..: Zimní nabídka ČD Restaurant - nová jídla i ceny :..

Zakarpatský boršč, foto: JLV Praha — Služba ČD Restaurant s příchodem nového jízdního řádu 2013/2014 změnila menu, ale také ceny některých klasických nabídek. JLV, dodavatel cateringových služeb pro vlaky Českých drah, už přes rok zařazuje do menu sezónní pokrmy. Tentokrát však sáhl i do stálic jídelního lístku a také mírně zvýšil ceny. Od neděle potkáte jídelní či bistro vozy drah na více soupravách, např. mezi Prahou a Žilinou, nově také na EuroCity Avala z Prahy do Bělehradu. Zatím bez podrobností zůstává asi nejzajímavější novinka — možnost předobjednání jídel do vlaku SC Pendolino v eshopu — která měla být spuštěna už dnes.

Po roce se vrátil Zakarpatský boršč se zakysanou smetanou. V rámci zimní nabídky se na palubě objeví grilované vepřové koleno podávané s čerstvým křenem, hořčicí a pečivem, kuřecí stehno à la bažant s krupicovými noky a salát Waldorf z ledového salátu, jablka, ořechů, řapíkatého celeru a majonézy. Jako dezert jsou pak nabízeny povidlové vdolečky s tvarohem a šlehačkou.

Hovězí guláš s houskovými knedlíky, foto: Tomáš Kalousek Změny stálé nabídky se nevyhnuly žádné z částí. U snídaní budou na výběr všechny teplé nápoje z menu, když doposud bylo možné vybírat jen mezi kávou a čajem. K menu bude vždy ošatka se třemi druhy pečiva. Základní snídaně proto zdražila o 20 korun. Teplé předkrmy (pečená šunka s vejci a toasty se šunkovou omeletou a zeleninou) zdraží o stejnou částku. Dřívější ledový salát s rukolou byl nově nahrazen paštikou z kuřecích jater s brusinkami a pečivem a mezi předkrmy byla z hlavních jídel přesunuta Pražská omeleta „sandwich“. U hlavních jídel a minutek se ceny nijak nemění, pouze místo dřívějších farfalle jsou nově v nabídce pappardelle s tomaty, lilkem, cuketou, žampiony a parmazánem ve verzi bez a s kuřecím masem. Minutky pak nově tvoří kuřecí nudličky s pórkem, cibulkou a žampiony na karí Madras, s jasmínovou rýží a vepřová pečeně s restovanou cuketou a špenátem na slanině, opékané brambory. Dřívější zeleninové saláty jsou nově nahrazeny těstovinovým salátem se sýrem Cottage, rukolou, špenátem a ořechovým vinaigrette za o třetinu vyšší cenu.

JLV - Bistro Cena dezertů byla také mírně zvýšena a sjednocena na 45 korunách. K sladkému menu bude stejně jako u snídaní možné zvolit libovolný teplý nápoj z nabídky, ne jen cappuccino, jak tomu bylo do soboty. Řadu teplých nápojů nově rozšíří latté macchiato. Koňak Hennessy se bude nabízet v objemu 5 cl místo dřívějších 3 cl. Rozšířen byl i vinný lístek a klesly ceny některých značek vín.

Od neděle 15. prosince 2013 mělo být spuštěno již dříve avizované předobjednat jídla při koupi jízdenky. Přesné podmínky služby, včetně možných omezení však dosud nebyly publikovány a eshop Českých drah funkci ještě v neděli ráno nenabízel. Podobnou službu před pár dny spustil i dopravce RegioJet. Původně sliboval předobjednávky jídel už od září 2012, ale k realizaci došlo až v prosinci 2013, kdy umožňuje přikoupení zvláštních snídaňových menu do vybraných spojů z Havířova i Prahy a nelze zvolit nic z palubního menu.

Zdroj: Jidelnivozy.cz


JiříK. | 15.12.2013 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
18.12.2013 (12:18)  
zirecek: Ony ty on-line objednávky mají v tom, že jsou skutečně on-line. Neběží to přes intranet vlaku, ale odněkud z veřejné sítě. Zkus si objednat mezi Lupěným a Krasíkovem nebo v Bezpráví. :)
18.12.2013 (10:47)  
Mně osobně připadá, že se JLV zlepšilo. Hlavně se mi líbí kvalita připravených jídel. Nové zdražení je celkem velké u některých položek. Čas ukáže... Občerstvení v SC mě osobně zklamalo. V sobotním ranním, předvánočním spoji Ova-Pha přivítání "jsme tu jen dvě na celý vlak" nebylo zrovna radostné. Zkusil jsem on-line objednávku snídaně po odjezdu z Ova-Svinov. Za Olomouci jsem se připomněl průvodčí a před Zábřehem už jsem snídal, :-). Nechápu, proč v on-line objednávce síť Wi-Fi automaticky nevyplňuje některé položky. Zajímalo by mne, kolik lidí objednalo jídlo někomu jinému, do jiného vlaku, :-). Z hlediska stravování u mne vede RJ, to jsou vždycky hody, p. Jančura ví, jak na nás, :-). Slovenské jídelní vozy se mi taky líbí, takovou dobrou, velkou fazolovou polévku jsem dlouho neměl.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
17.12.2013 (23:51)  
M152.0: musím říct, že s nostalgií vzpomínám na vozy BRcm řazené na nočních spojích na Slovensko. To by se Vám mohlo líbit. Bohužel, je to už dávná minulost.

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_BRcm.php
17.12.2013 (22:57)  
waikiki:
Mám to chápat tak, že budete raději, když vyšší ceny budou platit vždy, tak jak tomu dlouhou dobu bývalo?
A komu tím prospějete? :)
17.12.2013 (21:15)  
M152.0 - R440 a 441 jsou noční vlaky a v těch jídelní vozy nebývají řazeny. Lidi v noci převážně spí a řazení těchto vozů do nočních vlaků je neekonomické. Viz. Laborec před cca 6-7 lety na trase Praha - Košice a zpět. Tu snídani si můžete klidně koupit v lůžkovém nebo lehátkovém voze.
Waikiki - pletete tady spoustu věcí a ještě nepravdivě. To, že byly zrušeny vlaky Comenius k 2. změně JŘ v Polsku, za to ČD nemůžou. Tyto vlaky nechtěla polská strana, stejně tak jako EC Praha. ČD nemůžou rozhodovat, co bude jezdit v Polsku, stejně Poláci nám nemůžou nařídit, když o něco nemáme zájem. V Polsku ruší, co se dá, jenom pár hlavních tratí, jako Krakow - Warszawa a podobně má budoucnost. Ostatní půjdou do kopru. Taká je tam politika. Vlak Comenius zrušený nebyl, nevím, kde jste na to přišel, ale jezdí jako IC 530, 531 Helfštýn v časové poloze Comenia.
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
17.12.2013 (20:00)  
Jednu jedinou nevýhodu tyhle jídelní vozy mají - že nejezdí na R440/441... Byl bych tam pravidelným zákazníkem, hlavně na snídaně! :D
17.12.2013 (15:23)  
Souhlasím s panem Stejskalem ohledně politiky "Happy Hours" u JLV. Už jsem o ní tady ostatně párkrát psal. Je to sice legální, ale v době Schengenu a EHS prostě svinstvo a připomíná mi to doby, kdy měly hotely a restaurace u nás dvojí ceny pro místní a cizince. Na zrušeném EC Praha to šlo tak daleko, že Happy Hours končily - nebo začínaly, jak chcete - příjezdem do stanice Ostrava hl. n. a příhraniční úsek Ostrava-Bohumín-Petrovice u K. (Gr.) s jízdní dobou 40 minut tak byl obsluhován za zahraniční ceny (!).
ČD to letos při mých cestách EC do Polska vyřešily za mě: EC 111/110 Praha od minulé neděle zrušen bez náhrady, EC 107/106 Comenius jezdil do PL jen do 2. změny GVD 2012/13, rozuměj půl roku, aby byl bezprostředně před letní sezónou zkrácen jen z/do Bohumína jako Ex na rameni do Břeclavi a letos zrušen úplně...

Takže prakticky jediné restaurační služby na trase Vídeň-Warszawa teď nabízí polský Wars (EC Sobieski a Polonia), který má na území všech tranzitních států STEJNÉ CENY (jen mimo polské území nelze platit kartou kvůli zvýšeným mezibankovním poplatkům), zatímco JLV si mimo "happy hours" dál vesele rejžují na EC 131/130 Varsovia.
Happy, happy, joy, joy! :)

Nevíte náhodou někdo - jezdí ještě na trase Pha-Ova-Žilina maďarská, případně slovenská hospoda? Bývala tuším na Odře, na Pernerovi nebo na Landeku, teď nevím...
registrovaný uživatel Honzy 
17.12.2013 (13:24)  
Co me nejvic mrzi je, ze v Pendolinu uz davaji jidlo v plastu. To bylo velke zklamani. Jeste v lete jsem dostal svickovou normalne na taliri asi 30minut po online objednavce.
17.12.2013 (13:23)  
Jugy: Petrák je naprosto klidný a naprosto na rovinu panu Stejskalovi sděluje reakci šéfredaktora na nepodloženou kritiku magazínu. Tečka. :) JLV jsem nehodnotil.

M: Vypadá to, že jsme tady do jednoho troubové, co to píšou zadarmo. :)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
17.12.2013 (12:29)  
Příspěvky pana Stejskala se mi líbí. Pan Petrák to moc prožívá. Trochu více nadhledu by to chtělo. Služby JLV se lepší, ale zejména ochota personálu je pořád slabá.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko