..: Tramvaje 15T ForCity budou jezdit i v Číně :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Plzeň/Peking — S malou nadsázkou bychom možná mohli konstatovat, že plzeňské Škodě Transportation se v oblasti zahraničních zakázek blýská na lepší časy. V průběhu loňského roku firma podepsala kontrakty v hodnotě několika miliard korun, přičemž se orientuje převážně na země východně od nás. 3. června 2013 pak byla uzavřena smlouva na poskytnutí licence pro výrobu tramvají 15T ForCity s čínským gigantem CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. V průběhu deseti let by tak mohlo v Číně jezdit až 400 těchto tramvají, přičemž hodnota zakázky pro Škodu může dosáhnout až 5 miliard korun.

Společnost CSR Sifang je skutečně velmi významným hráčem (nejen) na čínském trhu. Vyvinula a vyrobila, mimo jiné, také momentálně nejrychlejší rychlovlak na světě – CRH 380B. Mimo vysokorychlostních souprav se zaměřuje také na rekonstrukce i novostavby osobních vozů, výrobu speciálních železničních vozidel, metro a komponenty pro lokomotivy a vagony. Více informací k VRT vlakům v Číně můžete najít v jednom z našich starších článků.

15T ForCity, Praha, foto: Richard Weber Vstup na čínský trh je pro Škodu Transportation skutečně velmi významnou událostí, protože tamní infrastruktura se rozvíjí závratným tempem a poptávka po nových vozidlech stále stoupá. Je dost možné, že velká zakázka na tramvaje umožní Škodě přístup k dalším a ještě lukrativnějším kontraktům. Tomáš Krsek, předseda představenstva firmy, k tomu dodává: „Čína má v současnosti propracovaný plán investic do sektoru veřejné dopravy. Z toho důvodu je tamní trh pro nás velmi zajímavý. Zároveň je ale třeba si uvědomit, že je to trh vysoce konkurenční, na kterém se pohybují všechny nadnárodní světové firmy. Proto vnímám uzavření tohoto kontraktu jako potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců.“ V Číně najdeme více než 160 měst s populací nad milion a mnohé z nich právě budují či výrazně modernizují svou dopravní infrastrukturu. Už to je pro všechny výrobce obrovská výzva, o rozvoji železnice nemluvě.

15T ForCity patří momentálně mezi nejmodernější tramvaje vůbec. Speciální konstrukce otočných podvozků umožňuje 100% nízkopodlažnost, a zároveň relativně šetrné řešení pro kolejnice v obloucích. ForCity již zhruba tři roky jezdí v lotyšské Rize a od roku 2009 běží výroba 250 kusů pro Dopravní podnik města Prahy. I přes nepříjemnosti v prvních měsících provozu se osvědčily jako kvalitní a spolehlivé stroje vhodné pro provoz v evropských městech. Jak si povedou v Číně?

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 10.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.06.2013 (11:57)  
ukulele: Ja jen narazim na to, ze od skodovky si zpravidla nejdriv mestsky dopravni podnik nebo CD objedna neco co existuje maximalne na papire a pak se to teprv vyviji... Tech par kousku co se potom prodaly do vychodni evropy ani nestoji za rec snad...
11.06.2013 (8:40)  
bartik09: Moc tě nechápu. První chválíš tramvaj, kterou si vyvinuli sami a vzápětí doufáš, že dají konečně peníze na vývoj.
11.06.2013 (7:59)  
S touhle tramvaji si skodovka uspech podle me zaslouzi. Myslim, ze je to jeji absolutne nejlepsi vyrobek poslednich mnoha let. Fakt tim jezdim rad :-) Nezbyva nez doufat, ze ty vydelany penize konecne investuje do vyvoje...
registrovaný uživatel Raquac 
10.06.2013 (21:53)  
Pa tu ale byla řada dalších, včetně zmiňovaného Siemense, kdy se rozjela výborná spolupráce, ovšem jen na "malou" zakázku s vidinou velkého pokračování, které pak probíhá v režii pouze domácího výrobce.

Mohl by jste byt konkretni, ktery obchodni pripad mate na mysli?
10.06.2013 (21:26)  
Jestli to náhodou klapne, je to pro Škodovku terno (vzhledem k tomu, jak při spolupráci s Číňany dopadli jiní výrobci).
Cena za licenci dělá podle článku "až" 12,5 mil. Kč na jednu tramvaj, což je zhruba 20% ceny tohoto stroje. Nevíte někdo, jestli je to obvyklá výše licenčního poplatku?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.06.2013 (19:38)  
Myslím, že můžou být rádi, že si od nich koupí licenci na 400 tramvají, taky by si mohli koupit jen jednu tramvaj. A jestli z toho pak udělají těch tramvají třeba 10000, tak Škodovka leda může být ráda, že se Číňanům její tramvaje líbí, a že dostala aspoň těch 5 mld...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
10.06.2013 (18:51)  
Jo pánové, do Číny vyvezete jen jednou... Lepší návod, jak nezkrachovat, vůbec s Čínou neobchodovat a spíše jim konkurovat na trzích, kam se dá vyvážet, např. Blízký východ nebo Latinská Amerika.
10.06.2013 (18:03)  
Těch "čínských" problémů je celá řada. Pavel Blata je jedním z nejviditelnějších českých výrobců, i když u něj to jsou klasické kopie. Pa tu ale byla řada dalších, včetně zmiňovaného Siemense, kdy se rozjela výborná spolupráce, ovšem jen na "malou" zakázku s vidinou velkého pokračování, které pak probíhá v režii pouze domácího výrobce.
10.06.2013 (16:09)  
Mohl bych mít jeden dotaz? Pokud bych chtěl pracovat ve firmě vyrábějící železniční dopravní prostředky v oboru elektro, na jaké předměty (jaký studijní obor, jaké schopnosti) se mám zaměřit při vysokoškolském studiu?
registrovaný uživatel Raquac 
10.06.2013 (14:49)  
joki: Ano, to je znamy pripad. Lisi se jednak v case (je to sedm let a dost se za tu dobu zmenilo) a hlavne - koupila ona cinska firma od Blaty licenci na vyrobu a prodej v Cine? At tak ci onak, nedomnivam se, ze Skodovku do toho nekdo nutil.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko