Dolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.
Skupiny rekonstruovaných přejezdů:
Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;
Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;
Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;
Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.
To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.
Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.
http://stepanek.gavanet.org/fotky/scry/index.php?v=list&i=0&p=varnsdorf_stare_nadrazi
Další echo sem dávat už nebudu, sledujte k-report nebo fotogalerii, nové budou přibývat a budou časem i zde:
http://stepanek.gavanet.org/fotky/scry/index.php?v=list&i=0&p=varnsdorf_zastavka_pivovar
O obnovení propojení do Poustevny se místní (?Regionální?)obce snaží více než 10 let. Význam regionální. Přejme jim, ať to vyjde, ať to má dost cestujících.
Je to 7.5km po polích, nic neřešitelného, navíc by IMHO na řadě míst stačilo vykácet stromy, a možná trať projet čističkou kolejového lože.
Bohužel je to jen zbožné šotoušské přání. Po pohledu z mapy je žřejmé, že jediným reálným využitím by byla vyhlídkový jízda do Löbau.
Stav v Sebnitz na nádraží při mé návštěvě před 14 dny byl tento:
Nástupiště na "poustevenské straně" bylo zvýšeno, takže nyní je do kopce, používaná část má hranu níž než ta rekonstruovaná, takže si myslím, že to ještě budou dodělávat. Na přiložené fotce ze 17.8. je to patrné v levém rohu, že je tam schod.
Kolej od Poustevny je propojena s ostatními jen na Neustadské straně nádraží, na té směrem do Bad Schandau je zatím kusá - není tam výhybka.
Foto: http://www.zdenek-stepanek.eu/sebnitz_nadrazi.jpg
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.