Praha — Již dříve jsme informovali o plánech RegioJetu zařadit do nočních vlaků vozy s lehátkovou a lůžkovou úpravou interiéru. V minulém týdnu se tato zákulisní informace stala realitou, když RegioJet oznámil, že od 17. prosince začne na své noční vlaky z Prahy do Košic zařazovat také ubytovací vozy řady Bcmz. Ty RegioJet odkoupil již tradičně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Vozy budou nabízeny ve dvou úpravách, a to v úpravě „lehátko“, kde bude v oddílu ubytováno šest cestujících, a v úpravě „lůžko“, kde budou ubytováni jeden až tři cestující a zároveň budou k dispozici i tři sedačky, jelikož jedna strana kupé bude v tzv. denní úpravě. Cestující si tak bude moci vybrat, zdali bude sedět, či ležet. Na rozdíl od lůžkových vozů Českých drah není v kupé k dispozici umyvadlo pro ranní hygienu.
Ve vozech bude poskytováno bezdrátové připojení k internetu, zábavní portál, zásuvky 230 V a omezený palubní servis (zeštíhlená nabídka nápojů a občerstvení). O instalaci chybějící klimatizace se uvažuje, jak uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí RJ.
Cestující v rámci servisu dostanou v lehátkové variantě kávu, vodu a croissant. V lůžkové variantě pak kávu, vodu, džus, snídaňový set a sladkou pozornost. Naopak tzv. hygienický balíček (vlhčené ubrousky, dentální set, kosmetický set, mýdlo, hřeben, špunty do uší, maska na spaní a kapesníčky) je možné zakoupit za 80 Kč (zdarma jej nezískají ani cestující v nejdražším „single“ kupé).
Na nočních spojích RJ 1020 a 1021 RegioJet počítá s nasazením až třináctivozových souprav, v předvánočním období můžeme v rezervačním systému dopravce najít zatím soupravy dvanáctivozové. Podíváme-li se podrobněji na ceny služeb, tak ještě včera (16. prosince) se prodávalo lehátko za 375 Kč, lůžko za 650 Kč a celé lůžkové kupé (1–3 osoby) za 1950 Kč. Dnes (17. prosince) však tyto ceny na některých spojích dosahují vyšších hodnot, a to 610 Kč za lehátko, 844 Kč za lůžko a 2500 Kč za celé lůžkové kupé. Pro srovnání, ceny za lehátko (T6) u Českých drah se v předvánočních dnech pohybují okolo 1439 Kč, za lůžko (T3) 1612 Kč a za lůžko „single“ (1 osoba v kupé) kolem 2461 Kč (vše včetně jízdného v ceně 1272 Kč získaného na eShopu ČD pro vlak EN 445).
Lůžkový vůz RegioJetu před Štědrým dnem otestuje i náš redaktor, a tak doufáme, že výsledek bude lepší než u nočního vlaku RJ „k sezení“.
Zdroje: RegioJet

Na Slovakii jsou povětšinou WLABmee, takže také bez sprchy. Už to dnes také nevyužívám. Hojně jsem jezdil lůžkovým vozem v devadesátých létech, Praha - SNV - Praha, takže starých WLAB jsem si užil dosyta. A v single byl ráno člověk jakž takž odpočatý. Pak jsem nějaký čas jezdil přes den Košičanem i s autem, přes Kosice (to mně paradoxně vyhovovalo asi nejvíc), dnes už jen autem. Přece jen zpět jedu večer a jeden den ušetřím. Ale umím si představit, že z oddílu Lux vozu WLABmz vystoupím ráno odpočatý a vyspalý.
Mizerny jizdni vlastnosti, brzdeni na kazdem rohu (jen mezi Ostravou a Prerovem to melo snad 4 zastavky; ten vlak vzdy 10 az 15 minut jel a pak zastavoval) za zvuku obligatniho piskani spalikovych brzd, nebo ventilace spis skrz zavrena okna (v pripade luzka jeste s drevenymi ramy) nez oficialnim ventilacnim systemem, to jsou veci, ktere pomerne dokonale dokazi zabranit dobremu vyspani. A zaroven takove, u kterych se da predpokladat, ze s "emzetovym" hardwerem je mozne je solidne eliminovat a tim pravdepodobnost se dobre vyspat zvysit (pokud si to nepodelaji jinym prusvihem). I tak je to ale nebe a dudy ve srovnani i s obycejnym penzionem nebo lepsi ubytovnou. Pokud bych to mel s necim srovnavat, bylo by to spani ve stanu (lehatko na penove karimatce, luzko na nafukovacce) nekde kousek od frekventovane trate nebo dalnice.
Jinak jsem zvědavý, jak se tomu bude dařit, ale mohlo by.
Faktem jest, že za 2500 (single) si fakt už raději koupím tu letenku.
Naopak, dělená cena je skoro u všech železnic v Evropě. Jediná vyjímka se kterou jsem se při svých cestách setkal byl CityNightLine (což je soukromá společnost ne státní dopravce)kde byla paušální cena bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Otazkou spis je, v jake skupine cestujicich je vetsi potencial - zdali v tech, co se v modrem systemu vyznaji a umi v nem bruslit a klickovat, nebo v tech, co si stavebnici cen nechteji sami stavet a radsi si ten tatarak nechaji namichat od kuchare.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
