..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.09.2013 (9:50)  
Zastavovat nezastavovat, cert to vem (vemte v potaz, ze se tim reditelem mohl stat starosta Brandysu nad Orlici nebo treba Lanskrouna, takze je vlastne treba byt stastny:-))

Co mne ale nadzvedlo byla reportaz, kde se divakum vsugerovavala myslenka a potvrdila ji i mluvci CD/SZDC/MC/neceho takoveho, ze chudaci lide z Ceskotrebovskeho kraje (tzn. spadovou oblast kolem asi 2 milionu lidi mi prislo) musi cestovat bud s prestupem, nebo smradlavymi a pomalymi rychliky. A nikde tam nebylo receno, ze tam z ted zastavuje "tisic" vlaku vyssi kvality a ze v zadnem pripade na ty rychliky odkazani nejsou.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.09.2013 (9:30)  
Pro "ceskolipak", ad EC Berlin - Praha:

Dresden - výmena stroje (zpravidla Bastard za BR 101), plus reserva na zpoždění, které si "občas" přiveze.
Berlin - mám dojem, že 23 minut = přijel s náskokem a vybírá rezervu.

Dresden - Berlin se stále ještě předělává, aby bylo lze jezdit až 200 km/h a zejména není vybudováno plynulejší napojení z Drážďanské tratě na Bln. Hbf. "Tief". (Historicky "směřuje" na Bln. Anhalter, který už neexistuje. Takže kličkuje po okruhu na Südkreuz).

Pokud jede oklikou přes Jütebog (trať od Leipzig - tam už dávno je 200 km/h a přímé napojení) - tak i krátí.

Před 2ma týdny "pražský EC" svištěl neplánovaně přes Alex - tzn. jel neplánovaně nahoru - a jel dozajista na čas, neb propojení směr Lichteberg je nové, plynulejší, "rychlejší" - takže stíhal.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
16.09.2013 (8:32)  
Což mi připomíná, že jsme papežtější než papež, protože průměrná cestovní rychlost Bad Schandau - Berlín je asi 82 km/h, zatímco Břeclav - Děčín (a také včetně přepřahu) asi 91 km/h, což splňuje podmínku min. rychlosti vlaků EC 90 km/h (pokud ještě platí) a nedá se říct, že by sever Německa byl horským terénem. :-)

Břeclav - Wiener Neustadt také asi 80 km/h..
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
16.09.2013 (7:39)  
My se tady dohadujeme o 5 minutách kvůli Třebové a Kolínu, ale taková Slovenská strela kysne 19 minut v Drážďanech a po dvou hodinách 23 minut v Berlíně... :-)
16.09.2013 (7:05)  
Frantisek: Přijde mi, že někteří diskutující zcela záměrně ignorují existenci rychlíků mezi Kolínem, Třebovou a Moravou.
Ty ignoruje predevsim valna cast (potencialnich) platicich cestujicich, protoze sou pomaly, spinavy. hnusny, za stejny penize a dal nez do Prahy/Brna se tim stejne nedojede.
registrovaný uživatel nojva  mail  
16.09.2013 (2:19)  
ICE Vídeň - Hamburk přes Pasov - Würzburg po mnohem delší trase jede o TŘI hodiny méně než po mnohem kratší trase přes Brno - Prahu -Ustí n.L. - Drážďany - Berlín!
Východočech 1: Tak to je pěkná hloupost, trasa Vídeň-Pasov-Hamburk je o něco málo kratší než trasa přes Prahu!!!
15.09.2013 (23:08)  
Tak vidím, že mé úvaha byla pochopena jinak, než jsem předpokládal. Ano - myslel jsem skutečně o VRT v trase Na Třebovou, ale dále by to vedlo na tři tunely za Třebovu u Semanína, další pak směrem pod Anenskou Studánku (zastávka na lokálce Třebovice - Mor.Třebová) a pak pod Mohelnicí a dále vedle rychlostní silnice do OLOMOUCE. A pak dále Hranice ...a tunely pod meandry Odry. S vynecháním Přerova by nebyla taková trasa do Ostravy delší než 340 km, spíše kratší. A od Ostravy by navazovala VRT od Hranic směr Přerov - Brno (jak už projekt uvažován). Fakt je, že pak by mělo cenu Pardubice Brno, a tam zase jsem myslel na možnost, aby byla co nejkratší, to vychází na Třebovou - čili aby se stala páteřní trasou Praha - Ostrava a ty "příčky" z této trasy do Brna aby byly co nejkratší, od Ostravy i od Prahy...Vím, že to je sporné...Smysl zase mají Pardubice-Hradec a napojení do tohoto regionu z větší části Čech, což při vedení Praha - Brno podle dálnice už by nebylo nejlepší, jenže: Dívám se hodně na mapu, zvažuji vytížení regionů, jasné je, že tu mohou ovlivňovat věc i další faktory, které mi známy nejsou (vlastně od toho jsou diskuse i fora).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.09.2013 (21:38)  
Pro Jiří Kocurek a českolípák (dnes večer "po osmé")


Chlapi, je to jen hraní si s mapou v poslední letní víkendový podvečer. :-):

Podmínku "4kolejek" u velkých měst jsem nejednou v předchozích vstupech uváděl jako nutnou.
Olomouc mi nic neudělala, a větší prostupnost po stávající trati ji neublíží. EC směr Púchov a IC směr Přerov - Zlín jí zústanou zachovány.

Vědomně dávám ve svých úvahách přednost severnímu propojení (Východočeský landfríd), posilující směry potenciálně i z Liberecka, Trutnovska a i Náchoda jak na Brno/Vídeň/Blava. Vědomě neřeším Jihlavu, Třebíč a Vysočinu. To je politický a ne podnikatelský pohled.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
15.09.2013 (21:01)  
Nová trať Choceň-Brno by sice přinesla zrychlení dopravy Praha-Brno, ale neřeší palčivé problémy a to úlevu přetížených příměstských tratí Praha-Kolín a případně přípojné Kuřim-Brno; nebo Praha - Benešov.

Navíc má VRT přes Vysočinu potenciál oživit železniční dopravu v krajském městě a v sousedních okresech (Třebíč, Znojmo..).

Mimo to si myslím, že by výstavba trati horní částí Českomoravské vrchoviny a údolím Svitavy byla brutálně drahá.
15.09.2013 (20:35)  
stoupa: Olomouc - Choceň (a dále do Pardubic a Prahy) jenom regionálka (s přestupem)? Kdo vám co provedl v Olomouci?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko