Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.
Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
To je stejný případ jako "papírovou jízdenku z pokladny nemám, protože jsem ji někde vytrousil" - jste černý pasažér. Nevím, jestli průvodčí má možnost jízdenku dohledat podle čísla InKarty (bavíme se o případu, kdy ji v POPce nemá), nicméně podle SPPO samotná InKarta jako doklad nestačí (kromě jízdenek, které jsou fyzicky na kartě, např. traťovek).
Defaultne je nastaveno, ze si koupim jizdenku za plnou cenu. Pokud to bezi automaticky, tato jizdenka se mi sparuje s kartou, ktera me ke sleve opravnuje, pricemz bez teto karty je jizdenka neplatna, i kdyz ji mam vytistenou v papirove podobe. A to mi prijde jako blbost nebo past na zakazniky, takze i kdyz to cele (sparovani) vidim jako pokrok, tenhle prezitek (default nastaven na plnou cenu) to stale kazi.
Ale také by mně zajímalo, jak oficiálně prokážu, že nejedu načerno, když si koupím étiket těsně před odjezdem a popka se nestihne synchronizovat.
Zajímalo by mě, jak tohle funguje a jestli v případě, že z nějakého důvodu nedochází k synchronizaci, čtečka prudí a upozorňuje na to.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.