..: Drahám stačí jízdenky v SMS či na In-kartě :..

Zadáním čísla mobilu si zajistíte SMS s kódem transakce, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.

Telefonní číslo můžete využít i pro bezplatný informační servis, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.02.2014 (19:57)  
Pasažér: to nevím, přijde mi, že s placením EPIKem to určitě rychlejší je. (Ne že by to nešlo zrychlit, to spíš novou generací POPky.)

RUR: ano, u voka je zrychlení EPIKu zvláště patrné, i když u voka by měl být už dávno automat, nebo aspoň velká vozidlová kasa namísto šmudlání s ruční POPkou. Další prodlužování JD u vokových tratí je pro ně další hřebíček do rakve...
01.02.2014 (7:53)  
Dneska to poprvé vyzkouším ukážu průvodčímu jen INKARTU na základě které jsem kupoval lístek jedu do Chebu Pendolinem v 8.45 ale mám i jízdenku vytištěnou pro jistotu. To mě řekla paní na info centru ČD.
26.01.2014 (21:52)  
6 % sleva u EPIK by měla platit při platbě v hotovosti u automatu. Jenže to funguje pouze tehdy, když to automat umí a na EPIK je méně peněz, než se má zaplatit. Jinak se mi ani možnost platby hotově nenabídla - neobjevilo se tlačítko "zaplatit hotově". Takže kdo chce mít 6 % slevu, neměl by na EPIK mít nejlépe vůbec žádné peníze.
26.01.2014 (18:10)  
Honza: To by z části řešila právě online peněženka u eshopu. Stačilo by někoho požádat o internet. U Jančury to už takto můžete praktikovat, ale bez kola...
Pokud byste ale neměl žádný doklad, byl by s nákupem v eshopu problém...
Takže na kolo si brát raději peníze i doklady.
Registered user Honza  mail  
26.01.2014 (17:34)  
Uvítal bych možnost, kdyby se dalo použít IN kartu s elektronickou peněženkou i nepřímo na základě čísla karty.

Příklad: budu někde na kole dál od domova (ale blízko železnice) a nemám u sebe žádné peníze ani doklady a rozbije se mi kolo nebo přijde bouřka a budu se chtít dostat vlakem domů. Nadiktoval bych průvodčímu číslo své karty a při nejbližším fyzickém použítí karty by se cena odečetla z kreditu.
Jednoduché, ale ještě dlouho asi nemožné :-)
26.01.2014 (10:35)  
R.U.R.: Také používám EPIK asi jako nejčastější způsob nákupu jízdenky. Rád využívám automaty, protože jsou ve srovnání s kasou bez fronty. Ten bonus je jednak za bezhotovostní platbu, a v případě nákupu v automatu též za samoobslužný nákup (čili při nákupu v automatu součet za obojí). Samozřejmě pokud se rozšíří automaty s možností platby platební kartou (v některém zahraničí běžné), ztrácí platba EPIKem na půvabu. Ale v případě odbavení u průvodčího asi ještě dlouho nic lepšího nebude, přecejen vybavovat všechny průvodčí on-line terminálem na platební karty mi připadá ekonomicky mimo. Platba platební kartou off-line je z principu něco docela jiného, dala by se přirovnat k platbě šekem, a do toho bych na místě dopravce teda rozhodně nešel.
Registered user R.U.R.  mail  
26.01.2014 (2:00)  
Já EPIK používám pro nákup jízdenky častěji než co jiného (alternativou je hlavně eshop, teď tím spíš když se ta jízdenka nemusí tisknout; nicméně taky už jsem ČD navrhoval že by bylo fajn kdybych si moh na eshop přednabít nějakej kredit a ideálně kdyby byl totožnej s kreditem na EPIK, pač klinout "zaplatit kreditem" je pohodlnější než opisovat údaje z karty nebo vypisovat přihlašovací údaje na paysec...).
Hlavní důvod je že je pro mě EPIK pohodlnější než se zlobit s fyzickejma penězma -- plácnu kartu a je to, žádný hledání drobnejch ani z mojí strany ani ze strany pokladní, a můžu používat i automaty (který mam radši než pokladní a nemívaj frontu). Často taky jezdím z neobsazené stanice ve vlaku s vočíčkem, a tam bych řek že to je skutečně efektivnější než peníze, fíra není pokladní a zvlášť když má člověk jen bankovky (zvlášť vyšších hodnot) tak bývá často problém, a navíc je to z EPIKu rychlejší (a stejně tu kartu musí načíst kvůli kontrole aplikace). Efekt toho že když jdu na vlak tak nemusim hlídat kolik mam peněz je taky příjemnej, navíc na každý jízdence se píše zůstatek na EPIK takže ani neni problém si tohle ohlídat. No a ten bonus 3% na vybrané jízdenky (možná je to furt ještě někdy dokonce 6%?) je naprosto marginální záležitost, ale tak ano, potěší mě to když si na začátku měsíce kupuju jízdenku a zjistím že dneska to mám třeba o půlku levnější :-)
25.01.2014 (21:39)  
Pikehead: Usnadnění průvodčím chápu. Realita je ale opačná. Vydání stojí asi stejně času a navíc v mém případě asi ve 20 procentech případů to průvodčí spletli. Ale to proto, že se s tím často nesetkávají.
Marketingově nevím, spíš principiálně. Komu se vyplatí EPIK? Častý cestující bude mít traťovku nebo síťovku. Příležitostných cestujících jezdících z neobsazených stanic nebude tolik jako těch ve velkých. Vyplatí se proto hlavně cestujícím ve velkých stanicích kteří často cestují různé trasy. Jenže tam pokladny jsou.

S celostátní peněženkou souhlasím. Mít IREDO peněženku,
DPMHK peněženku, EPIK, to fakt ne...

Ale jinak online synchronizace není nezbytná (kreditní karty hlavně dřív často fungovaly offline, s mobilní předplacenkou se lze též dostat do záporu).

Každopádně doba se mění a od založení EPIK přišly chytré telefony, e-shopy, tam by dnes peněženku využilo asi víc lidí.
25.01.2014 (21:03)  
Pasažér: tuším, že EPIK měl primárně zrychlit odbavení průvodčím ve vlaku, takže Vaše argumenty jsou pravdivé, ale nedokazují jeho zbytečnost.

Technicky se myslím docela povedl, ale marketingově se ho moc nepovedlo mezi lidi dostat. Taky je škoda, že se ČD nepovedlo iniciovat celostátní standard pro podobné peněženky, určitě by to jejich rozšíření prospělo.

Bezkontaktní čipové karty (předpokládám, že myslíte platební) jsou fajn, ale nemají tu peněženku... autorizují se on-line, což je pro vozidlové aplikace dost velká nevýhoda.
25.01.2014 (19:02)  
Radek Papež: Peníze jdou z EPIK za poplatek 50 Kč vybrat nebo zdarma převést na jinou osobu, ale věřím že to lidi v hospodě nenapadne :-). A kolik štamgastů používá EPIK? :-)

Petr Lešek: Ještě k automatům. Dnes se rozšiřují bezkontaktní čipové karty, stačí přiložit a je to. Další bod proti EPIK.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko