..: Orkán Xaver :..

Berlín/Praha/Varšava — Aktualizováno 6. 12. v 17.00 — Povětrnostní služba, veřejnoprávní i soukromá média podrobně informují o postupu orkánu Xaver k německému pobřeží Severního moře. Orkán Xaver má být nejsilnější v posledních desetiletích. Postupuje od Skotska k pobřeží Německa. Rychlost větru dosahuje přes 120 km/h, postupně dosáhne až 170 km/h. Před pobřežím se stočí k jihu a vítr o rychlosti zhruba 120 km/h udeří v podvečer v oblasti Hamburku proti ústí Labe za silného deště a pravděpodobně i sněhu. Očekává se vzedmutí Labe, voda již nyní dosáhla náplavek a v oblasti Hamburku je rychlost větru 70 km/h. Obava je, zda vydrží hráze a protipovodňová opatření. Vánoční trhy zůstávají zavřené a částečně se demontují – obava z následných škod v důsledku uvolněných poletujících předmětů. Společnost DB varuje před nepravidelností dopravy od odpoledních hodin vlivem povětří a padajících stromů na TV. Situaci sledujeme, o podstatném budeme informovat. Aktuální info poskytuje například ARD i na teletextu.

Aktualizace 6. 12. v 17.00

Z úseků, na kterých byl přerušen provoz z důvodů překážky na trati nebo poruchy trakčního vedení a které jsme vyjmenovali v aktualizaci ve 12.45, zbyl jediný: Karlštejn – Zadní Třebáň na trati 171. Vlak Os 8822 najel do spadlého stromu a došlo k poškození trakčního vedení. Jezdí se jen po jedné koleji, vlaky nabírají mírné zpoždění, všechny vlaky dálkové dopravy zastavují v úseku Karlštejn - Řevnice a zpět jako osobní vlaky.

Aktualizace 6. 12. ve 12.45

Z důvodu překážky na trati je v současné době zastaven provoz: v úseku Karlštejn – Zadní Třebáň na trati 171, v úseku Ražice – Protivín na trati 190, v úseku Volyně – Čkyně na trati 198, v úseku Samechov – Sázava-Černé Budy na trati 212, v úseku Svitavy – Polička na trati 261. Provoz je také přerušen v úseku Planá u Mariánských Lázní – Mariánské Lázně na trati 170 z důvodu poruchy trakčního vedení.

Pro vlak EC 175 Jan Jesenius (Hamburg-Altona - Dresden Hbf. - Praha hl.n. - Brno hl.n. - Bratislava hl.st. - Budapest Kel.) jsou mimořádně zavedena tato opatření: v úseku Hamburg-Altona - Děčín hl.n. je vlak bez náhrady odřeknut; v úseku Děčín hl.n. - Praha hl.n. je vlak veden včas dle jízdního řádu, na vlak je nasazena náhradní souprava se sníženou kapacitou a kvalitou, bez jídelního vozu; cestující ve směru Budapest žádáme ve stanici Praha hl.n. o přestup do jiné soupravy; v úseku Praha hl.n. - Brno hl.n. - Bratislava hl.st. - Budapest Kel. je vlak veden včas dle jízdního řádu, na vlak je nasazena náhradní souprava, ve vlaku nebude řazen jídelní vůz.

Aktualizace 6. 12. v 9.45

Silný vítr zasáhl i Česko. Ponechme stranou problémy na silnicích. Železničářům se již podařilo zprovoznit několik úseků tratí, kde byl provoz zastaven z důvodů překážek na trati: úsek Jindřichův Hradec – Jarošov nad Nežárkou na trati 225, úsek Velké hamry – Železný Brod na trati 035, úsek Šluknov – Rumburk na trati 083 a úsek Bečov nad Teplou – Štědrá na trati 161. Z důvodu překážky na trati je ještě přerušena doprava mezi Ražicemi a Protivínem na trati 190. Spadlý strom znemožnil průjezd tramvajovou smyčkou u pražského výstaviště.

Vlak EN 456 Phoenix je veden dne 05./06.prosince 2013 pouze v úseku Praha hl.n. - Děčín hl.n. - Dresden Hbf. - Berlin Ostbf. V úseku Berlin Ostbf. - Hannover Hbf. je vlak odřeknut bez náhrady. Přímé vozy č. 162 a 161 (Praha hl.n. - Kobenhavn H.) a č. 171 , 172 a 174 (Praha hl.n. - Amsterdam Centraal) ukončí jízdu také ve stanici Berlin Ostbf., náhradní doprava není zajištěna. Cestující vlaku EN 456, kteří jedou dále za stanici Berlin Ostbf. ve směru Amsterdam a Kodaň mohou vrátit jízdní a rezervační doklady na vlak EN 456 beze srážky. Přímé vozy vlaku EN 456 v úseku Dresden Hbf. - Erfurt Hbf. - Zürich HB (v úseku Dresden Hbf. - Zürich Hbf. jako vlak EN 458) jsou vedeny bez omezení.

Vlak EN 457 Phoenix je dne 05./06.prosince 2013 je úseku (Amsterdam / Kobenhavn -) Hannover Hbf. - Berlin Ostbf. je odřeknut bez náhrady. V úseku Berlin Osbf. - Dresden Hbf. - Praha hl.n. jede vlak bez omezení.

Vlak EN 459 Canopus je dne 05./06. prosince 2013 veden bez omezení ve své trase .

Silný vítr působí problémy i v Polsku, kde strhal elektrická vedení a velké množství obyvatel je odříznuto od dodávky proudu. Z tohoto důvodu je výrazně omezena nebo dokonce zastavena doprava na tratích na severu Polska.

Aktualizace 6. 12. ve 2.30

V Hamburku spadl strom na trať U-Bahn. Magistrát Hamburku a Spolkový úřad pro plavbu a hydrografii vysílají text ve veřejnoprávní televizi, jímž varují před vážnou bouřkovou záplavou okolo 06.30 ráno v pátek. V níže ležících oblastech kolem přístavu a v St. Pauli dosáhne hladina 5,60 m nad normál. Úřady vyzývají občany k opuštění oblasti. Miniatur Wunderland – železniční modelový svět zůstává uzařen.

Na příval vody se připravují rovněž Brémy. V Rostoku dochází ke škodám v důsledku volně poletující předmětů uvolněných ze střech.

Drážní provoz je silně omezen, částečně zastaven, aby se předešlo případným škodám. Do 02.30 není hlášena nehodová událost.

Aktualizace v 19.30

Části Schleswig/Holstein jsou zatápěny, železniční doprava až do Hannoveru ustala. Letiště zavírají. Příbřežní větrné elektrárny se odpojují od sítě. Dvě oběti hlášeny ve Spojeném království (řidič nákladního vozu překoceného větrem, muž, na kterého spadl strom). Škody od padlých, polámaných stromů

Pan Helmut Schmidt (bývalý kancléř a ex starosta Hamburgu, „hrdina“ povodně v roce 1962) se vyjádřil optimisticky vztažmo k vybudovaným hrázím a přijatým opatřením.

Plavba kanálem Nord-Ostsee zastavena. Přístavní města a přímořské oblasti v Mecklenburg-Vorpommern v pohotovosti, doprava omezena. Uzavřen i Vánoční trh v poměrně odlehlém Kasselu. Rybí trh v Hamburgu zaplaven, jakož i přilehlé parkoviště. Další přílivová vlna je očekávána kolem druhé hodiny ranní. Hráze drží.

Aktualizace v 15.30

Na cestě Severním mořem odřízl orkán Xaver spojení ostrovu Sylt. Přílivová vlna je o metr vyšší, než bylo očekáváno, předpověď byla korigována až na 3,5 metru. V Dánsku zastaven železniční provoz, v Schleswig-Holstein – Citty-Shutle zastaven, dálkové vlaky ve 14.00 h ještě jezdily, ale s omezeními. „Mikulášská záplava“ je vzpomínána již z roku 1196. Zprávy hlásí, že ve školách se neučí, provoz trajektu, dráhy a letišť posupně ustává. N 24 dává on-line zpravodajství.

Zdroje: ARD, ZDF, SAT1, Focus, České dráhy, ONET


stoupa Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 5.12.2013 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
07.12.2013 (4:35)  
S ohledem na opakované pády stromů do průjezdného profilu přetrvávají problémy, dálková doprava vlakem z Německa do Dánska není v ranních hodinách zcela obnovena.

V Berlině ve městě dopoledne odtál sníh, vítr se uklidnil, je chladno a není mráz
Registered user Byll 
07.12.2013 (2:36)  
Z pohledu cestujícího:
EC272 Avala v Brně +18, pak v Záboří (předjetí SC518), Kolíně, Nymburku hl.n. i Nymburku město čekání (zde míjení se Šíravou), nakonec v Praze v 0:11 (plus 110), R788 na Ústí naštěstí čekal, odjezd 0:20 (plus 49), na zhlaví míjení s R624 spojeným s EC76. Za tunelama stání, pak sunutí zpět na hl.n. kvůli zamrzlým výhybkám. Nový odjezd v 0:57 (plus 86). Příjezd do Ústí n. L. v 2:12 (plus 80).
Nutno podoknout, že četa se v obou vlacích chovala na 1, snažili se udělat maximum.
Registered user Jackub 
06.12.2013 (13:33)  
stoupa: Není třeba se omlouvat, vždyť o nic nejde a nikdo neví všechno! ;-) Jen mě mrzí, když takovéto dezinformace vydávají zpravodajské servery, neřku-li specializované meteorologické. :-(

S atmosférou je to jako s vodou (konečně - plyny a tekutiny se chovají velice podobně). Vítr je z drtivé většiny způsobován rozdílem tlaku - proudí z oblasti tlaku vyššího tam, kde je tlak nižší. Z důvodu Coriolisovy síly ale neproudí nejkratší cestou, nýbrž se stáčí - na severní polokouli proti směru hodinových ručiček, na jižní opačně. Tím vznikne obrovský vzdušný vír a rozfouká se vítr. V tropických a subtropických oblastech má díky větší energii v atmosféře devastující účinky - pak se mluví o hurikánech. "Technicky" jde ale taky jen o tlakové níže. Drtivá většina bouřlivého počasí (vítr, deště, bouřky) jde vůbec na právě vrub tlakových níží.

Rovněž se omlouvám za OT, ale diskuse se tady leckdy odchýlí od tématu, což s sebou kolikrát nese možnost dozvědět se něco neočekávaného, nového. ;-)
Registered user M 
06.12.2013 (13:31)  
Jo i ve svetle toho, co bylo napsano o EC 175 je to mozne. Kazdopadne z hlediska provozu v Cesku je to celkem irelevantni a dopravy v Cesku se tedy Xaver nedotkl. Urcite min, nez vyhorele Vrsovice. To bylo jinsi tornado:-))
Registered user M 
06.12.2013 (12:30)  
Vindobona ma na hranicich 20 minut. Pravda, nevim, odkud vyjela...
No ale celkove to tentokrat bylo tak, ze katastroficke alarmujici signaly se nenaplnily (coz nemyslim zle, radeji jsem durazne varovan a sam to nejak vyhodnotim, nez byt zaskocen) a stav na zeleznici neni o moc horsi nez obvykle.
Mozna kdyby bylo o pet stupnu min a v noci byla vanice, tak by to jine...
Registered user Jackub 
06.12.2013 (12:10)  
stoupa: Nemínil jsem urazit, jen nemám rád tento "apokalyptický" tón současných zpráv. ;-) A propos - ta níže nepostupuje za žádným větrem, ona sama je ten vítr. Je to jako vír ve vodě. A celá tahle rotující masa se pohybuje atmosférou, znatelně pomaleji, než vítr, který vyvolává.
Registered user Jackub 
06.12.2013 (11:31)  
"Bulvární" mi na této zprávě přijde jen bezmyšlenkovité převzetí naprosto nesmyslné rychlosti postupu bouře, vydávané médii v honbě za "apokalyptickou" senzací. Udávaných 170 km/h není v žádném případě rychlost postupu tlakové níže, ale rychlost větru v ní samotné, spirálovitě mířící k jejímu středu. Samotná níže postupuje rychlostí cca 50 km/h. Pokud by postupovala tou "agenturní" rychlostí, za pouhých 10 hodin by urazila 1700 km, čímž by naprosto ztratila jakýkoliv vliv na počasí u nás. Její vliv by byl skokový a velice krátkodobý. Stačí použít selský rozum. ;-)
Registered user E699 
06.12.2013 (11:00)  
Děkuji za info z Čech
+ vlak EC175 je v úseku Hamburk Altona - Praha hl.n. odřeknut.
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
06.12.2013 (10:31)  
-> editor

Pánové, Vaše komentáře, že nejsou aktuální informace o stavu v Česku, registrujeme. Rádi bychom to napravili. Má to ale jeden drobný háček - nejsme profesionální redakce s non stop redakčním provozem. Ze školy či z práce se našemu velmi malému týmu aktuality vcelku problematicky aktualizují.

Pokud byste nám chtěli do budoucna pomoci, ozvěte se nám do redakce!
Registered user VencaM 
06.12.2013 (9:44)  
->Trutnovák a spol.
Ja ti nevim, ale me to vlastne taky zklamalo. Hlavne nektere komentare. Znami prave sedi v EC 176 na ceste do Hamburku a pred chvili mi volali, estli nevim, co je cestou ceka. Hned jsem kouknul sem, ale ani v komentarich (!) nikdo nic pouzitelneho nerekl ;)

Ted trochu k vic veci. Myslim si, ze deni Nemceku s nasim provozem uzce souvisi. Pokud se to ale projevit nejak u nas, tak je potreba pocakat, az ty vlaky k nam (ne)dojedou. Do te doby bude klid. Na Babitronu je celkem normalni stav jako kazdy jiny den.
Pohled na Nemecko uz je ovsem zajimavejsi:
http://www.apps-bahn.de/bin/livemap/query-livemap.exe/dn?L=vs_livefahrplan&livemap=yes

Kdyby nekdo mel nejake informace o moznych komplikacich pri ceste na sever, tak budu rad. Zatim jsme usoudili, ze kdyz jedou do Hamburku primym vlakem, ktery tam konci, tak tam nejak dorazi.

V.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko