..: AVE Albacete - Alicante zahajuje provoz :..

AVE S-112, foto: RENFEMadrid — Ministryně veřejných prací Anna Pastor (Ministerio de Fomento) minulý týden oficiálně oznámila, že rychlovlak AVE přijede do Alicante 18. června 2013. Do provozu tedy přichází po prakticky dva a půl roce druhá část rozsáhlého komplexu tratí označených jako LAV Levante, která navazuje ve stanici Albacete-Los Llanos v pK 321,1 na již provozovaný úsek z Madridu (vidlička Madrid – Valencia / Albacete) a táhne se k jihu až jihovýchodu přes novou stanici Villena AV umístěnou v pK 435,5 a končící na nádraží Alacant-Terminal v pK 486,1. Trať je stavebně připravena pro dosažení rychlostí až do 350 km/h na velké části své trasy. Nicméně vlaky po ní nebudou od data zahájení jezdit ani ve Španělsku v současné době obvyklých 300 km/h.

Co je toho příčinou? ADIF se v honbě za moderními technologiemi a patrně i z finančních důvodů rozhodl v uvedeném úseku instalovat rovnou ETCS Level 2, což způsobilo níže popsané problémy. Jako záložní systém pro případ výpadku je v předmětném úseku instalován španělský národní systém ASFA digital, který ovšem má svůj limit na 220 km/h. Problém je v tom, že RENFE nemá dostatek jednotek schopných provozovat výlučně pod ETCS Level 2. To jsou pouze jednotky S-103 od Siemensu a zatím několik modernizovaných jednotek S-100F od Alstomu určených pro provoz na tahu Madrid – Barcelona – Figueres – Francie (pozn. aut. tyto jednotky už jsou k dnešnímu dni plně homologovány ve Francii na stejnosměrném napětí 1,5 kV a homologace pro vysokorychlostních i konvenčních 25kV by měla být dokončena v průběhu června).

Druhá fáze LAV Levante - 165 km

Do provozu tedy zasáhnout od 18. června jednotky Talgo S-112, které jezdí na sousední lince do Valencie a S-100. Ačkoliv se tedy se zprovozněním AVE až do přístavního města Alicante (Alacant v tamním nářečí) výrazně redukují cestovní časy z Madridu, zůstávají nové jízdní doby hluboko za očekáváním právě kvůli dočasně limitní rychlosti 220 km/h. Při jízdní době 2h20 vychází průměrná rychlost na pouhých 208 km/h v případě 2h40 je to jen 182 km/h. V každém případě se i tak jedná o výrazné zkvalitnění dopravy pro obyvatele přímořského regionu i turisty mířící ať od moře na výlet do Madridu nebo opačně.

Španělsko - 3000 km LAV v provozu

V současné době je v nabídce 7 spojení denně v každém směru vlaky Alvia s jízdní dobou Madrid - Alicante 3h11 až 3h52. Od změny jízdního řádu bude k dispozici 8 spojů AVE v každém směru s jízdní dobou okolo 2h20 u těch, které zastaví pouze v Albacete a okolo 2h40 u těch, které cestou obslouží stanice Cuenca, Albacete a Villena). Novou nabídku ještě doplní 2 spoje Alvia v každém směru ze severu Španělska, zbývající spoje Alvia budou naopak zcela logicky zrušeny. Celkově dojede díky nově nasazeným jednotkám a frekvencím ke zvýšení denní nabídky sedačkové kapacity ze 4800 míst na více než 6300. Cena jízdenky ve třídě Turista bude proměnlivá a může se pohybovat od 32,45 eur po 64,90 eur v závislosti na dni, čase a směru jízdy. Mezi 18. a 26. červnem se budou jízdenky prodávat za zaváděcí slevu 50 %. Doufejme tedy, že vlaky budou moci na této trati brzy zrychlit. V kuloárech se hovoří o konci roku 2014.

Zdroj: Ministerio de Fomento


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 11.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kobros 
11.06.2013 (20:57)  
Jiří Kocurek: problem je casto v tom, ze si vubec neuvedomuji, ze to co provadeji, znamena zniceni nejakeho prumysloveho odvetvi.
registrovaný uživatel kobros 
11.06.2013 (20:04)  
Klein_Boy: Podil prumyslu na HDP v USA v poslednich letech mirne stoupl. Souvisi to s novymi nalezisti energetickych surovin v USA a tudiz levnymi energiemi. Proste s levnymi energiemi se prumyslova vyroba vyplati, s drahymi utece do Ciny okamzite.
11.06.2013 (18:10)  
kobros: Je vidět, že politici jsou všude podobně blbí, když do příjmů státního rozpočtu započítávají výnosy z daní, kterými se rozhodli dotčené průmyslové odvětví zničit.
11.06.2013 (17:05)  
@ Turista, "špatná situace v UK":

Když to (záměrně) přeženu, UK (ani US) již prakticky nic nevyrábí - jak by řekl Jára(da) Cimrman, jestli se Vám zdá, že nepracují, tak je to tím, že oni to řídí. UK i US mají podíl průmyslu na tvorbě HDP okolo 20 % (Německo asi 30 a ČR asi 40), naopak služby tam mají prakticky 80 %. Ekonomika UK je v podstatě jen City, které je jedním velkým daňovým rájem, takové velké evropské Panenské ostrovy.
11.06.2013 (15:54)  
Tohle tvrdit mne pripada obzvlast pikantni v diskusi pod clankem o zeleznici - jen samotny CAF vyrabi kolem 1000 vozidel za rok.

Věta "nic nevyrobí" se týkala především těch, co nepracují.

56 procent nezaměstnanosti mezi mladými (a pokud by nebyli uměle drženi na školách, bylo by to ještě více) je šílené číslo a ti si lokomotivy nekupují :-)

Ještě tu mám jeden zajímavý obrázek
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/c/c4/International_trade%2C_2010-2011_%28EUR_1_000_million%29.png
Bohužel ty vlaky vývoz nezachrání (pozice Řecka nepřekvapí, ale překvapivá je špatná situace v UK)
registrovaný uživatel kobros 
11.06.2013 (15:43)  
Rail 2005. Souhlas s temi reaktory - jen jaksi, kde na ne vzit? Evropske fondy asi tezko. Navic jeden dnes v mem oboru typicky pribeh ze Spanelska: I to se operator jedne takove spanelske jaderne elektrarny rozhodl, ze bude za par let opet zadat o licenci na provozovani jisteho bloku. Investoval do elektrarny, obnovil SKR, a chystal se k dalsim inovacim, kdyz prisla zprava, o specialni jaderne dani. Inu, operator tlacil na vladu, at vyjasni vysi dane, a ta ji vyjasnila. Operator nechal modernizaci elektrarny konovi, ty dva roky do konce stavajici licence to doklepe a oznamil, ze prostredky urecen k modernizaci jaderne elektrarny investuje do solarni elektrarny. Samozrejme s garantovanymi cenami a garantovanymi odkupy. Spanelsti politici se pochvalili, jak to skvele vymysleli - prisun penez do rozpoctu z nove dane a zaroven prudce ekologicke a moderni reseni do budoucna.
Jinak, v Evrope nejvice zavisle zeme na importu energii ci energetickych surovin jsou Recko, Kypr, Italie, Spanelsko, Portugalsko a nakonec i Francie, jejiz bilanci dovozu drzi nad vodou jen to jadro. Korelace se situaci zminenych ekonomik urcite neni nahodna.
registrovaný uživatel Raquac 
11.06.2013 (15:33)  
...kupují zboží - z dovozu samozřejmě, protože sami nic nevyrobí.

Tohle tvrdit mne pripada obzvlast pikantni v diskusi pod clankem o zeleznici - jen samotny CAF vyrabi kolem 1000 vozidel za rok (vcetne vysokorychlostnich vlastni konstrukce), z toho exportuje asi 75%. V zemi jsou dva dalsi vyznamni vyrobci kompletnich vozidel - Talgo a Vossloh. Vcetne vyrobcu dilu dohromady vyexportovali v roce 2011 asi za 2 miliardy Dolaru. Pro zajimavost - Spanelsko ma zhruba jen 4x vic obyvatel nez CR.

A mimochodem, ten vlak na fotce je take ze spanelske produkce (byt s nekterymi subdodavkami).
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
11.06.2013 (14:02)  
Kdyby Španělsko nemělo současný rozsah VRT a silniční infrastruktury, tak by ta krize tam byla ještě horší. To, co řekl Turista ve druhém odstavci, je pravda. Nicméně právě tato infrastruktura, když už nic jiného, pomáhá snižovat ekonomické problémy. Je velký rozdíl v životní úrovni mezi regiony, které VRT napojení se zbytkem Španělska a hlavně Madridem mají, a těmi, které nemají. I když je to za cenu velkých investic a je to běh na dlouhou trať.

V čem musí Španělsko nyní přidat, je energetika, aby nebylo závislé na ropě a dovozu el. energie z Francie. Měli by se probrat a postavit alespoň 10.000 MW jaderného výkonu, což odpovídá tak 7 moderním reaktorům poslední generace.

Mimochodem na VRT Barcelona - Figueres se také jezdí momentálně nižší rychlostí, protože v severní části španělského Katalánska chybí dostatečný elektrický výkon. Vyřeší to až zprovoznění přeshraničního tunelu pro přenos el. výkonu 2x 1.000 MW pod napětím až 320 kV! To by mělo být snad koncem roku 2014.
11.06.2013 (12:52)  
bartik09> a vy myslíte, že bez investic do VRT by na tom Španělsko bylo lépe?

Ropa zdražila za posledních 10 let cca 5x a tenhle graf
http://blogs.ft.com/energy-source/files/2010/04/oil_eurotrib.png
má na začátku právě země, které mají v posledních letech problémy, což není náhoda. Investice do železnic by měla naopak tuto závislost zmírňovat.

Problémy Španělska nejsou z VRT, ale z toho, že tam mnoho lidí nic nedělá, a přesto dostávají různé důchody, dávky a "studují" (což je v době předimenzovaného školství taky forma dávky), a to v tvrdé zahraniční (=nedevalvující) měně, za které si kupují zboží - z dovozu samozřejmě, protože sami nic nevyrobí. Jsou příliš líní dělat i to co by tam dělat mohli (třeba pěstovat rajčata ve skleníku), na to mají imigranty.
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.06.2013 (10:45)  
Jiří Kocurek: Ten paragraf je posledný problém.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko