Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.
Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
Nevyšumělo, je to tam stále. Přestup do vlaku vyššího druhu ale není přerušením.
Když ČD udělají všech asi padesát věcí, co jste vypsal, co z toho budou mít? Kolik nových cestujících tím získají?
ale pokud přesednete do SC tak to je v zájmu ČD..
Není to možné. Ty peníze jsou fyzicky na kartě a u počítače nemáte zařízení, které by je odebralo.
Aby se zajistilo, že na jeden lístek pojede jen jedna osoba, stačí jedinečná identifikace lístku (hash), centrální databáze (lokální cache, pravidelná synchronizace a záložní cesta ověření), historie kontrol (úseky, spoje, časy), pár pravidel pro přípustné hodnoty (časová jedinečnost výskytu v úseku/spoji), ošetření přerušení jízdy a nosič identifikátoru lístku pro uživatele (anonymní karta pro pohodlí, papírek pro staromily, vlastní zařízení...)
Podobný anonymní přístup lze vymyslet minimálně pro předplatní slevy jako IN25. U slev závisejících na statutu člověka (studentské, důchodcovské, ...) by pak bylo třeba provázat s anonymním potvrzením statutu.
"Dobrý den,
děkuji Vám za Váš podnět, který jsme využili pro další zjednodušení odbavení v eShopu Českých drah.
Nově si lze v eShopu dokoupit všechny zákaznické aplikace (IN 25%, IN 50%,... včetně časového doplatku do 1. třídy) a ve vlaku předložit ke kontrole pouze In-kartu. V prvních 5 dnech po zakoupení je doklad v přenosné pokladně průvodčího zobrazen ze seznamu všech vnitrostátních dokladů zakoupených v eShopu. V následujících dnech je možno aktualizovat In-kartu přenosnou pokladnou a zákaznickou aplikaci tím nahrát přímo do čipu In-karty. Jedinou výjimkou jsou traťové jízdenky, které se na zmíněný seznam z prostorových důvodů nevejdou. V případě nákupu traťové jízdenky k In-kartě je nutno do 5 dnů od zakoupení požádat o aktualizaci karty u pokladní přepážky Českých drah."
Tak snad alespoň něco...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.