..: České dráhy zavádí nové podmínky pro náhradní autobusovou dopravu :..

Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš VinšPraha — České dráhy od 1. května výrazně mění tarifní podmínky pro přepravu v náhradní autobusové dopravě (NAD). Důvodem je podle dopravce rostoucí počet výluk, které na jarní a letní měsíce správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, plánuje. Zatímco nyní probíhala kontrola a nákup jízdenek stejně jako ve vlaku, tedy na výzvu vlakového doprovodu, nyní dostane větší množství pravomocí samotný řidič autobusu a více odpovědnosti bude na cestujících. Cílem je podle drah zefektivnění celého modelu odbavení a zřejmě také nezanedbatelný počet cestujících bez jízdenky například v případech, kdy jede více autobusů náhradní dopravy, ale průvodčí je pouze v jednom z nich.

Jízdné v NAD

Cenová úroveň 1: 10,– Kč (5,– Kč)

Cenová úroveň 2: 15,– Kč (7,– Kč)

Cenová úroveň 3: 20,– Kč (10,– Kč)

Ve většině případů tak bude nově jízdenku po cestujících požadovat již řidič autobusu při nástupu. Je tedy nutné nastupovat předními dveřmi. Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti. Pokud bude náhradní autobusová doprava pro delší trasu, mohou se jednotlivé částky i sčítat. Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte. Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P. Konkrétní ceny pro danou výluku se zákazníci dozví vždy při vyhlášení výluky.

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu. Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče při nástupu a na kterém bude zřejmě vyznačena stanice nástupu. Pokud cestující toto potvrzení nedoloží, bude odbaven z výchozí stanice autobusu s přirážkou k jízdnému.

Zdroj: Železničář 9/2014


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Leinad 
20.05.2014 (11:29)  
Proč by busem měl jezdit průvodčí nebo revizor, když se to dá udělat složitě. Když NAD samo o sobě znamená zpomalení, tak bude navíc řidič kontrolovat jízdenky místo toho, že by řídil. Když někde bude krátký přestup NAD -> vlak, tak při nástupu řidič bude tisknout potvrzení o jízdě NAD, aby bylo zpoždění, a při výstupu do dveří se postaví gorily kontrolující jízdenky, aby náhodou kaštani někam nedojeli.
Nemůžou tohle objednavatelé nějak zatrhnout?
20.05.2014 (11:24)  
Osobně mi ta zpráva přijde jako opožděný apríl, ale to nemění nic na tom, že by se s tím něco dělat mělo.
Podobně na "samoobsluhách" již někteří objevili, že pokud přijedou s pětikilem k automatu, od něj pak zajdou za fírou, kterej nejpozději třetího takovýho pošle do prčic, tak v případě výskytu revizora si v klidu od něj bez pokuty jízdenku koupí, zatímco jindy budou krást v podstatě nepostižitelně.
20.05.2014 (11:17)  
To budou zpoždění. Třeba u tý NAD Čerčany - Hvězdonice se to vyjezdilo většinou načas. Pokud bylo prázdno, zvládl by to průvodčí. Přestup plného rychlíku už bude o jiném. Řidič nebude moci odjet, dokud nedokončí kontrolu, neprodá lístky.
20.05.2014 (10:53)  
To budou ale řidiči NAD být tedy řádně proškoleni, pokud se nepletu. Nebylo by jednodušší do každého busu pak dát průvodčího? Nebo při nástupu do všech busů před něj dát kontrolu? (třeba jen pokladní)
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.05.2014 (10:41)  
mr.bean: to to trvalo, než na to přišli :-)
Máma takhle jezdila při výluce zadarmo skoro furt :-)
20.05.2014 (10:10)  
Podle mně, v případě náhradní dopravy by měl být úsek projetý autobusem odečtený z ceny jízdného, jako kompenzace za zmatky a nepohodlí, které tyto akce doprovázejí.

Když byla výluka mezi Smíchovem a Rudnou, tak jezdily autobusy schválně co nejdál od nádraží za deště z nekrytého nástupiště, i když u budovy bylo místa dost, označení naprosto nedostatečné a z hlavního nádraží nebylo možné přijet vlakem, protože se nestihlo přejít na náhradní dopravu. Když jsem to konzultoval s průvodčím, řidič hulvát na mně ještě řval, co si to dovoluju a že mám být rád, že vůbec něco jezdí.

V okoli Prahy je zvykem nasazovat městské autobusy s místy k stání a 3 dveřmi. Jak k tomu příjde cestující s jízdenkou první třídy, který pak za jízdné které neodpovídá dobrým mravům, visí na tyči a poslouchá syčení z cizích sluchátek a debatu floutků za každým slovem "víš co" ???????????
20.05.2014 (9:50)  
Nejen při NAD se hromadně krade naprosto běžně. Jenže jak pak průvodčí ve vlaku prokáže, že daný cestující s jízdenkou Olbramovice - Praha zakoupenou v Táboře nepřijel třeba na kole?
A to je jen ten nejkřiklavější případ.
20.05.2014 (9:42)  
Samotna nutnost pouzitia NAD je pre cestujuceho obmedzenim. Do toho zavadzat dalsiu byrokraciu, spomalovat nastup kontrolou/predajom listkov, atd. je uz uplne chore a antizakaznicke.

Napr. ZSSK v sucasnosti pocas vyluky medzi Varinom a Vrutkami prakticky vobec nekontroluje listky v rychlikoch (a zrychlenych NADkovych spojov) medzi Zilinou a Vrutkami, je to viac menej verejne tajomstvo a zaroven sa mi nezda ze by to bolo vyrazne zneuzivane.

Ono niekedy je lepsie nechat jedno percento ludi nechat ist na cierno ako buzerovat 99 percent a vytvorit si vyssie naklady nez je hodnota tych uniknutych trzieb.
registrovaný uživatel Antony 
20.05.2014 (9:24)  
ceske drahy = vrchol blbosti :-))

na posazavskem pacifiku byla cely duben vyluka. vetsina lidi tak jezdila mestskymi autobusy nez aby jela nahradnimi. misto vlaku jezdilo 5 autobusu a v prvnim bylo radove 5 - 15 lidi a ostatni byly prazdne. presto jezdily v teto sestave cely mesic. kdyby radsi misto takoveho vyhazovani penez koupili nove vlaky na tuto trat!
20.05.2014 (9:21)  
Na první pohled to vypadá nedomyšleně. Proč by mělo platit jiné jízdné? Čemu odpovídají cenové úrovně 1, 2 a 3? Co cestující s jízdenkou v mobilu, s předplatními jízdenkami apod.?

Z pohledu většiny cestujících budou jízdy NAD ještě otravnější a zdlouhavější než dosud. Už teď se často jízdní řády nestíhají, nehledě na to, že ČD chronicky nasazují autobusy, které mají nižší kapacitu než nahrazované vlaky, o nedostatku místa pro zavazadla, chybějících WC a dalších železničních samozřejmostech ani nemluvě.

Neumíme si došlápnout na pár procent podvodníčků? Tak to cestování NAD znechutíme všem a s vaničkou vylijeme i dítě.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko