Berlín — Sotva několik dní uplynulo od konce poslední stávky strojvůdců a dalšího podpůrného personálu na německé železnici a už tu máme stávku další. Zatímco předchozí protest trval necelý týden a byl prakticky nejdelší v historii Deutsche Bahn (DB), nynější stávka je rovnou časově neomezená — trvá od úterý 20. května a její konec zatím nebyl oznámen. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Tomu jde kromě snížení pracovní doby strojvedoucích a zvýšení jejich platu také o větší moc v rámci skupiny DB. Opakované stávky výrazně poškozují jméno drah v celém Německu i v zahraničí, jelikož se na ně nedá spolehnout a lidé musí opakovaně volit jiné druhy dopravy, případně své cesty zrušit. Provozu na našem území se stávka prakticky nedotkne, dálkové vlaky ve směru Berlín budou již tradičně končit v Drážďanech, spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky mezi Českou republikou a naším západním sousedem by však měly vyjet bez omezení.
Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn


"...Pracovní doba se stále zkracuje. Ještě nedávno se u nás chodilo do práce i v sobotu a 7-8 hodinová pracovní doba taky kdysi byla sci-fi. Nezapomeňte taky, že do 25 let věku u nás většina lidí na práci nesáhne, to nebývalo..." Tak proč nedělají i ti mladí a my dědci musíme pravidelně dělat víc než těch teoretických 8 hodin denně?
"...zboží opravdu stojí v zásadě tolik, kolik je v něm lidské práce..." V tomhle udělal jasno jistý Karel Marx už před 150 lety. Já jsem za mlada měl pocit, že celému lidstvu a jednou provždy. Bohužel dnes už i jen zmínka o jeho jménu hraničí s jistými paragrafy trestního zákoníku, natož aby se o něm učilo na vysoké ekonomické. Světoví politici i finančníci jak idioti opakují jedny a ty samé chyby jen proto, že si v něm nečtou a díky jejich zabedněnosti je svět zase už na hraně globálního průseru. No, já už to na tomhle světě nějak doklepu, ale nastupující generace je odsouzena k tomu, co potkalo většinu generací před ní - nevzala si poučení z hovadin svých tátů a dědků a ty hovadiny si znovu zopakuje.
To ale neplatí univerzálně, že ne?
To neplatí dokonce ani většinově, že ne?
Ale on má v zásadě pravdu.
1) zboží opravdu stojí v zásadě tolik, kolik je v něm lidské práce. Sofistikovaný výrobek, který kdysi řemeslník vyráběl několik dní, dnes je ale vyráběn na téměř automatické výrobní lince, dnes proto stojí míň jako ostříhání u holiče, kde ta lidská práce stále je.
2) Pracovní doba se stále zkracuje. Ještě nedávno se u nás chodilo do práce i v sobotu a 7-8 hodinová pracovní doba taky kdysi byla sci-fi. Nezapomeňte taky, že do 25 let věku u nás většina lidí na práci nesáhne, to nebývalo.
no a jak vidíte někteří ještě nepoznali, že jde o pohádku :-D
Myslite co budou delat cestujici az budou vlaky jezdit? Vsak oni to nejak zvladnou, nebojte...
(Samozrejme ironie; Je mi jasny, ze na cestujici jste ani nepomyslel.)
Jsem ochoten se vsadit, že taková snaha vyvolá vlnu stávek. Čímž se potvrdí, že nestávkující vlaky jsou výhodnější jak pro provozovatele, tak pro zákazníka.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
