Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.
Zdroj: Liberec mě baví
Mám info od vogtlandbahnu, libereckého i ústeckého kraje a všichni svorně tvrdí, že úsek v Polsku je velký problém, ale že jednání s Poláky jsou velmi, ale opravdu velmi obtížná.
Takže pokud to celé nezaplatí česko-německá strana, tak to poláci očividně řešit nebudou.
Díky
Na Wikipedii jsem se právě díval a jak píšete vy, tam to není. Ale už jsem to našel. Tady je odkaz o spotřebě Siemens Desira Classic. Nějaký chlap to tam píše.
http://www.k-report.net/discus/archiv2009/28/64459-archiv-15.html. VT 610 - VT 617 není naklápěcí. Domníval jsem se také, že to tak je.
DB 612 využívali vůbec svého naklápění na trati Liberec Dresden? Nebo nevyužívali. Nevíte náhodou?
Od jaké rychlosti vůbec směli/měli povoleny 612 klopit ( naklánět se) v obloucích, nevíte?
Díval jsem se, že 612 měli úhel od svislé čáry 8 procent a v obloucích tedy zvyšovali rychlost až o 30 procent.
Úsek Zittau Hrádek také nevíte nic bližšího. Také jsem nic nenašel. Stav koleje je nadále mizerný, traťová rychlost 30 km h. Pan Pospíšil z Koridu Liberec také nic bližšího prozatím neví. Holt doufat, že se to s polákama brzo časem vyřeší.
GDL před cca dvěma lety vyvolala stávku strojvůdců za sjednocení podmínek pro strojvůdce v Německu. Zejména u soukromých drah byly (jsou) horší, než u DB. Takže tehdy stávkovai i strojvůdci DB za kolegy od soukromníků. K posunu došlo, kompromis byl sjednán, leč při pohledu z venku procento stávkujících z DB klesalo.
pro "lbc" a Desiro:
ad 1) http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro_Classic, http://www.bahnindustrie.at/upload/dokumente/178/Desiro_5022.pdf přímo údaj o spotřebě uveden není, ale lze dále klikat, a klikat. klikat ... :-)
ad 2) nikolv, je to "osobák" :-)
ad 3) Netuším (a "drby" nelze s čistým svědomím publikovat) :-)
Měl bych pár otázek.
Jakou mají spotřebu Siemens Desiera Classic tedy VT610 až VT 617.( spotřeba okamžitá či průměrná)
Dále jestli mají Siemnes Desiera Classic naklápěcí systém či nikoliv.
A dále kdy bude opraven úsek trati mezi Žitavou a Hrádkem n N do budoucna výhledově.
Děkuji za odpovědi.
(GDL - Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer, tedy odborový svaz německých strojvedoucích)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.