..: Z Liberce a Tanvaldu do Szklarskiej Poręby bez přestupu? :..

Motorový vlak do Polska před Harrachovem, foto: TužkaHarrachov — Je tomu již necelých pět let od doby, kdy byl obnoven pravidelný provoz na přeshraničním úseku severočeské tratě 036 mezi Harrachovem a polským městem Szklarska Poręba. Zpočátku byly vlaky dopravce GW Train Regio (dříve Viamont Regio) vedeny polskými jednotkami SA 134, které následně vystřídaly starší motorové vozy řady 810 odkoupené ze Slovenska. Vlaky do Polska však nejedou již z Tanvaldu nebo Liberce, ale začínají jízdu v Kořenově či Harrachově, kde je nutný přestup z vlaků Českých drah, které obsluhují české vnitrozemí. Právě tento přestup ale bude možná již příští zimu minulostí. Krajský koordinátor dopravy KORID LK totiž chce do Polska zavést přímé vlaky bez nutnosti přestupu na hranici.

Informace o záměrech Libereckého kraje přiblížila pro portál ŽelPage jednatelka společnosti KORID LK Stanislava Jakešová: „O přímém spojení Liberce a Szklarske Poręby se v současné době intenzivně jedná. České dráhy daly Libereckému kraji nabídku, která se projednává. Se společností GW Train Regio se také jedná o možnostech další spolupráce,“ vysvětluje Jakešová. Pokud vše půjde dobře, tak již v prosinci letošního roku se do Polska cestující svezou modernějšími vozidly, bez zbytečného přestupu a možná i rychleji. Jasný a srozumitelný by měl být také tarif, aby nebylo nutné si kupovat například pro cestu z Harrachova do Szklarske Poręby dvě samostatné jízdenky.

Polský motorový vůz na mostě přes Jizeru, foto: paolo3 Nové řešení má však také svá úskalí, na která upozornil například server zubacka.cz. Ten poukazuje například na to, že motorové vozy řady 840 nejsou zatím v Polsku vůbec typově schváleny a je otázka, zdali tento problém lze za pouhých několik měsíců spolehlivě vyřešit. Otazníky panují také například nad faktem, mají-li ČD k zajištění provozu dostatečný počet vozidel nebo nad tím, jestli se „štádlery“ snesou s polskými úseky tratě vybavenými přídržnicí. To, jestli se tedy opravdu cestující svezou z Liberce do Polska přímo již v prosinci, zatím vůbec není jisté a je to spíše přáním většiny zúčastněných.

Ještě před tím navíc čeká celou trať 036 několik dlouhodobých výluk za účelem dalších oprav tratě. Kromě centrálního úseku mezi Libercem a Tanvaldem čeká na rekonstrukci také Harrachovský tunel a přilehlé úseky dráhy. Nepřetržitá výluka v úseku Kořenov – Harrachov začne již 1. dubna a potrvá až do konce září. Vlaky linky L1 při ní budou končit už v Kořenově, naopak vlaky od Polska budou začínat až v Harrachově. Cestující do centra Harrachova využijí autobusové linky IDOL, lidé jedoucí do Polska budou autobusem přepraveni až do první polské zastávky v Jakuszycích.

Odkaz: výlukový jízdní řád (.pdf)

Zdroje: Česká televize, Finanční noviny, zubacka.cz, KORID LK


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 31.3.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


31.03.2015 (19:45)  
Je možná také výměna této trati za nějakou jinou trať v oblasti mezi dopravci - zde se logicky nabízí například trať 042.
registrovaný uživatel DJ 
31.03.2015 (19:00)  
GWTR má na příslušné části trati č. 036 pouze krátkodobou smlouvu s objednatelem, že je možné takto rychle změnit dopravce?
31.03.2015 (16:15)  
Keprt: Tak podobný jako v jižních Čechách s lokálkami. Nejdříve se mluvilo o nějakých 20% přepravy a tudíž by tam jezdil státní dopravce + soukromník a pak to byla plná přeprava a tak mě právě zajímá, jestli tamtu trať také obsadí soukromník nebo se jedná jen kvůli pohraničnímu spoji. Protože na mezinárodní dopravě mezi státy nejezdí jen ČD ale i cizinec.
registrovaný uživatel Keprt 
31.03.2015 (14:45)  
Takže další trať bude u soukromníka?...

Z čeho usuzuješ?
31.03.2015 (14:32)  
Takže další trať bude u soukromníka?...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko