..: TGV začalo jezdit mezí Paříží a Freiburgem :..

TGV Duplex, Port-la-Nouvelle, foto: Tomáš Kubovec Paříž — Pondělí 26. srpna 2013 se zapíše do historie nádraží Freiburg im Breisgau – od tohoto dne sem začalo pravidelně zajíždět TGV z Paříže, provozované SNCF. Do Freiburgu budou zajíždět spoje, které doposud končily v Mylhúzách. Spojení bude v letošním jízdním řádu 6x týdně, denně mimo sobotu. Vzdálenost 495 km překonají vlaky za 3 hodiny 47 minut. Na spoje jsou nasazeny nové soupravy TGV 2N2 Euroduplex, které jsou schválené pro provoz na podstatné části evropské vysokorychlostní sítě (třísystémové napájení, ERTSM). Jednotka má kapacitu 509 cestujících a v každé soupravě jsou dvě místa pro vozíčkáře (prostor pro ně vyhrazený je vybaven zásuvkami, lampičkami pro čtení, skládacími stolky, sedadly s nastavitelnou výškou sezení, bzučákem pro přivolání vlakové obsluhy, prostorem pro uložení skládacího invalidního vozíku, rovněž snadný přístup na bezbariérovou toaletu je samozřejmostí).

Nechybí moderní palubní systém poskytující cestujícím vizuální i zvukové informace. Elektrickou zásuvkou je vybaveno v 1. třídě každé sedadlo, ve druhé třídě pak vždy dvojice sedadel. Zaváděcí ceny jízdenek začínají na 30 eurech.

TGV Lyria na spoji ze Ženevy do Paříže, foto: Florian Pépellin TGV postupně rozšiřuje své služby. Od 11. prosince 2011 je v provozu linka TGV Rhine-Rhône, propojující Paříž s východem Francie, Švýcarskem a Německem. Na větvi „východ-západ“ jsou nabízeny spoje z Paříže do francouzských regionů a Švýcarska. Došlo ke zkvalitnění služeb pro Burgundsko, Franche-Comte, Jižní Alsasko a německy mluvící části Švýcarska (nasazovány jsou TGV Lyria). Paříž – Besançon zvládnou vlaky za 1 hodinu 59 minut, Paříž – Mylhúzy za 2 hodiny 40 minut a v Ženevě budete z Paříže za 4 hodiny 3 minuty. Větev „sever-jih“ spojuje francouzské regiony s Německem a nabízí přímé spoje z Německa přes Štrasburk a Mylhúzy do Lyonu a ke Středozemnímu moři. Od prosince 2012 se služby dále zrychlily a vlaky mezi Štrasburkem a Lyonem jezdí téměř bez zastávky, čímž se zkrátila jízdní doba takřka o 30 minut. Od 8. července 2013 má přímé spojení se Středomořím i Basilej.

S novým jízdním řádem od prosince 2013 přibude další spěšný spoj mezi Lyonem a Štrasburkem, takže počet párů vlaků se zvýší na sedm. Prodloužením jednoho spoje až do Provence-Alpes-Côte d’Azur se zvýší počet párů vlaků mezi Štrasburkem a Marseille na čtyři.

Zdroje: Railway Bulletin, UIC, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 29.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Francie


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.08.2013 (7:20)  
Ad patrovost: V čem přesně patrové jednotky snižují komfort? Napadá mne jedině méně místa na bagáž, ale TGV Duplex přece mají u vchodové plošiny poličky na rozměrné bágly, nicht wahr?

Ad Mylhúzy: A teď si, milí antiexonymoví puristé, představte, že tu máme národ, který je schopen jet z Pu-la-ke do Pu-er-nuo :-)
30.08.2013 (6:37)  
Joska Holibajda: A nepouzivaj to patro kvuli kapacite?
29.08.2013 (21:45)  
Něco málo k tématu článku (ačkoliv Mylhúzy mi taky trhají uši):

1) Jestliže TGV jezdí průměrnou rychlostí 131 km/h, pak to znamená, že ani to české Pendolino na tom není vyloženě zle (Praha - Bohumín 109 km/h). Na starých tratích rekonstruovaných v původní stopě se toho prostě moc vykouzlit nedá.

2) Jestliže se člověk cestující 4 hodiny po tak bohatých zemích jako jsou F a DE spokojí s patrovým vlakem, měl by takový vlak stačit i nám, kteří nejsme ochotni zaplatit za jízdenku víc než 1/3 zápaďáckých cen.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
29.08.2013 (21:12)  
ceskolipak: A co teprve Jenkwitz nebo nebo Lehdorf (překlad si račte najít sami)? :)
29.08.2013 (21:06)  
Náááádherná debata,vážně.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
29.08.2013 (18:53)  
Když jste u té Žitavy, stačí se podívat víc na sever, kde jsou cedule názvů měst rovnou psané i lužickou srbštinou.

Senftenberg = Zły Komorow; Hoyerswerda= Wojerecy apod.

Spíš by mě zajímalo, kdo z těch, komu se nelíbí Mylhúzy, ví, jak se Mulhouse opravdu ve francouzštině čte. :-)
registrovaný uživatel kobros 
29.08.2013 (18:48)  
Pikehead: Dejte pokoj s odsunem. Maji, co chteli. Vic na tom resit opravdu neni. Se stalinstvim to ma spolecneho jen malo.
registrovaný uživatel BigDye 
29.08.2013 (18:12)  
Ahtisaari: Pro zajímavost, kolik % lidí tušilo aspoň to, že Žitava=město? A byly nějaké další zajímavé názory na význam tohoto slova?:-)
registrovaný uživatel Lkprak 
29.08.2013 (17:42)  
M: sice je to detail, ale hlavním městem Turecka není Istanbul ani Konstantinopol, nýbrž Ankara. A jinak díky za velmi zajímavou diskusi jen velmi volně související s textem článku.

Edit: koukám, že už mně někdo předběhnul.
29.08.2013 (17:40)  
M: a co když Vás opravím, že hlavní město Turecka nema s Konstantinopolí/Cařihradem/Istanbulem nic společného, jmenuje se Ankara :o)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko