..: Drahám stačí jízdenky v SMS či na In-kartě :..

Zadáním čísla mobilu si zajistíte SMS s kódem transakce, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.

Telefonní číslo můžete využít i pro bezplatný informační servis, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
24.01.2014 (11:25)  
babilon: U papírové jízdenky mi nikdo netvrdí, že když ji ztratím, tak mi někdo něco dá, ostatně to ani nikdo myslím nečeká, ovšem u téhle varianty ČD výslovně tvrdí, že jízdenka je na inkartě a tu stačí ukázat průvodčímu...
24.01.2014 (11:17)  
Až na jeden případ nepříjemné průvodčí v pořádku. Hlavní je, že už se teď ty doklady nemusí nahrávat přímo do karty, což je pro různé typy dokladů požadavek ze strany ČD na dodavatele, tj. další peníze. Takže předpokládám, že třeba jízdenku na léto již nebude nutné mít v papírové podobě.
24.01.2014 (11:04)  
kód nemám (protože se mi třeba vybil telefon)
To je stejný případ jako "papírovou jízdenku z pokladny nemám, protože jsem ji někde vytrousil" - jste černý pasažér. Nevím, jestli průvodčí má možnost jízdenku dohledat podle čísla InKarty (bavíme se o případu, kdy ji v POPce nemá), nicméně podle SPPO samotná InKarta jako doklad nestačí (kromě jízdenek, které jsou fyzicky na kartě, např. traťovek).
registrovaný uživatel Sim 
24.01.2014 (10:42)  
Karel Kovářík > ja prave pred dvema tydny kupoval jizdenky, nikde jsem nic nezaskrtaval, ale ani neodskrtaval. Zadavaciho policka pro telefon pro zaslani SMS kodu jsem si nevsiml (ted, kdyz koukam na eshop, ho tam vidim a je zaskrtnuty) a na telefon mi nic neprislo. Zaskrtavaci policko pro sladeni systemu s inkartou nevidim nikde zadne, ale pokud si kupuju jizdenku, musim zadavat, ze mam in25 1/1 a i kdyz to nezadam, cislo karty mi doskoci.

Defaultne je nastaveno, ze si koupim jizdenku za plnou cenu. Pokud to bezi automaticky, tato jizdenka se mi sparuje s kartou, ktera me ke sleve opravnuje, pricemz bez teto karty je jizdenka neplatna, i kdyz ji mam vytistenou v papirove podobe. A to mi prijde jako blbost nebo past na zakazniky, takze i kdyz to cele (sparovani) vidim jako pokrok, tenhle prezitek (default nastaven na plnou cenu) to stale kazi.
registrovaný uživatel thingie  mail  
24.01.2014 (10:36)  
No, stává se mi relativně často, že tam tu jízdenku průvodčí nevidí a musím diktovat kód. Ostatně, na kartě o ní fyzicky žádný záznam být nemůže, takže si ji popka musí odněkud stáhnout... Co by průvodčí udělal, když mu budu tvrdit, že jízdenku mám, ale na kartě ji nevidí a kód nemám (protože se mi třeba vybil telefon), to by mě taky zajímalo.
24.01.2014 (10:30)  
Pikehead: Na něco podobného jsem se ptal na infolince. Jízdenku lze zakoupit kdykoli do doby odjezdu vlaku z nástupní stanice. V případě, že průvodčí jízdenku na POP nevidí, má prý jiné možnosti, jak si ověřit, že byla zakoupena.
24.01.2014 (10:20)  
Myslím že i průvodčí si oddechnou, protože téměř pokaždé měli problémy naskenovat aztécký kód z obrazovky notebooku a v 90% případů stejně museli zadávat kód transakce ručně.
Ale také by mně zajímalo, jak oficiálně prokážu, že nejedu načerno, když si koupím étiket těsně před odjezdem a popka se nestihne synchronizovat.
24.01.2014 (10:15)  
No jednou jsem to koupil asi hodinu před odjezdem a borec mě neměl v POPce, naštěstí to byl rychlík a vlakvedoucí měl čtečku lepší.

Zajímalo by mě, jak tohle funguje a jestli v případě, že z nějakého důvodu nedochází k synchronizaci, čtečka prudí a upozorňuje na to.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
24.01.2014 (10:14)  
Babilon: Pravda, zatím se vlastně u ČD nerezervuje konkrétní místo. Dík.
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
24.01.2014 (10:03)  
Jeste k tomu schazi sms jizdenky :)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko