Česká Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.
Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.
Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.
Zdroj: ROPID, Pardubický deník
Dušek: největší škůdce dopravy v Pardubickém kraji.
:-) Systémová chyba? Ta se táhne od dob (pra)dědečků, že ze strategických a snad i obranných důvodů jsme si začali po francouzském vzoru se stejnosměrem 1,5 kV, a ne "středoevropskou střídavinou" 15 kV, 16 2/3 Hz. :-)
A s tou provozní stabilitou máte recht. Taky do Hamburgu jedu raději ICE, než EC :-)
PS: A s tím Bastardem jsem "byl valen" Bln. Lichtenberg - Praha Holešovice jednou při mimořádnosti za 3:50 hod, střídali v Dre fírové. A schválně neřeknu kdy. :-)
Máte pravdu, bastardům bych křivdil. Dělají co mohou, provozně se celkem drží..
Spíš je to systémová chyba, že se přepřahá dvě hodiny po předchozí výměně..
Docela obdivuhodné, že ICE spoje Wien-Hamburg stojí ve stanicích 2-3 minuty a to včetně velkých uzlů... tam je asi větší provozní stabilita.
neviděl jsem tu reportáž, ale jestli tohle nějaký mluvčí dopravce fakt naznačil - proč teda takové odporné, nepoužitelné a k ničemu rychlíky vůbec vypravují? :)
časové rezervy v DRE a BLN. Hbf. považuji za rozumné. Jednak si ty EC vlaky semo tamo nějakou tu minutu na hrbu přivezou a pak, přestupujících a přistupujících ve vnitrostátním provozu je tam od pohledu trochu víc, než v Praze. (dodržujete-li předpisy, autem to rychelji nejde)
Modernizace přímé trati Dresden - Berlin není absolutní priorita. Dresden má jen o něco míň než 600 000 obyvatel - a pak už je cizina, pokud jde o zaústění do Bln Hbf "tief", přednost mělo i napojení nového letiště.
"A to je právě ono". Z pohledu EC je místními politiky z Třebové nafukovaná otázka zcela nezajímavá. Můj názor = nezastavovat, MuN má význam rovný kategirii "RB" (osobáky, vyjímečně Sp). A máte pravdu, Hamburg, i Berlin - Wien se (zatím) raději létá ... :-)
"zatímco do Drážďan jezdí starý herky" - to máte na mysli naše Bastardy, nebo německé 101, případně 182? Upalují s těmi vlaky statečně a povětšinou je zpoždění kvůli "jiným provozním vlivům".
No to je právě ono. Tady se řeší, minuty v Kolíně a Třebové, zatímco do Drážďan jezdí starý herky. Taky se žehrá, že Wien-Hamburg je mimo Prahu o 3 hodiny rychlejší (ikdyž pochybuji, že by někdo tuto trasu jezdil celou vlakem).
A to jsou právě ty průtahy a pomalé úseky v zahraničí - Wien-Břeclav (pomalé), Břeclav (čekání 13 min), Drážďany (19 minut), Dresden-Berlín (pomalé), Berlín (9 minut).
Jednou v budoucnu přepřahy odpadnou a dokončí se modernizace Berlín-Dresden, ikdyž stavební ruch je zde velmi málo čilý...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.