..: Novým generálním ředitelem Českých drah je Dalibor Zelený :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPage Praha — Letošní léto přináší i na českých železnicích jednu změnu za druhou. Nový ministr dopravy, kompletní obměna řídícího výboru i dozorčí rady Českých drah – to už je (nedávná) minulost. Dalším krokem, který učinila nová dozorčí rada, bylo odvolání představenstva ČD, kde skončil jak předseda Ing. Petr Žaluda, tak i tři členové: Ing. Miroslav Šebeňa, Mgr. Roman Boček a Ctirad Nečas. Pět nových členů dozorčí rady a Josef Smýkal z ČSSD zvedli ruku pro konec starého představenstva. Proti byli tři zástupci odborů. Vzápětí bylo jmenováno představenstvo nové, tentokrát pouze tříčlenné. Kromě Dalibora Zeleného se funkce ujme výkonný ředitel pro provoz a techniku ČD Daniel Kurucz a náměstek generálního ředitele ČD pro personální politiku Pavel Švagr. Nové představenstvo pak odvolalo stávajícího generálního ředitele Petra Žaludu z funkce generálního ředitele Českých drah. Jeho pozici přebírá Dalibor Zelený (nar. 2. června 1957).

Den končí, Přerov - Horní Moštěnice, foto: optus IHNED.cz cituje odvolaného generálního ředitele. „Je to rozhodnutí vlastníka, je ale jisté, že to bylo dopředu připraveno,“ prohlásil bezprostředně po svém odvolání z představenstva. „Rozhodli to už dopředu. Dva týdny se nás na nic k výsledkům nezeptali, dnes měli jen nějaké dotazy k loňské výroční zprávě a pak nás poslali pryč. Potom už nám jen přečetli pětistránkový připravený text výtek k výroční zprávě a oznámili nám, že nás všechny odvolali,“ popsal odvolaný ředitel průběh neveřejného jednání.

„Já jsem nesmírně potěšen, že z toho množství kandidátů byl zvolen právě pan Dalibor Zelený. Nejen proto, že České dráhy již řídil, ale také proto, že pomohl mnoha společnostem. My doufáme, že se mu to podaří i s Českými dráhami, kam se po letech vrací,“ řekl po jmenování ministr dopravy Žák. Kteří byli další kandidáti se nám prozatím nepodařilo dopátrat.

682.005-4, Poříčany - Klučov, foto: Chary Připomeňme, že Dalibor Zelený už generálním ředitelem Českých drah byl – a to v době od 6. září 1998 do 1. března 2003. Byl tedy posledním generálním ředitelem Českých drah, státní organizace, a prvním generálním ředitelem Českých drah, a. s. V té době (opoziční smlouva mezi ČSSD a ODS) byl považován za blízkého sociální demokracii a zastánce jednotného podniku, byl odpůrce oddělení SŽDC. Po odvolání z funkce čelil podezření, že uzavřel nevýhodné dodatky kupní smlouvy na rychlovlaky pendolino, což prověřovala i Policie ČR. Zelený tato podezření odmítl. Za připomenutí stojí třeba rozhovor, který 15. ledna 2002 poskytl BBC.

Dalibor Zelený po odchodu z vedoucích pozic u Českých drah pak působil jako ředitel správce železniční infrastruktury Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). V dubnu 2008 ale z osobních důvodů z funkce odstoupil. V minulosti byl, mimo jiné, členem představenstva ŽEKON železniční konzumní družstvo, které 3. května 2005 zaniklo a skončilo v likvidaci. Byl členem správní rady Nadačního fondu Jana Pernera.

Výhybka 114, Studénka, foto: Martin Grill Od 10. února 2012 byl místopředsedou dozorčí rady společnosti OREDO, od 10. února 2012 do současnosti je pak jejím předsedou. Současně je osoba samostatně výdělečně činná a jeho předmětem podnikání jsou poradenství v oblasti řízení, překladatelské a tlumočnické činnosti a ostatní vzdělávání. Dalibor Zelený trvale bydlí v České Třebové, je radním města Česká Třebová a je v komisi rady pro veřejné zakázky.

A odcházející generální ředitel? Ten dle smlouvy dostane odstupné ve výši 24 měsíčních platů. Kdyby to bylo jen 500 tisíc měsíčně, jak před časem přiznal v jednom z rozhovorů, bylo by to 12 milionů korun. Ale vloni se hovořilo o tom, že by se měly odměny vedoucích pracovníků zvýšit a to až na 15 milionů ročně. Počkáme si, zda se v rámci transparentnosti dozvíme výše odměn nového vedení.

Zdroje: Britské listy, ČTK - Finanční noviny, dlžník.zoznam.sk, E15, iDNES, IHNED.cz, Justice.cz, město Česká Třebová, Novinky.cz, Peníze.cz, Noviny.sk, TN.cz, Virtually


Vlad Poslat mail autorovi | 31.7.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
31.07.2013 (16:33)  
bean - my spolu diskutujeme? Kdyz diskutuji, tak s nekym, kdo muze nabidnout argument. "Boli mne u Grazu prdel" a proto je RJ spatny koncept ma k argumentu docela daleko.
registrovaný uživatel M 
31.07.2013 (16:31)  
No, nechtel jsem to napsat primo, ale je to presne tak:)
Jedine co se divim, ze se vyjadril (souhlas s tim), ze neni treba jezdit do kazde diry vlakem. Akorat bych skoro rekl, ze tento nazor ma mit ministr dopravy a ne sef CD, ktery na tom jezdeni do kazde diry spis vydelava (na ukor toho statu). Je tam ale sekundarni pochybnost - pokud teda nebudou jezdit vsude a nekde budou nahrazeni necim jinym a soucasne by nepropousteli, tak mi tam opet neco prebyva:)
31.07.2013 (16:28)  
Napsal jsem jen svůj názor.
M: s Vámi opravdu nebudu diskutovat
31.07.2013 (16:25)  
Právě jsem četl na idnesu jeho plány. Připomíná mi to billboardy levice před volbama. Shrnuto : "zázraky na počkání, nemožné do týdne".
Lepší vlaky, silnější cargo, ofenziva a přitom zastavíme zadlužování a nebudem ani propouštět.
registrovaný uživatel CART 
31.07.2013 (16:23)  
Další, co ve stylu Zemana slibuje všechno všem, už jen tím mne odpuzuje...
registrovaný uživatel M 
31.07.2013 (16:19)  
Zeleny: je treba zastavit zadluzovani a je treba modernizovat. Jsem na nej zvedav na sikulu. Ten mel byt ministrem financi:)

mr.bean: ze jsem tak smely - jak railjety souvisi se sedackama v nich? To je nejaka spojena nadoba? Neco jako "vas barak se mi nelibi, takovy bych si rozhodne nepostavil - proc? - nelibi se mi obklady v jedne z koupelen"
31.07.2013 (16:19)  
Lidé kteří schvalují a podepisují nákup RJ bohužel asi nikdy nezažili 5h jízdu v economy cl.
Když jedu z Vídně do Insbrucku tak dávám vždy přednost OIC 860, 7.48-12.51 oproti RJ 160, 7.36-11.51
Bohužel z Villachu takovou možnost nemám.
31.07.2013 (15:32)  
in-gold-holder:
Aneb další ze seznamů slibů, u kterých platí "neuvěřím, dokud je na těch kolejích opravdu neuvidím".

mr.bean, Lesíček:
Nechci je vychvalovat, ale takovéhle nákupy by se asi neměly dělat tak, že dva roky vyjednávám a podepisuju, a pak na poslední chvíli cuknu (ať už protože jsem se konečně jednou svezl a bolel mě zadek, nebo proto že někdo politicky rozhodl).
registrovaný uživatel thingie  mail  
31.07.2013 (15:27)  
O co lepší je jezdit směskou všeho možného, od náhodného Bmz přes rekonstruované B[p]ee až po přidaná béčka vzadu.
31.07.2013 (15:13)  
Lesíček: souhlasim
Ve ctvrtek jsem jel tim zazrakem z Villachu do Vidne a zadnice mne boli jeste ted, kdyz si na to vzpomenu.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko