..: AVE Albacete - Alicante zahajuje provoz :..

AVE S-112, foto: RENFEMadrid — Ministryně veřejných prací Anna Pastor (Ministerio de Fomento) minulý týden oficiálně oznámila, že rychlovlak AVE přijede do Alicante 18. června 2013. Do provozu tedy přichází po prakticky dva a půl roce druhá část rozsáhlého komplexu tratí označených jako LAV Levante, která navazuje ve stanici Albacete-Los Llanos v pK 321,1 na již provozovaný úsek z Madridu (vidlička Madrid – Valencia / Albacete) a táhne se k jihu až jihovýchodu přes novou stanici Villena AV umístěnou v pK 435,5 a končící na nádraží Alacant-Terminal v pK 486,1. Trať je stavebně připravena pro dosažení rychlostí až do 350 km/h na velké části své trasy. Nicméně vlaky po ní nebudou od data zahájení jezdit ani ve Španělsku v současné době obvyklých 300 km/h.

Co je toho příčinou? ADIF se v honbě za moderními technologiemi a patrně i z finančních důvodů rozhodl v uvedeném úseku instalovat rovnou ETCS Level 2, což způsobilo níže popsané problémy. Jako záložní systém pro případ výpadku je v předmětném úseku instalován španělský národní systém ASFA digital, který ovšem má svůj limit na 220 km/h. Problém je v tom, že RENFE nemá dostatek jednotek schopných provozovat výlučně pod ETCS Level 2. To jsou pouze jednotky S-103 od Siemensu a zatím několik modernizovaných jednotek S-100F od Alstomu určených pro provoz na tahu Madrid – Barcelona – Figueres – Francie (pozn. aut. tyto jednotky už jsou k dnešnímu dni plně homologovány ve Francii na stejnosměrném napětí 1,5 kV a homologace pro vysokorychlostních i konvenčních 25kV by měla být dokončena v průběhu června).

Druhá fáze LAV Levante - 165 km

Do provozu tedy zasáhnout od 18. června jednotky Talgo S-112, které jezdí na sousední lince do Valencie a S-100. Ačkoliv se tedy se zprovozněním AVE až do přístavního města Alicante (Alacant v tamním nářečí) výrazně redukují cestovní časy z Madridu, zůstávají nové jízdní doby hluboko za očekáváním právě kvůli dočasně limitní rychlosti 220 km/h. Při jízdní době 2h20 vychází průměrná rychlost na pouhých 208 km/h v případě 2h40 je to jen 182 km/h. V každém případě se i tak jedná o výrazné zkvalitnění dopravy pro obyvatele přímořského regionu i turisty mířící ať od moře na výlet do Madridu nebo opačně.

Španělsko - 3000 km LAV v provozu

V současné době je v nabídce 7 spojení denně v každém směru vlaky Alvia s jízdní dobou Madrid - Alicante 3h11 až 3h52. Od změny jízdního řádu bude k dispozici 8 spojů AVE v každém směru s jízdní dobou okolo 2h20 u těch, které zastaví pouze v Albacete a okolo 2h40 u těch, které cestou obslouží stanice Cuenca, Albacete a Villena). Novou nabídku ještě doplní 2 spoje Alvia v každém směru ze severu Španělska, zbývající spoje Alvia budou naopak zcela logicky zrušeny. Celkově dojede díky nově nasazeným jednotkám a frekvencím ke zvýšení denní nabídky sedačkové kapacity ze 4800 míst na více než 6300. Cena jízdenky ve třídě Turista bude proměnlivá a může se pohybovat od 32,45 eur po 64,90 eur v závislosti na dni, čase a směru jízdy. Mezi 18. a 26. červnem se budou jízdenky prodávat za zaváděcí slevu 50 %. Doufejme tedy, že vlaky budou moci na této trati brzy zrychlit. V kuloárech se hovoří o konci roku 2014.

Zdroj: Ministerio de Fomento


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 11.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
18.06.2013 (21:17)  
Rail2005 - nesedi mi jeden bod - napred pises, ze "tam" nic neni a pak, ze tam budou jezdit turisti...
14.06.2013 (16:23)  
Proc presne v zemi, kde je 25 % nezamestnanost, nutne potrebuji setrit lidem cas?

Ani ne tak čas, jako spíš peníze. Doprava vlakem (a to i po VRT) je od určité velikosti přepravního proudu při započítání všech nákladů levnější. Když ji lidi začnou více využívat, tak se ekonomika stane efektivnější, protože vyrobí stejně s menšími náklady.

Ale k tomu, aby lidi železnici začali dobrovolně využívat, musí být rychlá, protože nutit je nemůžete.
14.06.2013 (7:54)  
bartik09: Proc presne v zemi, kde je 25 % nezamestnanost, nutne potrebuji setrit lidem cas?

Jirka Panther tím asi chtěl říct, že rychlost má být úměrná vzdálenostem v té které zemi, aby se obyvatelé během jednoho dne mohli dostat do hlavního města (nebo na druhý konec země) a zpět. Podle této teorie potřebují Rusové jezdit asi tak 3000 km/h :-)
14.06.2013 (7:50)  
Typický průběh investice do infrastruktury:

1) Obyvatelé nějakého zastrčeného regionu si stěžují, že nemají pořádné spojení se světem.
2) Vláda jejich volání vyslyší a za X mld. spojí tento region s hlavním městem dálnicí.
3) Dálnice zajistila dobré spojení regionu s hlavním městem a velkopekárna z hlavního města začala ve velkém vozit své pečivo do regionu.
4) Regionální pekárny nemůžou ustát tlak levnější velkokonkurence a krachují.
5) Podobný proces se děje i v dalších oborech.
6) Dálnice kupodivu nepřilákala žádné investory. Kdo chtěl v této republice investovat, ten totiž už dávno investoval v jiném regionu. Nikdo si neříkal: "Chci investovat v ČR, ale ne na Ostravsku nebo v prostoru HK-PU. Počkám si, až bude dálnice do Bruntálu."
6) Obyvatelé "rozvíjejícího se" regionu si stěžují, že u nich krachují firmy a ubývají pracovní místa. Velkopekárna sice někoho z regionu zaměstná, ale protože má vyšší stupeň automatizace, rozhodně nepotřebuje všechny propuštěné regiopekaře.
7) Vláda jejich volání vyslyší a začne pomocí dalších X mld. "podporovat zaměstnanost v regionu" (tedy dotovat nevýdělečné podniky a tím skrývat nezaměstnanost).
8) Vláda zvyšuje daně, aby mohla splatit dluhy (na tu dálnici si samozřejmě půjčila) a aby měla dost peněz na tu "podporu zaměstnanosti".

Ta neustálá snaha uměle zvyšovat spotřebu je pro mě naprosto nepochopitelná. Obyvatel Sibiře spotřebuje za zimu 3x víc uhlí než obyvatel Aljašky. A je snad díky tomu 3x bohatší? 3x spokojenější? 3x zdravější? 3x ... cokoliv? Naopak. Spokojenější je Američan, protože na stejný komfort nemusí tolik dřít.
Umění není mít velkou spotřebu. Umění je vytřískat z minima maximum.
14.06.2013 (7:04)  
Rail-2005: Stale mi to nejak nesedi...
region se stává jako mávnutím kouzelného proutku dostupný pro turisty - to generuje pracovní místa A v absolutnich cislech tech turistu pribude, nebo se treba jen presunou z jine casti Spanelska a v techto castech zase pracovnich mist ubude?
takový region je i zajímavější pro investory To je univerzalni argument pro vsechny verejne stavby. Existuji nejaka cisla, ktera by dokazala takovou nezanedbatelnou souvislost?
mají díky VRT reálnou možnost najít si práci ve vyspělejším vzdálenějším sídle A ta pracovni pozice nove vznikla diky VRT, nebo prakticky zabere pracovni misto nejakemu "starousedlikovi"?

Jirka Panther: Švýcaři potřebují jezdit 120, Češi 160 a Španělé 350 Proc presne v zemi, kde je 25 % nezamestnanost, nutne potrebuji setrit lidem cas?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.06.2013 (19:31)  
bartik09: Ve Španělsku jsou místa, kde kromě pěkné přírody nic není a nezaměstnanost tam činí vysoko přes 50%, protože tam prostě není co dělat. Místním se nevyplatí kodrcat se několik hodin denně tam a zase zpět do Madridu nebo jiného většího města. Tak raději nepracují a žijí z dávek.

Netvrdím, že VRT a AVE je nějaký zázrak, ale rozhodně dotčeným regionům pomáhá vylepšovat bilanci, protože:

- region se stává jako mávnutím kouzelného proutku dostupný pro turisty - to generuje pracovní místa
- takový region je i zajímavější pro investory
- lidé, kteří tam ani tak neseženou práci, mají díky VRT reálnou možnost najít si práci ve vyspělejším vzdálenějším sídle, pokud jsou pro to nastaveny podmínky.

Po španělských VRT nejezdí jen velmi rychlé a drahé AVE (i když to už od ledna 2013 také není pravda), ale i regionální vysokorychlostní vlaky AVANT ve kterých platí předplatní jízdenky pro určitý počet jízd a pak se to pro běžného pracujícího (pokud nezametá chodníky) může rentovat. A ono se to rentuje, jinak by tyto vlaky nejezdily ve špičkách takřka vyprodané.
13.06.2013 (13:46)  
Navrhuji se vrátit k železnici. Projel jsem Španělsko v roce 1992 a byl jsem nadšen tím, že zanedbanost československé železnice byla nepatrná proti té španělské hrůze.

Ovšem narozdíl od našich pomazaných hlav si to tam někdo uvědomil a šli do výstavby nové sítě s normálním rozchodem a normálním napájecím systémem. Aby to mělo smysl, museli postavit 100km trati ročně. Pomalejší tempo by přineslo jen komplikace a utopili by se v provizorních napojeních.

To, že jsou to tratě vysokorychlostní je jaksi nutnost. Švýcaři potřebují jezdit 120, Češi 160 a Španělé 350, aby byla obslužnost státu přiměřená. Není to žádný luxus - to zdůrazňuji. To jen my draze opravujeme tratě na průměrnou 100km/h, když potřebujeme jezdit 160. Tomu říkám luxus.
13.06.2013 (10:54)  
VRT za spanelsky problemy nemuze, ale ani nahodou je neresi. Rajcata tam tristovkou asi vozit nebudou a ani by to nemelo smysl.


Raquac: Tak to asi bude porad malo...


Rail-2005: Je velký rozdíl v životní úrovni mezi regiony, které VRT napojení se zbytkem Španělska a hlavně Madridem mají, a těmi, které nemají.
Vy delate, jako kdyby postavili VRT z Madridu nekam doprostred pustiny a za 2 roky tam vyrostla prosperujici milionova aglomerace...

A proc delaj kraviny a nepostavej radsi 7 reaktoru?


VRT je proste jen luxus, kterej si Spanelsko nemuze dovolit (v neurohujersky evrope by si nemohlo dovolit).
registrovaný uživatel Nechic  mail  
13.06.2013 (9:59)  
Je zajímavé jak navzdory ekonomické krizi Španělska těmi předraženými vlaky s mizernou tarifní a síťovou nabídkou někdo jezdí. A to i vzhledem k tomu, že Španělé do cestování rozhodně žhaví nejsou. Docela by mě zajímalo jestli by Španělům nebylo líp s pesetou, která by teď byla někde hoodně hluboko pod eurem.
registrovaný uživatel M 
11.06.2013 (23:00)  
Ropa zdražila za posledních 10 let cca 5x a tenhle graf

Za poslednich 10 let ropa zdrazila zhruba 3x a stoji vicemene stejne, co stala pred 5 lety. Kdyby byl pes zakopany v tomhle, tak by asi prvni na rade byly staty jine.
Srovnani v dolarech (jejich cena ale taky jaksi neni stejna). V eurech to jeden prodavat snad chtel, ale moc to nedopadlo:-)

Mimochodem, celkem by mne zajimalo, kolik ropy se spotrebuje v doprave a kolik v cemkoliv ostatnim.

No a sice jo, ta VRT asi pozitivni vliv ma, ale taky tak nejak mam podobnej pocit, co ma bartik09. Bohati slovensti duchodci pujcuji (cti: daruji) chudym reckym duchodcum, aby mohli pit ouzo pod cyprisem a mozna pujci (cti: daruji) i chudym spanelskym duchodcum, aby mohli v VRV pit sangriu...:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko