Praha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.
Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.
Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.
Zdroj: Finanční noviny
A to ještě součástí Buben je zastávka Praha-Holešovice zastávka. :-)))
Keprt: jo, to si pletu O:-) To je taky napad takhle podobne pojmenovat dve stanice vedle sebe :-D
Keprt ad vycet vlaku kolem Vltavy: Jiste, mate pravdu, ale mam trochu pocit, ze prekazkou vsem temto relacim je spise zastavka v Podbabe (tim nechci rict, ze ji nemaji delat, s ohledem na prestup na MHD ma mnohem vetsi logiku nez Bubenec). Zil jsem v domeni, ze vsechny dalkove a nakladni spoje jsou vedeny pres Holesovice (rad se necham vyvest z omylu), tedy zastavenhi v Bubenci zbrzdi maximalne Os z protismeru...
Tedy ciste teoreticky by soupravy metra mohly zacinat trasu v Praze-Radotine, pres most Inteligence se dostat do Krce a pres vyse uvedenou spojku pokracovat na trasu C smer Letnany. A tangencialni smer poresen s tim, ze z Radotina se cestujici dostane do centra pod 20 minut bez prestupu a mozneho zpozdeni na pretizene trati 171. Pripadne i druha vetev smer Zbraslav pres Modrany.
A napajeni souprav metra ? No pomoci treti kolejnice co bude pod proudem pouze po nezbytne nutnou dobu (+ se kolem trati prida oploceni).
Ano nejde o investici v radu jednotek milionu, ale rozhodne jednodussi, levnejsi a prinosnejsi (tedy drive realizovatelna) nez trasa metra E, ktera by v tomto smeru mela vzniknout (ale podle me ji nezazijou jeste ani moje deti)...
Velmi dobře. Kdo je uživatel železniční dopravní cesty, o které se bavíme: cestující S4 a jejích přípojů, návštěvnící Stromovky, cestující pomalíků od Děčína, cestující EC z Německa, cestující podkrušnohorských rychlíků, uhlí ze severních Čech, relační vlaky, cisterny Kralup/Litvínov, dřevo do Štětí, vlaky kombinované dopravy ze severomořských přístavů. Je tedy zřejmé, že uspokojit úplně všechny dle jejich představ nelze. Takže se hledá kompromis. A kompormis v podobě dvou osobákových zastávek, vzdálených 800 m (tak blízko není ani ze Žalova do Úholiček, pokud ti to něco říká), jen kvůli návštěvníkům Stromovky a jedné nálevny, to je opravdu nepřijatelné a naštěstí zachování zastavování v Bubenči je nereálné. A nějaká histerická petice to nezmění. Předpokládám, že podél trati (tedy podél PHS) bude nějaká stezka, takže těch +10 minut chůze ze Stromovky na vlak nebude tak strašně kritických.
V tomto případě, pokud by přejíždění (anebo podchod pod tratí k bývalé vlečce :)) bylo dopravně (či technicky) komplikované, napadá mě jedno celkem elegantní řešení, totiž podobně jako zde linka 131 zastavuje pouze směrem z centra, vlaky by mohly naopak zastavovat jen směrem do centra. Má to svou logiku, alespoň pro lidi, kteří se po procházce parkem a případném občerstvení chtějí dopravit zpět do města. V tom případě by to ale chtělo kromě S41 i S4, aby byla nabídka dostatečná a vhodně doplnila linku 131 z města. Tím by hospůdka měla šanci udržet víc než 30% zákazníků, a dále těšit nás, kteří u piva rádi pozorujeme vlaky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.