..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
18.12.2013 (8:01)  
"Dobrý den, paní pokladní, prosím jednu jízdenku do Vídně, pochopitelně tu nejdražší. Jsem totiž absolutní idiot a na prachy seru!" .... takhle si to představujete pane Šťáhlavský?
Pokud ano, tak nevim, co na tom nábřeží hulíte, ale musí to bejt fakt síla matroš....
18.12.2013 (7:42)  
Mě cesta z Brna do Vídně stojí tam a zpět v naftě pro Octavku cca 550 Kč.. a tato cena je stejná, i když jedeme celá rodina. Kdybychom měli jet vlakem...
A nejsem vázán žádným jízdním řádem, tzn. odjezd si řídím sám....... ˇ
A ikdyž se to mnohým zde nebude líbit, toto je důvod, proč mnoho lidí prostě vlaku nedá přednost....
18.12.2013 (6:54)  
Vždycky chtěl mít hospodu. Ale chodili mu tam lidi...
vs
Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou.


Uáááááááh, to snad není pravda, u ČD fakt asi pracuje v marketingu banda úplných vymatlanců. Ti zlí cestující zneužívali slevu a kupovali si levnější lomenou jízdenku, místo aby hrdě zakoupili předražené mezinárodní jízdné....
18.12.2013 (6:49)  
Ak je naozaj problemom lomenie dokladov v CR tak je zrejme ze zrusenie ponuky je z podnetu CD. To ostatne naznacuje aj to ze slovensky Wien Ticket zostava zachovany uplne bez zmeny.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
18.12.2013 (6:21)  
Aha. Vedení nečekalo, že češi umí počítat a ve většině případů půjdou po ceně, namísto "pohodlí" v podobě jednoho jízdního dokladu na celou cestu. Pokud se mi ještě někdy někdo bude chtít přesvědčit, že mají ČD něco společného s péčí o zákazníky, bude svědkem krutého výsměchu: firmu, která evidentně vůbec nemá páru, koho vozí, moc zářná budoucnost nečeká. Anebo se jen vymlouvají, což je však ještě horší. Každopádně, pokud někdy pojedu do Vídně, učiním tak již pouze autobusem.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko