..: České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína :..

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.5.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
12.05.2014 (23:58)  
JB:

A lidi si přejí třeba B vagony? Věřte, že drtivá většina ne...

A lokomotiva se třema vagonama nebude ekonomicky efektivní, ani když se těm lidem líbit bude...
registrovaný uživatel Bóřa 
12.05.2014 (22:55)  
Připadá mi, že je móda nadávat na Elefanty. Nemyslím si, že si to ty jednotky zaslouží. OK, není to už zrovna poslední výkřik techniky, ale účel, pro který 471 vznikla, podle mě plní velmi dobře. Má široké dveře umožňující rychlou výměnu cestujících, je nízkopodlažní, má velkou kapacitu, dostatek místa pro cestující (měřím 185 cm, a v Elefantu nemám ani s naproti sedícím problém s místem na nohy), je tam klima, pro mě příjemně tvarované pohodlné sedačky... Hodně se na sedačky v 471 na šotostránkách žehrá, ale mně špatné nepřijdou. Ani hodinová cesta pro mě není žádným utrpením. Zkrátka je to proti 451/2 (přes veškerou moji úctu k ní), kterou 471 v příměstské dopravě z větší části nahradila, enormní posun vpřed. To, že 471 není vhodná na rychlíky, je fakt. Ale je tomu tak jednoduše proto, že k tomu účelu nebyla navržena. Ani tak se nemá za co stydět. Vybrat si mezi jízdou 140 km/h v Elefantu nebo v Béčku, tak je pro mě Elefant jasná volba. Béčka jsou v pohodě tak do 100. Nad 120 už pak ale vážně přestává všechna sranda.
registrovaný uživatel Kakov 
12.05.2014 (19:48)  
Syn:

a jaký R je pravověrný? zajímalo mě to. dík
registrovaný uživatel JB 
12.05.2014 (16:39)  
SYN: Vracím se k "nemožnosti regulace osvětlení". Požadavek je zřejmě motivován tím, že v jednotkách 471 je osvětlení provedeno diletantsky. Nízko položené zářící plochy jsou v zorném poli cestujícího a každá se několikanásobně odráží v oknech. Osvětlení má osvětlovat, ale nemá být vidět (např. Siemens má zářivky za mřížkami, jak v EC vozech tak i v metru M1). Ne všichni potřebují číst, půl hodiny noční jízdy nějak přetrpím, ale 90 minut je týrání lidí.
registrovaný uživatel SYN 
12.05.2014 (14:25)  
Lidem, nebo šotoušům?
Jinak pokud se tu bavíme o české kategorii R tak to tu je taková "meziregionální doprava", staví to na každé třetí mezi (čili často) a těžko v tom někdo pojede tři hodiny přes celou republiku (většina ani tak dlouhou trasu nemá).
Pravověrných rychlíků (které mají navíc řádně dlouhou soupravu aby to nebylo na vraždu s velkou loko) je tu pomálu...
registrovaný uživatel JB 
12.05.2014 (6:56)  
Ekonomicky větší šanci má to, co se lidem víc líbí nebo si víc přejí.
12.05.2014 (1:14)  
ondrejskalak:

A čím ten argument podporujete, kromě vlastního přání? Já nemluvil o tom, co se mně víc líbí nebo si víc přeju, ale o tom, co má ekonomicky větší šanci...

A nemotejte do toho EC/IC, když řeknu rychlík, logicky nemyslím IC...

Samozřejmě Vít Burian je ještě blíže pravdě, že záleží na trati, ale v drtivé většině budou soupravy výhodnější...
11.05.2014 (21:23)  
Vít Burian: Ano, např mezi Pardubicemi a Libercem jezdí 843 jako motorový rychlík a docela to lidem vyhovuje. Já myslel spíš ty dálkové +IC a EC. Tam mají soupravy smysl. (Je málo místa - připojí se další vůz a ne hned spřahovat 2 jednotky.)
11.05.2014 (20:23)  
On není rychlíky, jak rychlík. Některé rychlíky staví skoro na každé třetí mezi, jiné jedou skrz republiku. Nemůžeme to proto házet do jednoho pytle, už jen proto, že zde na to budou asi vždy dvě trakce - závislá a nezávislá.

Třeba na rychlících Brno - Plzeň se, dokud budou existovat, udrží navždy klasické soupravy/netrakční jednotky (a to znělo liška důvodů), zato takové rychlíky Brno - Břeclav - Olomouc budou asi spíš vloženy formou jednotek, koneckonců, už na to byla vypsána soutěž. A jednotky tam budou taky z několika docela pádných důvodů...
11.05.2014 (19:56)  
cestovatelvlakembusem: Nesouhlasím. Budoucnost rychlíků není v jednotkách, ale v soupravách. Já tedy osobně nechci, aby rychlíky byly supermoderními jednotkami s nejnovějším designem, trojvrstvými skly, klimatizací, plnou nízkopodlažností a interiérem jak z příměstského autobusu. Velkoprostory se také na dálkové cestování nehodí. Lepší jsou kupéčka.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko