Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.
Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
V takej BID (akokolvek mizerny system to je) si dnes kupim listok napr. u Slovak Lines s platnostou od zajtra a zajtra mi ho budu akceptovat vsetci dopravcovia v BID bez toho aby som niekam chodil. Ak toto dokazu traja dopravcovia pouzivajuci kazdy iny system, preco to nedokazu CD aspon v ramci svojho tarifneho systemu, ked uz nie v IDS?
Zřejmě máte pravdu, i tisková zpráva ČD toto tvrdí. Nicméně oporu v SPPO to podle mě nemá (eshopová jízdenka není záznamem na kartě, ale někde v databázi).
To už se mi také ostatně jednou - dvakrát stalo, převážně na regionálních vlacích.
Nutno však podotknout, že ne všichni zaměstnanci ČD o těchto novinkách vědí. Když jsem se nedávno takto chtěl prokazovat v oblasti Podkrkonoší, narazil jsem na zaměstnance, kterým se to vyloženě příčilo a chtěli papírový doklad.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.