..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
16.04.2014 (10:40)  
CART: Ja bych naopak aplikoval jina meritka nez na metro. Myslim, ze by bylo lepe, kdyby primestska zeleznice umoznovala rychly presun na "velke" vzdalenosti. Tj. pokud v soucasnosti trva cesta metrem z jednoho konce Prahy na druhy zhruba hodinu, tak vlak by to mel zvladnout za 30 minut.

Mimochodem - nedavalo by aspon trochu smysl, kdyby na podbabe zastavovala EC (treba i misto Holesovic)?
registrovaný uživatel bukes 
15.04.2014 (16:13)  
Tarten: Jo, to dává smysl. Snad bude na Bořislavce elegantní přestup.
registrovaný uživatel CART 
15.04.2014 (16:09)  
Vzdálenost 800m mi nepřijde zas tak krátká, v rámci městské zástavby bych na železnici aplikoval stejná měřítka (co se týče mezistaničních vzdáleností) jako na metro.

Takže třeba, tak jako na Kačerově, udělat zastávku ještě v místě souběhu tratí na rozhraní Michle a Spořilova u depa Kačerov, další pak u přemostění ul.Plynární, kde by byl přestup na tram 6 a 11, možná i mezi Vršovicemi a Hlavním u Bělehradské, u jižního portálu vinohradských tunelů, pokud by to příliš nebouralo GVD...
registrovaný uživatel tarten 
15.04.2014 (12:41)  
Bukes:
No, ona vlastně ta 131 už má druhý konec na Bořislavce, tedy zanedlouho na metru. Takže od Matěje dál by už lidi jezdili stejně na druhou stranu, těm by vlastně žádné prodloužení nevzniklo, ani se započítáním stanic metra do centra navíc.
registrovaný uživatel bukes 
15.04.2014 (12:37)  
Primárním úkolem busu 131 je napojení Bubenče a Hanspaulky na metro. Spojení s vlakem v Podbabě využije minimum lidí jedoucích nahoru na kopec. Když už nějakou úpravu, tak vést novou linku Hradčanská-Podbaba (z Hradčanské jako dnešní 131 a pak ulicí Ve Struhách) a bus jedoucí na kopec zrychlit zkrácením na Dejvickou (pokud tam bude méně dopravy po prodloužení metra, ale ztratil by se spoj z Hanspaulky k nemocnici v Bubenči)
registrovaný uživatel tarten 
15.04.2014 (12:35)  
Pokud se tu už uvažuje o zachování zastavování v Bubenči výhradně pro městskou linku kvůli Stromovce, tak by se spíš šikla zastávka přímo ve Stromovce, u křižovatky u mostku naproti lávce do Tróji. Od Šlechtovky 500 m a mimochodem přímo nad Blankou. Ale v dnešní betonové době by to určitě nedopadlo přijatelně a ani by to nikdo nepovolil a i nad využitím by se vznášel otazník.
registrovaný uživatel tarten 
15.04.2014 (11:26)  
Na bubenečský bus 131 jsem i já zvědavý. Za zajížďku na novou zastávku by to jistě kvůli obsluze Julisky a Hanspaulky stálo. Od stávajícího nádraží by se ten bus snad k ní mohl prosmyknout ulicí Ve Struhách a pak po Podbabské nově vymést Čínskou (u býv. Internacionálu) a zpátky po Jugošů nebo Koulovou do Zelené ul. a do kopce na západ. Ano, trvalo by to dýl.
14.04.2014 (23:13)  
NIcKON: Tak to je dobře, že Orco stihlo dostavět aspoň můj byt. :) Neboj, asi hned tak stavět nezačnou, protože peníze jim z firmy mizely i bez krize.
registrovaný uživatel Keprt 
13.04.2014 (20:49)  
Leinad: (v pražských podmínkách) je vlak v porovnání s busem/tramvají svou kapacitou, vzdáleností zastávek, cestovní rychlostí, jiný level VHD. Když bus/tram zastaví někde jen v jednom směru, není to problém, po nějakých 300 m je další zastávka. U vlaku bych trval na tom, že když někam vlakem přijedu, můžu i odjet. OK, S41 je zatím takový nesmělý pokus o městskou železnici, do Podbaby to bude těch cca 800 m, možná by se zde dalo stavět jednosměrně. Ovšem, zase ta stará písnička - pokud budu s něčím zrovna v Bubenči zastavovat, bude se čtyřkolejná stanice chovat jako tříkolejná (třetí kolej (u budovy) bude muset být volná pro S41). Aby se toto eliminovalo, staví se Podbaba a Bubeneč v osobce končí..
registrovaný uživatel Leinad 
13.04.2014 (13:00)  
A výběrové zastavování některých vlaků v jednom směru - to opravdu v MHD milionového města nemá co dělat. - proč by ne? Tramvajová zastávka Čechovo Náměstí do centra, zastavování S7 v Chuchli, hromada situací s busy. Pokud by S41 stavěla, S4 ne, přišlo by mi to ok, a přehledné.

Jinak doufám, že se po otevření Kačerova zavede kromě S8 další linka. Třeba Radotín-Kačerov-Běchovice.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko