDčkové busy s okny jak dvířka do mikrovlnky, totálně tvrdými a nepohodlnými sedačkamy, přijatelné jsou. OMG
Stejně když se stala například nehoda 471 před 4 lety v ÚStí Vaňově a trať byla x hodin neprůjezdná, každý byl rád, že se vůbec nějak dostane domů, a to jsem tolik sedmistovek pohoromadě viděl naposled snad v polovině 90. let :-)

Edit:
Zrovna nedávno jsem si říkal, chudíci lidi, co jezděj NAD z Lovosic do Radejčína, jezdí tam taková hnusná Sorka, která řve a vibruje a uvnitř je to na žloutenku. To jsem s tím jel jenom z nádraží k Centrumu, abych si trochu zkrátil cestu.
20.05.2014 (21:42)  
M 474 003: a pokud vidím někde průvodčího v uličce, tak jdu jiným podlažím, abych ho nerušil při kontrole jízdenek, protože se tam s ním s batohem nevyhnu, někteří průvodčí reagují předrážděně, přitom se pouze potřebuju dostat do první třídy. Ovšem předpokládá se, že se vyhýbám placení.

Všem bych vřele doporučil chodit jednu šichtu s průvodčím po ešusu. Ono by se na tohle "obcházení" hned koukalo jinak. Chápu, že se někdo může cítit dotčený z toho, že je hned považován za neplatiče, ale pokud je žádost o předložení jízdenky podána normální formou a cestující se v tom naschvál nevyžívá (i takové jsem zažil), tak by snad neměl být problém.
20.05.2014 (21:02)  
Michal Jaroš: Já třeba dost často nemám u sebe hotovost žádnou. :) Nebaví mě furt vybírat.
20.05.2014 (19:29)  
Boj proti cestujícím bez jízdních dokladů (a to nejen v NAD) považuji za oprávněný. Tento návrh řešení již ale vidím jako vskutku nešťastný, neboť se dotkne především těch slušných, navíc jen málokterý řidič bude dodržovat stanovené zásady. Daleko víc je potřeba zapracovat na zajištění přípojových vazeb nebo potřebných standardů vozidel - opravdu není možné, aby za jeden vlak jely tři "různě pomalé" autobusy a poslední měšťák přijel o 15 minut později, než dva předešlé, jen proto, že mu jeho konstrukční rychlost neumožňuje třeba jízdu po dálnici.
20.05.2014 (19:14)  
Jinak souhlasím s názorem, že SŽDC se asi moc nesnaží dělat výluky nějak úsporně, aby se to cestujících dotklo co nejméně. Prostě zavřou trať a je jim to jedno, alespoň podle toho, co jsem slyšel.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko