..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
19.12.2013 (22:49)  
M: Napadlo te alespon na jedinou vterinu, ze tady proste neni zadna poptavka a konkurenceschopnejsi to uz byt nemohlo?
No a tak se znovu ptam: proc teda ty EC nezrusit?
Urcita poptavka smerem do Vidne urcite je. Jeden vlak za 2 hodiny je, rekl bych, vcelku optimalni. Jestli tim ale ma nekdo jezdit, tak ta jizdenka nesmi byt drazsi nez autobus, nebo nedej boze PHM do gumokolu.

Jako dalsi moznost vidim napriklad
/* Zacatek casti, ktera by mohla sotousum zpusobit infarkt */
odhlednuti od te nesmyslne EC svatozare a zastavit treba 3x ve vetsich rakouskych vesnicich, kde by to EC suplovalo "spesnak".
/* Konec casti, ktera by mohla sotousum zpusobit infarkt */

Kazdopadne cokoliv povazuju za rozumnejsi, nez vozit prazdny EC pri drahym tarifu.

Michal Jaroš: Jak jste přišel na to, že tím nikdo nejezdil?
No tak asi tam aspon obcas jede a neni slepej...
registrovaný uživatel IvaA 
19.12.2013 (21:15)  
To Kobros:
Pane, berete mi slováky přímo z houby ((c)Allo, Allo). Je nutno si uvědomit, že kde se vyskytuje Zelený, jsou hlavní zlo lomený (neodolala jsem nezaveršovat, dikce p. Šťáhlavského ve zde citovaném textu je typicky ze starého období). Změny provedené Žákem díky Zemanovi se prostě na ČD začínají intenzivně projevovat. Nakročení, i když nesmělé, směrem k obchodní společnosti bude eliminováno a státní dopravce zas de facto reaktivován. Cestující nebudou potřební, ztráta se dorovná (ČD budou SŽDC několik let přeprodávat vybrané skupiny stanic). Ideálně žádné vlaky s přepravou cestujících na riziko dopravce nepojedou, což bude plus pro ekologii.
Jen ještě bude práce minulého vedení marketingově využita a dozvíme se, že Zelený se Žákem provedli masivní obnovu vozového parku a získali pro nás výhodně Railjety.
A včasné jízdenky budou samozřejmě zrušeny.
19.12.2013 (16:21)  
M: Jak jste přišel na to, že tím nikdo nejezdil?
registrovaný uživatel M 
19.12.2013 (15:17)  
Nerikam, ze by se to urcite povedlo, ale proste mi chybi alespon elementarni snaha vytvorit konkurenceschopny produkt.

Doted to z Brna stalo 400 nebo kolik a stejne s tim nikdo nejezdil. Napadlo te alespon na jedinou vterinu, ze tady proste neni zadna poptavka a konkurenceschopnejsi to uz byt nemohlo?
Tipnu si - pan je zamestnanec, ze?
registrovaný uživatel M 
19.12.2013 (15:14)  
zdenda
http://www.lui-magazine.cz/lifestyle/item/2480-4-sexy-d%C5%AFvody-pro%C4%8D-vyrazit-do-v%C3%ADdn%C4%9B

Z Brna to bylo drazsi asi o 160 (?) korun. Bylo proste vyhodnejsi si koupit 2 jednoduche nebo 1 zpatecni Brno-Breclav.
registrovaný uživatel zdenda 
19.12.2013 (13:29)  
Omlouvám se, pokud to bylo v diskuzi, ale mohlo to být v článku - kolik stály ty jízdenky původně z Brna a Břeclavi?
19.12.2013 (11:04)  
M: proc se jakkoliv kalkuluje s tim, kolik procent trasy je v Rakousku?

Pretože iba na rakúskom úseku je rádovo vyššie základné cestovné, spôsobené omnoho vyššími nákladmi, hlavne mzdovými. Tak preto napríklad lístok Trnava - Viedeň nestojí dvojnásobok lístka BA-Viedeň. Stojí len o málo viac. Keby stál dvojnásobok, bolo by to nefér. Myslím, že by to malo byť dostatočne logické a pochopiteľné.

Pendolino507: již jsem psal níže, že existuje EURegio Břeclav - Wien Hbf.

To ma teší, ja som pozrel na webstránku ČD a takáto možnosť nie je uvedená: http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/cestovani-v-prihranici-s-rakouskem/-4054/ Z Břeclavi je tam uvedený len Gänserndorf.
registrovaný uživatel kobros 
19.12.2013 (10:41)  
Jestli si mohu dovolit nastolit ciste obchodnicky pohled, tak pro CD je to obchodni katastrofa a neverim, ze z Vidne prislo oznameni, ze OBB konci s podporou cestujicich z Breclavi do Vidne bez moznosti o tom s CD jednat. U OBB dobre vedi, ze CD vedou konkurencni valku s panem Zlutym, tak proc toho obchodne nevyuzit, zvlaste, kdyz na tom nemohou OBB tratit.
Z pohledu CD jsou to jasne pocty. Bud by oproti roku 2013 CD daly OBB castku X (vyrovnavkou ci jinak) nebo pan Zluty ziska z autobusu mezi Vidni a Brnem castku napr. 2X. Trivialni obchodnicka logika a jeji ignorace je trestuhodna chyba. Pokud se v CD zavcas vzpamatuji, tak zesili boj s panem Zlutym tak, aby o tu obdrzenou castku "2X" prisel. Jenze to bude znamenat naklady na snizeni cen jizdenek, reklamu, sluzby navic a to bude, rekneme za naklady ve vysi 3X. Proste naprava chyby ve valce neni zadarmo. Jen se obavam, ze management CD se do zadne napravy nepusti a vzhledem k tomu, jak je pan Zluty predluzeny, seberou pana Zluteho insolvencnimu hrobnikovi z lopaty a v pristich letech bude pokracovani konkurencni valky stat CD vic nez castku 3X.
Anebo jsem si neceho nevsiml a CD nechteji s OBB o nicem jednat, hodlaji vstoupit na rakousky dopravni trh a OBB jsou pro ne konkurence.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
19.12.2013 (8:37)  
"nesmyslně drahý mezinárodní tarif"
...myslím, že cena mezinárodních jízdenek nezáleží jen na cenové úrovni jízdenek u nás, ale i v zahraničí - a asi zejména "na západě"... ale třeba mi to tu někdo pořádně vysvětlí, jak to je s výpočtem ceny mezinárodních jízdenek...
19.12.2013 (1:01)  
Ohledně kontroly jízdenek v okolí hranice - léta jsem jezdil vlaky EC Praha - Berlín na vnitrostátní jízdenku Praha - Schöna Gr. a poté německou z eShopu platnou až z Bad Schandau. Vyzkoušeno desetkrát, nikdy žádný problém. Německá četa, i když nastoupila v Děčíně, vždy kontrolovala až za první německou stanicí.

Až jednou, zrovna když jsem to doporučil jednomu známému, tak narazil na iniciativní českou průvodčí, která ho ještě před Děčínem donutila zaplatit 100 Kč za úsek Schöna - Bad Schandau, protože jí neukázal návaznou jízdenku a nechtěl se s ní hádat.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko