..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user CART 
24.04.2014 (11:07)  
ARJ - to bylo myšleno samozřejmě obrazně a značně nadneseně.

A pochopitelně to není o půlhodinovém taktu, půlhodinový takt je v rámci MHD naprosto nepoužitelný... Čtvrthodina je absolutní strop, interval musí být takový, aby cestující nechodil na konkrétní spoj, ale na linku.
Registered user arj 
24.04.2014 (10:52)  
CART: bombastická monstrakce typu: "Otevíráme novou linku metra Radotín-Kačerov-Malešice-Běchovice

A po příchodu na nástupiště ti lidé zjistí, že nejbližší spoj tohoto "metra" jim nepojede za 2-3 minuty (jak jsou zvyklí z té skutečné podzemní dráhy), ale každou půlhodinu. Takže si pomyslí něco o dalším pěkném tunelu ...

A pokud náhodou dorazí na stanici ve chvíli, kdy vlak (pardon "metro") by měl(o) za ty 3 minuty odjíždět, tak se dočkají toho, že se odjede od nástupiště a zastaví o 100 metrů dál u nejbližšího klacku a bude čekat, až projedou všechny vlaky, které se v té chvíli v širokém okolí nacházejí.
Registered user CART 
24.04.2014 (9:46)  
Jo a na téma Nádraží Krč - ano, chcípnul tam pes, ale potenciál tam určitě je, při troše navázání autobusů, nemluvě o metru D.
Ale to je samozřejmě problém celého systému "S-bahn" v Praze, nikdo o něm neví. Můžou být reklamy, billboardy, ale stejně se 50% populace tváří hrozně překvapeně, že se dá po městě jezdit vlakem...

Netuším jak to změnit, možná by pomohlo právě PR-propojení s metrem - ne postupné vylepšování sítě, toho si všimnou jen ti, co už o tom ví, ale bombastická monstrakce typu: "Otevíráme novou linku metra Radotín-Kačerov-Malešice-Běchovice. Bude vedena po povrchu v místě dřívější železniční trati, a obsluhovat ji budou moderní nízkopodlažní klimatizovaná vozidla CityElefant! V provozu již od X.X.201X!!".
Registered user CART 
24.04.2014 (9:38)  
BARTIK09 - mezistaniční resp. "mezizastávková" vzdálenost je samozřejmě otázka toho, co od toho zadavatel očekává, to dilema rychlost vs. rozšíření oblasti v docházkové vzdálenosti nemá řešení, které by uspokojilo obojí. Pokud tedy nepostavíme čtyřkolejky a nebudou moci jezdit "rychlé" a "zastávkové", čemuž ale nevěřím ani v mokrých snech...
Já předpokládám, že účelem je doplněk metra, občas i náhrada v případě výpadku (vč. dlouhodobých typu oprava Nuselského mostu), a pak je dle mne lepší varianta více zastávek i za cenu prodloužení jízdní doby.
Které by ostatně nemuselo být až tak dramatické - při nasazení vozidel s dostatečnou akcelerací se bavíme o řádově minutě a půl až dvou na každou zastávku, takže třeba na trase Zbraslav-Čakovice nějakých 10% i kdyby se tam nacpalo cca šest nových zastávek...
Registered user arj 
22.04.2014 (14:10)  
Mouko, moc hezký článek-rozhovor, díky za něj. Ale je celkem logické, že když se zruší/zavře dopravní infrastruktura, tak to odnesou uzavřením i místní podnikatelé. Viz třeba Moskevská (Praha-Vršovice), kde nám malý magistrát slibuje, že "na podzim 2014 z ní bude nádherná obchodní třída" ... akorát těm politikům nějak uniklo, že během loňské uzavírky (tram + vozovka + chodníky) tam už "odpadlo" několik praktických obchodů a letos (jen vozovka + chodníky) to vypadá, že zřejmě "zařvou" další. Přičemž ještě při "potěmkinovském otevření" (10/2013) slibovali definitivní dokončení těsně před prázdninami 2014.

Ale docela by mne zajímalo, kolik cestujících přišlo ze Stromovky a stanici Bubeneč využilo o Velikonocích - kdy byly naplněny všechny podmínky pro její využívání (víkend, dobré až velmi hezké počasí), ba ještě navíc výluka metra A. To snad panťáky směr Masaryčka musely nepobírat ...
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
22.04.2014 (10:04)  
Františku, tu hospodu na bubenečském nádraží provozujete Vy nebo Váš bratr?

Doporučuju se podívat na rozhovor s provozovatelem: http://www.vagus.cz/?p=6680
Je tam uvedeno, že zavření nádražky bohužel velmi reálně hrozí.
Registered user Antony 
22.04.2014 (9:51)  
doufam ze konecne taky dojde k uprave prejezdu na teto trati a ke zkraceni casu. uz pred rokem nebo dvema jsem cetl clanky ze upravy zacinaji a zatim totalne nic. na trati by klidne mohly vzniknout nove zastavky a cas jizdy by se mohl zkratit klidne o tretinu jenom prejezdy za par korun upravit aby vlaky mohly jezdit plnou rychlosti po cele trati a ne krokem na prejezdech..
Registered user arj 
17.04.2014 (14:30)  
Františku, tu hospodu na bubenečském nádraží provozujete Vy nebo Váš bratr? Reálně - kolik lidí = návštěvníků Stromovky, nemocnice, místních pracujících zajde do té hospody a kolik z nich odjede vlakem? A ještě tyto údaje rozdělit na běžný pracovní den - slunný víkendový den - volný den s počasím "psa by nevyhnal".

Rychlá jízda versus zastávky, to bude vždy záležet na citu
Na jakém citu? Rychlost jízdy se "posuzuje" v nějakých měřitelných hodnotách (m/s, km/h, mph) popř. doba jízdy v čase, opět měřitelném. A je na dopravci/objednateli dopravy, aby posoudil (příp. si nějakým průzkumem zjistil), kolika lidem vyhovuje zastavování v místě A a B a zda se mu tedy vyplatí udržovat obě zastávky nebo vybrat jen jednu z nich.

lepší přivedení okolních autobusů ke krčskému nádraží
Zase se mohu jen zeptat - kolik "místních" (= relativně pravidelných uživatelů autobusů v krčské oblasti) má potřebu spojení na nádraží, odkud jede vlak jednou za dlouhý čas (dáno objektivně, na jednokolejce se žádný super interval jezdit nedá)? Mám pár známých na sídlišti A.Staška, Krči i Novodvorské - většinou směřují na metro nebo Arkády; někteří jedou občas i vlakem, ale na něj dojedou do Braníka (směr Posázaví, Brdy) nebo pomocí busu a metra na Wilson (v podstatě všechny dálkové vlaky).
17.04.2014 (13:19)  
Zastavování vlaků na jedné či dvou kolejích ze čtyř, na dvoukolejné trati, bych neviděl jako problém, pokud by se k té budově nepřejíždělo z protisměru. Ty dvě koleje navíc budou stejně sloužit vlakům, které tam z nějakého důvodu zastaví.

Jednosměrná zastávka by určitý smysl dávala, protože by nesloužila až tak obsluze samotného území, jako spíše dopravě lidí zpět ze Stromovky poté, co se občerství v restauraci s výhledem na vlak. Uznávám, že je to trochu nesystémové, ale cílené. Přinejmenším by neměl být problém tam tu nástupní hranu už ze služebních důvodů zachovat.

Rychlá jízda versus zastávky, to bude vždy záležet na citu. Sám nejsem velkým příznivcem zastavování co 100 metrů, jde-li o delší a těžší soupravy (zastávky přes Vršovicemi a za Vršovicemi nebo to zmiňované depo Kačerov mi přijdou dost na hraně snesitelnosti, zejména s ohledem na dobrou dostupnost s přestupem), ovšem zastavení v Bubenči bych zvážil, protože spojení na vlak je tam pak už jen 131 v protisměru pro linku do Dejvic, a S41 jezdí krátké vlaky. Problém je, že už se dnes těžko obnoví původní Podbaba, i kdyby tam jednou tramvaj jela, protože tam není dost domů. Nová Podbaba u tramvaje místo staré Podbaby a Bubenče smysl dává, jenže tam nebude romantická skála a hospoda v pěkné budově, o přístupu podél vnucené betonové stěny nemluvě.

Nahrazení zastávky EC v Holešovicích u metra zastávkou v Podbabě u tramvaje bych neviděl jako moc přínosné, i když EC pak jede na hlavní nádraží (déle než C i s přechodem) a tramvaj jede zas do jiných koutů než C, jenže učte to lidi. To už si spíše dovedu představit, že zastavení v Holešovicích vynechá, nemluvě o budoucím přechodu této kategorie na VRT.

Nahrazení Krče Kačerovem také není příliš na místě, když tam snad jednou zastaví metro D, leda na přechodné období. Dovedl bych si ovšem představit lepší přivedení okolních autobusů ke krčskému nádraží.
Registered user tarten 
16.04.2014 (13:30)  
bartik09:
Zrovna mezinárodní nádraží bych z té zastávky snad nedělal. Ale rozumněl bych, kdyby tam stavěly Rychlíky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko