Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.
Zdroj: Liberec mě baví
K tomu bych je dodal, že linku nebude provozovat TRILEX ale Vogtlandbahn..
Kdo (národnost strojvedoucích) na ní bude jezdit zatím není rozhodnuto, tato otázka je zatím stále v jednání..
TRILEX by měl obstarávat snad jen úsek Zittau - Liberec - (Tanvald)..
2012 - http://www.zelpage.cz/razeni/12/vlaky/db-5250 (642)
2011 - http://www.zelpage.cz/razeni/11/vlaky/db-5250 (612)
Rozsah přímého spojení Liberce s Drážďany (Dresden)se má rozšířit ze současných 4 na 5 párů denně, má být zlepšena návaznost osobních vlaků Liberec - Žitava (Zittau) - Drážďany (Dresden). Nasazeny mají být soupravy Siemens Desiro Classic. Zde server uvádí, že tyto soupravy již do Drážďan jezdí, ale pokud se nepletu, na Sp nasazuje DB regio řadu 612, takže vyvstává otázka prodloužení jízdních dob. Neví o tom někdo něco? Naopak ohledně tarifu lze (v rozporu s článkem iDNES) říct již dnes na základě vyjádření v německém tisku, že má zůstat shodný jako dnes (s výjimkou plánovaného zvýšení jízdného ve svazu ZVON, které ale se změnou dopravce nesouvisí). Pravděpodobně se ale bude jednat jen o zachování základního tarifu, obchodní nabídky se samozřejmě mohou lišit.
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/vlak-ceske-drahy-vogtlandbahn-siemens-drazdany-zitava-ppl-/liberec-zpravy.aspx?c=A131015_133952_liberec-zpravy_ddt
Zajímavé je vyjádření Odborového svazu německých strojvedoucích (Gewerkschaft Deutscher Lokführer), že změnou dopravce bude ohroženo až 160 železničních zaměstnanců v regionu Horní Lužice, protože Trilex platí svým převážně českým zaměstnancům platy, "ze kterých se v Německu nedá žít". Předseda dopravního svazu ZVON Michael Harig naproti tomu odkazuje na skutečnost, že dle podmínek výběrového řízení musí personál ovládat německý jazyk.
Wochenkurier dále uvádí, že nová smlouva bude zajišťovat dopravu po příští 4 roky s ročním výkonem kolem 3 milionů vlakokilometrů. Ve výčtu služeb poskytovaných průvodčím se zde objevuje i prodej jízdenek ve vlaku. Dopravce se má počátkem listopadu sejít s objednateli (VVO, ZVON a Liberecký kraj) k prvnímu přípravnému jednání. Zdroj: http://www.wochenkurier.info/dresden/staedte-gemeinden/niederschlesien/goerlitz/nachrichtendetails/obj/2013/10/10/vogtlandbahn-gmbh-erhaelt-zuschlag-fuer-ostsachsennetz/
Prakticky totožný článek vydala též Regionální televize liberecka a jablonecka. Krom jazyka může být užitečná zde nově uvedená informace, že na území Libereckého kraje připadají přibližně 3% z deklarovaných 3 milionů vlakokilometrů ročně. http://www.tvrtm.cz/vogtlandbahn-bude-zajistovat-vlakove-spojeni-i-do-liberce-clanek-15755.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.