Berlín — Sotva několik dní uplynulo od konce poslední stávky strojvůdců a dalšího podpůrného personálu na německé železnici a už tu máme stávku další. Zatímco předchozí protest trval necelý týden a byl prakticky nejdelší v historii Deutsche Bahn (DB), nynější stávka je rovnou časově neomezená — trvá od úterý 20. května a její konec zatím nebyl oznámen. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Tomu jde kromě snížení pracovní doby strojvedoucích a zvýšení jejich platu také o větší moc v rámci skupiny DB. Opakované stávky výrazně poškozují jméno drah v celém Německu i v zahraničí, jelikož se na ně nedá spolehnout a lidé musí opakovaně volit jiné druhy dopravy, případně své cesty zrušit. Provozu na našem území se stávka prakticky nedotkne, dálkové vlaky ve směru Berlín budou již tradičně končit v Drážďanech, spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky mezi Českou republikou a naším západním sousedem by však měly vyjet bez omezení.
Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn
Otazka je, jestli to je skoda, kdyz se ukaze ze jsou postradatelny...
Jiří Bajer: Jeden den stávky stojí německou ekonomiku cca 100 milionů €.
Ja si myslim, ze to nebude tak horky. Spis to bude jen politickej blabol druhy strany.
Ostatne podobne jako u nas, kdyz stavkovali nadrazaci a MHD Praha - taky byly katastroficky scenare, ktery nevylucovaly ani konec sveta a nakonec byl v Praze klidnejsi den nez kdy jindy.
Kazdopadne - uz aby byly vlaky rizeny automaticky. Tohle je akorat pro zlost.
No, škoda některých německých tratí - takto se asi zjistí, že mnoho tratí je z hlediska osobní dopravy postradatelných a vlaky na nich brzy zaniknout (mj. po odlivu cestujících, z nichž část se třeba už nevrátí). Ale každý svého štěstí strůjcem.
Poslouchejte prosím rozhlas a televizi a tam se dovíte proč stávkují a jsou-li požadavky nadsazené či nikoliv.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.