..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
14.09.2013 (12:31)  
Celkem se divím, že je tady i dosti inteligentních lidí a nikoliv pouze šotoušů nahánějících každou minutu s myšlením, že to změní preference lidí v dopravě :) A ještě jednou děkuji všem zainteresovaným, že dokázali tento heroický výkon i přes nevraživost některých vrstev obyvatelstva. P.S. Kolín by si hodinové zastavení na Brno zasloužil také :)
registrovaný uživatel JOHNZ 
14.09.2013 (11:00)  
Jiří Hovorka: Veď to je v poriadku. Bo to IR má rovnaký interval ako to IC. Tuna má smer Brno IR interval oproti IC dvojnásobný a ešte kvalitne tak, že je odstrihnuté jedno rameno na následný prestup. Až bude mať linka na Brno rovnaký interval ako ten rýchlik (a je úplne jedno, či sa zahustia rýchliky na hodinu, alebo zoškrtajú EC na dvojhodinu tak, že zostanú tie na ktoré sa nechá v Brne prestúpiť :D), nikto po nich ani neštekne (viď pendolino). Maximálne čo tam ľudia chcú RegioJet, bo mediálna masáž a chcú si vyskúšať to kafe zdarma (to ináč celkom vyvracia časté tvrdenia o počte režistov).

Skrátka raz za hodinu Olomouc, raz za hodinu Brno, raz za hodinu Pardubice. Je jedno či rýchlikom, alebo nejakým ÜberCity.

Michal Tvrdý:
1) Výmena cestujúcich v tých vlakoch, čo v ČT zastavujú sú často desiatky kusov, žiadny 1-2 ľudia.
2) Tie rýchliky sú prázdne len v úseku Svitavy - Brno, kde moc nepasujú do IDS JMK (ktorý to rieši Sp vlakmi).
3) Usudzovať z obsadenosti vlaku pre úsekovku obsadenosť diaľkového vlaku je možno trocha úsmevné. Kde by tie vlaky potom stáli? Kutná Hora (turisti) a HavlBrod (Jihlava)? Stáli by v Kolíne? Čo Žďár nad Sázavou? Počet zastavení je už tak minimálne rovnaký ako cez ČT. Navyše nezabúdajte, že kým horom je po horách len úsek ČT-Brno, toto je po horách už od Kolína.

Railpic: Vďaka skúsenostiam z úseku ČT - Brno sa neopakovala rovnaká chyba na úseku ČT - Zábřeh. Takže bohužiaľ nešlo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
14.09.2013 (10:46)  
Pro Railpic :

:-) (Kdyby byly prachy), já bych postavil trasu novou, tak do 200 km/h, uhnul bych ji za Chocní, přimknul směrově staré císařské silnici, do Brna zaústil za Kuřimí na stávající trať (4 koleje). Tím bych ve směru Brno a Wien obsloužil lépe i Hradubicko i Trutnovsko a Náchodsko a pro tento "srdeční" směr bych tak vyřešil zastavování v MuN vyřešil napořád. Ve směru opačné zajisté 4 koleje až do Prahy "severní" připojení). Rovněž "paralelní" 2 koleje Choceň - HK - Velký Osek (obchvat v případě nehody, údržby a pod.). Území nabízí větší potenciál (dálkových) cestujících, než sny o VRT vůkol Jihlavy. Kolín i Pardubice si kvůli návaznostem zastavování zaslouží. :-)
14.09.2013 (10:05)  
Jiří Kocourek: opravdu nešlo mezi ČT a Brnem udělat něco podobného jako mezi ČT a Zábřehem?
14.09.2013 (9:53)  
Hamták
A do jižních čech pro jistotu nejezdí ani jeden Ex nebo EC, hlavně, že máme, byť nedostavěný, IV. koridor. Kde jsou ty časy, kdy jezdil aspoň Ex Budvar s jednou zastávkou v Táboře. Něco takového mi tu fakt citelně chybí.
registrovaný uživatel Rodney 
14.09.2013 (9:38)  
Mě tedy velmi irituje ten obrázek přestupních vazeb....psal jsem to tu několikrát, jsem ze Svitav a neznám jediného člověka, který přestupuje v ČT, když jede do Prahy. Pro SY je to jedinej přestup ve směru na Olomouc. Do Brna i do Prahy jezdí rychlíky (, které nejsou až tak prázdné, jak se tu uvádí). A každej "normální" člověk preferuje cestu bez přestupů.
14.09.2013 (9:36)  
Michal Tvrdý: "mudra" hlava pred cca 20-timi rokmi prisla na napad, ze najlepsia cesta ako zrychlit dopravu Praha-Brno je vratit sa na trat, kde kralovali parne masiny a rychlost 100 km/h bola povazavana za zavratnu
Vy moudrá hlavo, přes Havlíčkův Brod byste ze současné trati vytáhl kolik? 120 mezi Brnem a Tišnovem, z Tišnova nahoru do Brodu 80-100, z Brodu do Čáslavi taky 80-100, z Čáslavi do Kolína 120, Kolín - Praha stejně jako dneska.
Kolín - Třebová by se kopalo i tak, bo Ostrava. Brno-Třebová by se buď kopalo, nebo rozpadlo.
14.09.2013 (9:25)  
Vážení,

Kdo z vás skutečně byl v Třebové? Jaký to je uzel? Třebová je vesnice, kam nevede málem ani silnice.
Největší stavba v ČT je vlastní nádraží. Ovšem ČT se sama považuje za hlavní město českých železnic, nad které není. A vše, minimálně na železnici, musí být „podle ní“.
O politickém rozměru celé akce nemluvě, vždyť nadstandardní vztahy stávajícího šéfa ČD k Zemanově odnoži ČSSD je pro znalé dostatečně známá a politické body se hodí vždy ….
14.09.2013 (9:13)  
JOHNZ - A co je Švýcarsko? Hustota osídlení mimo hory srovnatelná s ČR (taky co 4 km vesnice) To je na tom podobně. Model analogický s projížděním některých "uzlových" stanic nalezneme i tam. Třeba na hlavní trase Curich-Bern. Rychlá IC nikde nestaví (ani v uzlu Olten - cca 17 500 obyvatel, který se dá srovnávat s Českou Třebovou) a pomalé IR je o 23 minut pomalejší. Trasa je shodná!
14.09.2013 (9:04)  
Nemysim si, ze zastavovanie vlakov v CT je nejaky velky problem pre medzinarodne EC vlaky na relacii Praha-Brno ....
Podla mna ovela vacsim problemom je to, ze nejaka "mudra" hlava pred cca 20-timi rokmi prisla na napad, ze najlepsia cesta ako zrychlit dopravu Praha-Brno je vratit sa na trat, kde kralovali parne masiny a rychlost 100 km/h bola povazavana za zavratnu ..... A tak sa za miliardy vybudoval Koridor, kde sa presekalo par tunelov, natiahli sa droty a EC vlaky tam jazdia rychlostou, za ktoru by sa vo vyspelej EU hambil aj lokalny motorak ....
Cosi som sa najazdil po tychto relaciach aj za posledne roky a moj pohlad je nasledovny (aj ked nie uplne objektivny):
1. EC vlaky - poloplne, obcas viac, obcas menej obsadene. V kazdom pripade som mal pocit, ze par ludi sa vymenilo v pardubiciach a inak uz nic az do Brna (hodnotim aj casy, ked EC vlaky v CT stali). Otazkou je, ci tych par cestujucich (mozno jeden, dvaja) je prinosom pre zastavenie v CT.
2. Rychlik Praha - Brno - cez CT - z prahy viac prazdny ako plny ....
3. Rychlik Praha - Brno cez Kutnu Horu - narvany na prasknutie, stalo sa aj v chodbickach obcas na jednej nohe :-) (so stastim na svojej :-)). Skutocne velka masa ludi cestuje relaciu Praha-Kutna Hora, resp. dalej (a naopak).
Preto si myslim, ze smerovanie vlakov EC cez CT je omylom, mal sa robit koridor skor na povodnej relacii cez Havlickuv Brod ....
Avsak, chapem aj ludi, co by radi vyuzili cestovanie do CT, resp. inych miest vo vlaku EC. Kvalita rychlikov je skutocne mizerna .... a cestovanie tymi rekonstuovanymi B-vymyslami je neskutocne utrpenie (celkom by ma zaujimalo, co sa choru hlavu dokazalo na chodbicke navrhnut plne neotvaratelne okna vo vagone, kde nie je klima ... ) .....
Preto si nemyslim, ze zasadnym problemom je stat/nestat v CT . Problemom je podla mna skor to, ze CD nema ziadnu koncepciu (dlhodobu, kratkodobu) ako udrzat cestujucich, resp. ako ich prilakat spat do vlakov ...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko