..: Nový předpis D1 vrací všem výpravčím červené čepice :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Počátkem července vstoupil v platnost nový předpis SŽDC D1 - Dopravní a návěstní předpis, který, kromě jiných změn, vrací všem výpravčím červenou čepici. Doposud je nosili jen ti, kteří vypravovali vlaky výpravkou z nástupiště, ostatní – výpravčí určení ke sledování jízdy vlaků pohledem, nosili modrou stejnokrojovou čepici. To nyní změnil článek 287 předpisu D1: „Označením výpravčího, určeného ke sledování jízdy vlaků pohledem (z takového místa, aby mohl zjistit případnou závadu na jedoucích vozidlech, a aby doprovod vlaku mohl zjistit, zda mu výpravčí nedává ruční návěsti), je červená stejnokrojová čepice a to i v případě, že vykonává dopravní službu mimořádně bez stejnokroje.“ Důvodem pro návrat červených čepic všem výpravčím je bezpečnost a lepší přehled pro cestující. Tato část nového předpisu je mezi zaměstnanci všeobecně vítána. Předpis upravuje také způsob výpravy vlaků. Podle předpisu totiž „…dá výpravčí krátce před odjezdem… strojvedoucímu návěst Odjezd,“ již ale není blíže stanovena doba „krátce před odjezdem“ a další nejasnosti vládnou také ohledně převzetí návěsti Odjezd, u té také není dáno, zda ji stačí převzít zvednutím ruky, nebo jedním dlouhým zvukem lokomotivní houkačky.

Zdroj: SŽDC


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 4.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pavolo 
04.07.2013 (18:30)  
pro Martin Grill
Myslíte, že se nikdy nestalo, aby vlak odjel ze stanice bez řádné výpravy výpravčím? Další upřesnění už popsali jiní.

Jinak aby to nebylo až tak jednoduché, může se vám stát, že uvidíte výpravčího s výpravkou ve stanici, kde se jinak normálně výpravkou nevypravuje. Jedná se např. o případ, kdy se odjíždí s vlakem proti neobsluhovanému návěstidlu. Doteď rozkaz k odjezdu musel být napsán v rozkaze, anebo byl dán radiostanicí. S červenou čepicí se výpravčím vrátila možnost použít výpravku.
registrovaný uživatel kave 
04.07.2013 (18:05)  
El Ron de Cuba: Přerov.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.07.2013 (16:14)  
Jiří Kocurek: Ono je něco takového možné?
04.07.2013 (16:12)  
baca: Napadá mě jeden případ, kdy by to mělo smysl
Ve vlaku je řazena elektrická a za ní dieslová loko, diesel je ovládaný "na dálku". Projíždějí napěťovou výluku tudíž první - elektrická nevyvíjí tažkou sílu. Druhá, dieslová, to celé táhne sama, ale je řízena z elektrické. Nově se v tomto případě nejedná o sunutí, pokud to dobře chápu.
registrovaný uživatel baca 
04.07.2013 (14:05)  
Abysme si to trochu ujasnili: 1.výprava vlaku se dělá ve všech stanicích a to buď postavením návěstidla dovolující jízdu a nebo navěstí Odjezd (výpravkou) a to může udělat v obou případech jen výpravčí. 2. výpravčí dá odjezd výpravkou bez ohledu na to zdali vlak.četa je pohotova k odjezdu. 3.Je rozdíl mezi nečíným HV, činým HV a nově HV k službě pohotové nevykonávající tažnou sílu a to může být třeba chcíplej první motor při vícenásobným řízení, takže žádný sunutí.
registrovaný uživatel elr 
04.07.2013 (12:21)  
OT: Z jaké žst. je fotka? Děkuji.
registrovaný uživatel JOHNZ 
04.07.2013 (12:12)  
Martin Grill: Ale on tam fíra nemá len hodinky, on tam má hlavne čas v registračnom rýchlomeri, ktorý je preňho záväzný. A beztak to na ňom "už teraz závisí" na všetkých zastávkach a v drvivej väčšine staníc (kde doteraz boli len modrí výpravcovia). Takže toto mu toho zas až tak nepridalo, naopak, spravilo to z neho pána situácie, takže v prípade že sa tam nejak zasiera s VZ alebo niečím podobným, tak naňo nikto nehvízda ani ho "nikam nenaháňa".

A ten výpravca tam k niečomu je, keby tam nebol k ničomu, tak mi verte že už by tam nebol. On musí tou výpravkou hlavne učiť, ktorýže to vlak vlastne odchádza, pretože to z nejakého dôvodu nedokáže (dostatočne bezpečne) urobiť zabezpečovacie zariadenie.

Pavolo: Preto sa tá značka v tom SJŘ otočila, aby si to mohol fíra priebežne kontrolovať.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.07.2013 (11:50)  
Aha. Tohle podstatně mění situaci. Ve výsledku tedy nyní závidí vše na strojvůdci a jeho hodinkách? Výborně! On toho totiž má málo v už tak stresovém zaměstnání... Pokud tam, kde je funkční výpravčí s plácačkou, nebude tento řídit dopravu podle jízdního řádu, je tam dle mého soudu úplně k ničemu.
04.07.2013 (11:03)  
Podle diskuse na Káčku to ale vypadá, že výpravčí už nevypravuje vlaky nikde. Plácačkou jenom oznámí, že jsou splněny podmínky pro odjezd, a to třeba i 5 minut před pravidelným odjezdem. Souhlas s odjezdem dává (v potřebném čase) vlakvedoucí.

V předpise jsme narazili i na další nejasnost, a to ohledně sunutých vlaků. Dle znění předpisu je sunutý vlak i takový, v jehož čele je nečinné vozidlo, schopné ale ovládat ostatní činná vozidla ve vlaku (třeba chcíplý motorový vůz při vícenásobné trakci). Aby vlak nebyl sunutý, musí být v čele buď činné hnací vozidlo nebo řídicí vůz.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
04.07.2013 (10:56)  
Pavolo: Ale no tak. Ve stanicích, kde dává pokyn k odjezdu výpravčí, musí tento přece vyčkat signálu vlakvedoucího, že je připraven k odjezdu. Fíra vidí, zda je vlakoš otočený k němu a dává mu odjezd, anebo k výpravčímu a dává jen potvrzení připravenosti... Takže se určitě nestane, že by někdo nepočkal na plácačku,
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko