Praha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.
Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.
Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.
Zdroj: Finanční noviny
(http://www.vagus.cz/?p=6680)
Vzhledem k okolní zástavbě (velvyslanectví a vily pro nadlidi) je to snad jediná lidová hospoda v širokém okolí
No jo, Na slamníku, U pramene, Na Urale, U Pětníka, to jsou fakt nóbl podniky. Byl jste někdy v Bubenči i jinde, než na nádraží? Je tam sposuta normální domů a firem, ne jen ambasády.
Zastavení na Kačerově i v Krči je vzhledem ke spoustě brždění na 10 km/h na této trati zanedbatelným problémem, navíc zde má být vazba na linku D podzemní dráhy. Dočasně by se krčské nádraží mohlo projíždět, ovšem sám ho používám k cestě od Ryšánky a Kačerov by pro mě byla zajížďka. Bohužel zde nedávno byla zrušena vazba na autobusy na kopec (něco málo jezdí, ale není návaznost a interval je příliš dlouhý, nebo se musí značný kus dál). Kdysi tu byla kvůli autům zbořena i zástavba, jíž se předtím paradoxně nádraží přesunem přiblížilo. Myslím, že by ho v létě mohla oživit hospoda při zdejší kolostezce.
Je dobře, že se nástupištěm na Kačerově nezabere místo pro třetí kolej, vzhledem k souběhu tratí do Vršovic a k Zahradnímu Městu se tato může hodit. Jen je škoda, že se už nevejde nástupiště i k této střední koleji, takže zastavování z ní se bude muset dít buď pomocí výhybek, nebo vůbec - záleží na požadovaném jízdním řádu. Při tom současném je ještě rezervy relativně dost. Jen by se mohla zvážit v pražském úseku ta druhá kolej, a to jak na modřanské trati, tak na jižní spojce.
A na Kačerově mají sice některé busy delší interval, ale to jsou buď příměstské linky (moc nevím k čemu by byl přestup na vlak) nebo vymetací minibus 293, u kterého je přestup na vlak to poslední co je důležité. Normální linky jezdí do hlavních směrů v prokladu s dalšími linkami, a v jejich vzdálenějších úsecích kde už dejme tomu v prokladu nejedou, už obvykle vyjde rozumnější z vlaku vystoupit v Modřanech, Braníku, Vršovicích nebo hl.n.
Budova v Bubenči je památkově chráněná, a návštěvníci hospody většinou nepoužívají vlak, takže tam snad zůstane, bylo by to škoda. Vzhledem k okolní zástavbě (velvyslanectví a vily pro nadlidi) je to snad jediná lidová hospoda v širokém okolí, tak není důvod jí rušit jenom proto, že u ní přestanou zastavovat vlaky.
Jenom mně děsí uspořádání stanice, zůstanou tam snad jenom 3 koleje a omezený počet výhybek, to bude věčně ucpané.
Původně jsem měl dojem, že tato zastávka bude suplovat neexistující metro D, že nádraží Krč ztratí smysl pro cestující a uzavře se nadobro - vlky by se dál jen křižovaly.
Ale v plánu na stavbu Déčka je i vybudování terminálu s přestupem z metra D na linky MHD a vlak.
Vidím tady spíš vybudování této zastávky jako dočasné (do doby postavení metra D).
Trochu se bojím neustálého zdelšování doby jízdy vlaku - i s ohledem na novou zastávku v Modřanech atp..
Krč by měla snadné řešení - projet ji. Bohužel ani po skoro 40 letech to „nejde”, a to ani v situaci, kdy tím bude trpět stabilita jízdního řádu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.