..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bokša 
07.04.2014 (18:11)  
K nádražce v Bubenči: Ale jestli se na konci roku zastávka přesune do Podbaby, ztratím 70 % zákazníků a ten zbytek mě neuživí. Zkusím hospodu podržet třeba dva měsíce a uvidíme, jak to dopadne...

(http://www.vagus.cz/?p=6680)
07.04.2014 (17:23)  
M 152.0: A z kterého šotoušského snu tohle máte?
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
07.04.2014 (17:06)  
Přístup k zastávce? No nejlepší by bylo, kdyby ke každému vlaku přijíždělo metro ze stanice Kačerov po té vlečce. :D Bohužel by se tady ale muselo jezdit přes depo Kačerov úvraťově. :)
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
07.04.2014 (15:14)  
Ad M 474 003: Děkuji, snad budete mít pravdu... Nebylo nad to vystoupit v Bubenči na dvě, tři, pokochat se projíždějícími vlaky a hurá domů. Má to tam své kouzlo, už odmala jsme tajně chodili na dnes již snesenou vlečku do Císařského mlýna. Mimochodem, blízká stará čistírna v Bubenči také stojí za návštěvu...
registrovaný uživatel Keprt 
07.04.2014 (13:26)  
Frantisek: zastavování S41 v Bubenči by se mě osobně taky párkát za rok hodilo, ovšem toto by totálně zazdilo hlavní, Tomášem Krausem zmíněnou, výhodu nového uspořádání z hlediska dopravního - likvidace úrovňového nástupu/výstupu v Bubenči, eventuálně po novu hypoteticky křižování zhlaví vlaky ML, aby se dostaly na "první kolej" k budově. Jako téměř denní uživatel Bubenče se na nový stav těším. Jsem zvědav, jak bude nově řešena 131 a obsluha oblasti kolem dosavadní stanice.

Vzhledem k okolní zástavbě (velvyslanectví a vily pro nadlidi) je to snad jediná lidová hospoda v širokém okolí
No jo, Na slamníku, U pramene, Na Urale, U Pětníka, to jsou fakt nóbl podniky. Byl jste někdy v Bubenči i jinde, než na nádraží? Je tam sposuta normální domů a firem, ne jen ambasády.
07.04.2014 (12:38)  
Bubeneč: Já tedy k dopravě do resp. z Bubenče používám téměř výhradně vlak, zpravidla po procházce Stromovkou usednu na pivo, dvě, pozoruji vlaky, a když nadejde čas, jeden z nich použiji k odjezdu, mimochodem i s výhodou záchodu. Myslím ale, že by nebyl problém, aby tam dále zastavovaly vlaky linky S41, na nichž jezdí lehčí vozy, které nebudou mít takovou spotřebu na rozjezd. Tato linka je městská, čili zastavením navíc se nikdo moc nezdrží.

Zastavení na Kačerově i v Krči je vzhledem ke spoustě brždění na 10 km/h na této trati zanedbatelným problémem, navíc zde má být vazba na linku D podzemní dráhy. Dočasně by se krčské nádraží mohlo projíždět, ovšem sám ho používám k cestě od Ryšánky a Kačerov by pro mě byla zajížďka. Bohužel zde nedávno byla zrušena vazba na autobusy na kopec (něco málo jezdí, ale není návaznost a interval je příliš dlouhý, nebo se musí značný kus dál). Kdysi tu byla kvůli autům zbořena i zástavba, jíž se předtím paradoxně nádraží přesunem přiblížilo. Myslím, že by ho v létě mohla oživit hospoda při zdejší kolostezce.

Je dobře, že se nástupištěm na Kačerově nezabere místo pro třetí kolej, vzhledem k souběhu tratí do Vršovic a k Zahradnímu Městu se tato může hodit. Jen je škoda, že se už nevejde nástupiště i k této střední koleji, takže zastavování z ní se bude muset dít buď pomocí výhybek, nebo vůbec - záleží na požadovaném jízdním řádu. Při tom současném je ještě rezervy relativně dost. Jen by se mohla zvážit v pražském úseku ta druhá kolej, a to jak na modřanské trati, tak na jižní spojce.
07.04.2014 (11:27)  
M 474 003: Proč bude Bubeneč pořád ucpaná? Jestli to chápu správně, nebude tam vůbec nic stavět a žádná trať tam neodbočuje. Současný stav, kdy tam staví S4 a S41, přičemž kvůli absenci peronů nesmí do stanice vjet žádný vlak do Prahy pokud ve stanici stojí vlak z Prahy, mi přijde mnohem horší.
A na Kačerově mají sice některé busy delší interval, ale to jsou buď příměstské linky (moc nevím k čemu by byl přestup na vlak) nebo vymetací minibus 293, u kterého je přestup na vlak to poslední co je důležité. Normální linky jezdí do hlavních směrů v prokladu s dalšími linkami, a v jejich vzdálenějších úsecích kde už dejme tomu v prokladu nejedou, už obvykle vyjde rozumnější z vlaku vystoupit v Modřanech, Braníku, Vršovicích nebo hl.n.
07.04.2014 (10:53)  
FFMartin

Budova v Bubenči je památkově chráněná, a návštěvníci hospody většinou nepoužívají vlak, takže tam snad zůstane, bylo by to škoda. Vzhledem k okolní zástavbě (velvyslanectví a vily pro nadlidi) je to snad jediná lidová hospoda v širokém okolí, tak není důvod jí rušit jenom proto, že u ní přestanou zastavovat vlaky.

Jenom mně děsí uspořádání stanice, zůstanou tam snad jenom 3 koleje a omezený počet výhybek, to bude věčně ucpané.
07.04.2014 (9:35)  
Super - mělo být už dříve.

Původně jsem měl dojem, že tato zastávka bude suplovat neexistující metro D, že nádraží Krč ztratí smysl pro cestující a uzavře se nadobro - vlky by se dál jen křižovaly.
Ale v plánu na stavbu Déčka je i vybudování terminálu s přestupem z metra D na linky MHD a vlak.

Vidím tady spíš vybudování této zastávky jako dočasné (do doby postavení metra D).

Trochu se bojím neustálého zdelšování doby jízdy vlaku - i s ohledem na novou zastávku v Modřanech atp..
07.04.2014 (8:50)  
Jaroslav_T:
Krč by měla snadné řešení - projet ji. Bohužel ani po skoro 40 letech to „nejde”, a to ani v situaci, kdy tím bude trpět stabilita jízdního řádu.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko