..: České dráhy úplně skončí na trati Liberec - Zittau :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — České dráhy přijdou od prosince 2014 o provozování spěšných vlaků Liberec – Žitava – Drážďany, které provozují ve spolupráci s německým dopravcem DB Regio. Oba dopravce nahradí jak na českém, tak na německém území, společnost Vogtlandbahn. Není tomu tak dávno, co společnost Vogtlandbahn pod označením Trilex nahradila všechny regionální vlaky Českých drah na trati 089 Liberec – Zittau – Rybniště (1, 2) a tak zůstaly od prosince 2010 jezdit pod taktovkou Českých drah pouze spěšné vlaky linky RE2 Dresden – Zittau – Liberec (– Tanvald). Ovšem i poslední 4 páry spěšných vlaků by měla začít od prosince 2014 provozovat společnost Vogtlandbahn. Toto rozhodnutí oznámil 9. října dopravní svaz Horní Polabí (VVO), dopravní svaz Horní Lužice-Dolního Slezska (ZVON) a Liberecký kraj dopisem dopravci. Změna se netýká pouze českého území, ale celé tratě Dresden – Zittau – Liberec (RE2 a RB61) a také tratě Dresden – Bautzen – Görlitz (RE1 a RB60), kde doposud provozuje dopravu DB Regio. Nový dopravce slibuje zkvalitnění služeb ve vlacích, kupříkladu každý vlak by měl být obsazen průvodčím, nabízeno má být i občerstvení nebo nápoje.

Zdroj: Liberec mě baví


Stanky Poslat mail autorovi | 16.10.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.10.2013 (22:38)  
to lbc:

Mám info od vogtlandbahnu, libereckého i ústeckého kraje a všichni svorně tvrdí, že úsek v Polsku je velký problém, ale že jednání s Poláky jsou velmi, ale opravdu velmi obtížná.

Takže pokud to celé nezaplatí česko-německá strana, tak to poláci očividně řešit nebudou.
registrovaný uživatel lbc 
17.10.2013 (22:31)  
stoupa
Díky
Na Wikipedii jsem se právě díval a jak píšete vy, tam to není. Ale už jsem to našel. Tady je odkaz o spotřebě Siemens Desira Classic. Nějaký chlap to tam píše.
http://www.k-report.net/discus/archiv2009/28/64459-archiv-15.html. VT 610 - VT 617 není naklápěcí. Domníval jsem se také, že to tak je.

DB 612 využívali vůbec svého naklápění na trati Liberec Dresden? Nebo nevyužívali. Nevíte náhodou?
Od jaké rychlosti vůbec směli/měli povoleny 612 klopit ( naklánět se) v obloucích, nevíte?
Díval jsem se, že 612 měli úhel od svislé čáry 8 procent a v obloucích tedy zvyšovali rychlost až o 30 procent.

Úsek Zittau Hrádek také nevíte nic bližšího. Také jsem nic nenašel. Stav koleje je nadále mizerný, traťová rychlost 30 km h. Pan Pospíšil z Koridu Liberec také nic bližšího prozatím neví. Holt doufat, že se to s polákama brzo časem vyřeší.
17.10.2013 (22:12)  
stoupa: Já si živě pamatuju stávku GDL z ?2007, kdy DB musela organizovat pro půlku země náhradní jízdní řád. Já tehdy na jízdenku Koblenz - Frankfurt via Mainz dostal povolení k oklice přes Köln a NBS, protože přímo skoro vše odpadalo. Byl to tehdy slušný chaos.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.10.2013 (18:15)  
ad GDL (OT ?):

GDL před cca dvěma lety vyvolala stávku strojvůdců za sjednocení podmínek pro strojvůdce v Německu. Zejména u soukromých drah byly (jsou) horší, než u DB. Takže tehdy stávkovai i strojvůdci DB za kolegy od soukromníků. K posunu došlo, kompromis byl sjednán, leč při pohledu z venku procento stávkujících z DB klesalo.

pro "lbc" a Desiro:

ad 1) http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro_Classic, http://www.bahnindustrie.at/upload/dokumente/178/Desiro_5022.pdf přímo údaj o spotřebě uveden není, ale lze dále klikat, a klikat. klikat ... :-)
ad 2) nikolv, je to "osobák" :-)
ad 3) Netuším (a "drby" nelze s čistým svědomím publikovat) :-)
registrovaný uživatel lbc 
17.10.2013 (16:56)  
Dobrý den
Měl bych pár otázek.
Jakou mají spotřebu Siemens Desiera Classic tedy VT610 až VT 617.( spotřeba okamžitá či průměrná)
Dále jestli mají Siemnes Desiera Classic naklápěcí systém či nikoliv.
A dále kdy bude opraven úsek trati mezi Žitavou a Hrádkem n N do budoucna výhledově.
Děkuji za odpovědi.
registrovaný uživatel asav 
17.10.2013 (13:57)  
Nevite jak to bude dal se spoji Dresden - Gorlitz - Wroclaw?
registrovaný uživatel PPP 
17.10.2013 (11:34)  
Jiří Bajer: Požadavek GDL je vcelku pochopitelný, ale je v přímém rozporu s evropskou legislativou (Schengen, volný pohyb pracovní síly, interoperabilita) a tedy bude asi těžko prosaditelný. Být jimi, tak to radši ani nahlas neříkám.
17.10.2013 (8:47)  
pepas87: Podle toho, co napsaly kdysi Sächsische Zeitung, GDL striktně požaduje, aby na německém území jezdili Němci a nikoliv Češi. Čeští fírové pracují podle analýzy GDL za nižší mzdu, čímž by vzali práci německým fírům. Uvidíme, jak to nakonec dopadne. V každém případě jedno je již jisté - DB uzavře od prosince 2014 svoje zákaznická centra v Bischofswerdě, Bautzen a Görlitz.

(GDL - Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer, tedy odborový svaz německých strojvedoucích)
16.10.2013 (20:52)  
brzdař: A doteď svazové tarify ZVON a VVO neexistovaly? :)
16.10.2013 (18:27)  
Hlavně jsem zvědavý na tarif, aby toto spojení bylo použitelné pro širší vrstvy obyvatelstva.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko