..: Nový předpis D1 vrací všem výpravčím červené čepice :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Počátkem července vstoupil v platnost nový předpis SŽDC D1 - Dopravní a návěstní předpis, který, kromě jiných změn, vrací všem výpravčím červenou čepici. Doposud je nosili jen ti, kteří vypravovali vlaky výpravkou z nástupiště, ostatní – výpravčí určení ke sledování jízdy vlaků pohledem, nosili modrou stejnokrojovou čepici. To nyní změnil článek 287 předpisu D1: „Označením výpravčího, určeného ke sledování jízdy vlaků pohledem (z takového místa, aby mohl zjistit případnou závadu na jedoucích vozidlech, a aby doprovod vlaku mohl zjistit, zda mu výpravčí nedává ruční návěsti), je červená stejnokrojová čepice a to i v případě, že vykonává dopravní službu mimořádně bez stejnokroje.“ Důvodem pro návrat červených čepic všem výpravčím je bezpečnost a lepší přehled pro cestující. Tato část nového předpisu je mezi zaměstnanci všeobecně vítána. Předpis upravuje také způsob výpravy vlaků. Podle předpisu totiž „…dá výpravčí krátce před odjezdem… strojvedoucímu návěst Odjezd,“ již ale není blíže stanovena doba „krátce před odjezdem“ a další nejasnosti vládnou také ohledně převzetí návěsti Odjezd, u té také není dáno, zda ji stačí převzít zvednutím ruky, nebo jedním dlouhým zvukem lokomotivní houkačky.

Zdroj: SŽDC


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 4.7.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user R.U.R.  mail  
09.07.2013 (23:56)  
mfíra: No jo, ale že by na perón s červenou čepicí chodili dispečeři, to pokud vím v plánu není... Protože mám pocit, že pokud je při nějaké nepříjemné situaci na místě sprdnout někoho z drážních zaměstnanců, tak to nejčastěji budou právě oni.
(Třeba když v Unhošti s osobákem nabereme +10 minut čekajíce na křižování se zpožděným rychlíkem, místo abychom jeli vykřižovat na Kladno, kde bychom ten rychlík zpozdili maximálně o 1 další minutu, ale my bychom tam byli včas...)
Registered user mfíra 
08.07.2013 (14:08)  
Současná předpisová úprava udělala z výpravčích povětšinou "dobře placené informátory" a "hromosvod nasranosti cestující veřejnosti", jak trefně poznamenal jeden z výpravčích. Teď už cestující vidí, koho sprdnout za to, co chudák vlastně ani nemůže. Další to glosoval hláškou: jdu dělat červenočepicího blbečka na perón...
07.07.2013 (21:18)  
Přesně tak. U nás vlakvedoucí často odmává, zabouchne a už mu je jedno, že někdo naskakuje za jízdy, otevírá dveře aj. Podle mne by měl sledovat odjezd vlaku ještě pár vteřin po odjezdu (minimálně u vlaků dálkové dopravy nebo vlaků bez blokování dveří)
Registered user stoupa  mail  
07.07.2013 (20:16)  
Pro Rail 2005:

No v tom Německu to funguje, jak pravíte a funguje to dobře.
Mně osobně "nevoní", že po velkých nádražích se prohání v červených placatých čepicích s nápisem DB Service "Informátoři". No, doba se mění. (V "Pohádkách o mašinkách" měl přece tu největší a nejčervenější čepici i "Nejvyšší pan železničář", a takto vyšňořen nechodíval ani přednosta či náčelník stanice - tedy pokud si nestřihnul vlóžo jako vnější výpravka.)
Registered user Rail-2005  mail  
07.07.2013 (10:02)  
Jestli oni to nemají jednodušší v Německu, kde mají centrální blokované a při odjezdu vlakvedoucím ovládané zavírání/blokování dveří.

Jakmile je postaveno a fíra má i od výpravčího rozkaz a teoreticky volnou cestu, je pouze na vlakvedoucím, zda ještě někoho nechá nastoupit nebo ne. Zpravidla ne a pak dá signál fírovi. Pokud je peron přeplněn, tak ještě z rozjíždějícího se vlaku kontroluje vykloněn pouze ze svých dveří, aby se nikdo nepřibližoval za bílou (žlutou) čáru. Spolupráce s DB security funguje výborně, protože už jsem i viděl, jak na několik zuřivě dobývajících se lidí do rozjíždějícího se vlaku doslova vlétli a odtáhli je do bezpečné vzdálenosti.

Ve Francii probíhá komunikace mezi výpravčím (centrálním dispečinkem) a obsluhou vlaku prakticky jen po vysílačce. Klasické rituály s plácačkou jsem viděl už jen na několika regionálních tratích, kde není do čeho píchnout a je to tak pro tamní zaměstnance mimo jiné i součást společenského rituálu.
06.07.2013 (21:34)  
Rodny: to nejsme ve sporu
Baca: bohužel D1 mluví jednoznačně o tom, že vedoucí h.v. musí být činné (anebo ŘV) a činné h.v. definuje jako vozidlo schopné vyvíjet tažnou sílu. Chcíplý motorák není schopen vyvíjet tažnou sílu a tedy není činným h.v. ve smyslu předpisu, a tedy vlak je sunutý.
Neříkám, že je to správně, ale předpis to tak říká.
Registered user sabat 
05.07.2013 (20:10)  
Na sledování odjíždějícího vlaku se přece nic nezměnilo.
Registered user stoupa  mail  
05.07.2013 (15:10)  
:-) A kde je předpisový postoj při vypravování a pak sledování odjíždějícího vlaku? To je šizení požitků dětí sledujících výkon služby výpravčího (onu malou "spartakiádu "pohotovi k odjezdu" .. atd. až do zmizení vlaku z úseku výpravčího do úseku signalisty (vyhybkáře) :-)
Registered user sabat 
05.07.2013 (13:56)  
Výpravčí zapíská a dává návěst Odjezd,strojvedoucí koukne z okna,potvrdí převzetí návěsti stanoveným způsobem a na čas pak po souhlasu od čety odjíždí.Žádnej problém v tom nevidím.Někdo samozřejmě z toho okna naschvál nekoune i když dobře slyší pískání.5 minut dopředu je samozřejmě blbost a co vím,tak u tady v okolí výpravčí dávají Odjezd tak max.1-2 min. dopředu,většinou ale na čas odjezdu
05.07.2013 (13:30)  
Sabate, to rozhodně nestačí, nějaké převzetí pokynu Ti nic neříká? Předpis říká jasně, kdy může výpravčí přestat dávat návěst Odjezd...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko