..: Tramvaje 15T ForCity budou jezdit i v Číně :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Plzeň/Peking — S malou nadsázkou bychom možná mohli konstatovat, že plzeňské Škodě Transportation se v oblasti zahraničních zakázek blýská na lepší časy. V průběhu loňského roku firma podepsala kontrakty v hodnotě několika miliard korun, přičemž se orientuje převážně na země východně od nás. 3. června 2013 pak byla uzavřena smlouva na poskytnutí licence pro výrobu tramvají 15T ForCity s čínským gigantem CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. V průběhu deseti let by tak mohlo v Číně jezdit až 400 těchto tramvají, přičemž hodnota zakázky pro Škodu může dosáhnout až 5 miliard korun.

Společnost CSR Sifang je skutečně velmi významným hráčem (nejen) na čínském trhu. Vyvinula a vyrobila, mimo jiné, také momentálně nejrychlejší rychlovlak na světě – CRH 380B. Mimo vysokorychlostních souprav se zaměřuje také na rekonstrukce i novostavby osobních vozů, výrobu speciálních železničních vozidel, metro a komponenty pro lokomotivy a vagony. Více informací k VRT vlakům v Číně můžete najít v jednom z našich starších článků.

15T ForCity, Praha, foto: Richard Weber Vstup na čínský trh je pro Škodu Transportation skutečně velmi významnou událostí, protože tamní infrastruktura se rozvíjí závratným tempem a poptávka po nových vozidlech stále stoupá. Je dost možné, že velká zakázka na tramvaje umožní Škodě přístup k dalším a ještě lukrativnějším kontraktům. Tomáš Krsek, předseda představenstva firmy, k tomu dodává: „Čína má v současnosti propracovaný plán investic do sektoru veřejné dopravy. Z toho důvodu je tamní trh pro nás velmi zajímavý. Zároveň je ale třeba si uvědomit, že je to trh vysoce konkurenční, na kterém se pohybují všechny nadnárodní světové firmy. Proto vnímám uzavření tohoto kontraktu jako potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců.“ V Číně najdeme více než 160 měst s populací nad milion a mnohé z nich právě budují či výrazně modernizují svou dopravní infrastrukturu. Už to je pro všechny výrobce obrovská výzva, o rozvoji železnice nemluvě.

15T ForCity patří momentálně mezi nejmodernější tramvaje vůbec. Speciální konstrukce otočných podvozků umožňuje 100% nízkopodlažnost, a zároveň relativně šetrné řešení pro kolejnice v obloucích. ForCity již zhruba tři roky jezdí v lotyšské Rize a od roku 2009 běží výroba 250 kusů pro Dopravní podnik města Prahy. I přes nepříjemnosti v prvních měsících provozu se osvědčily jako kvalitní a spolehlivé stroje vhodné pro provoz v evropských městech. Jak si povedou v Číně?

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 10.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel joki  mail  
10.06.2013 (14:11)  
V roce 2006 byl v Italském Torinu mezinárodní strojírenský veletrh. Vystavovatel řtyřkolek Blata Blansko si všiml že prakticky totožné stroje vystavuje i jeden čínský výrobce. Po upozornění celních orgánů které jsou na těchto veletrzích pžítomny a ohledání zmíněných řtyřkolek bylo zjištěno prakticky až na pár drobných detailů shoda s výrobky s Blata Blansko. Zboží neboli čtyřkolky byly čínskému vystavovateli zabaveny avšak na druhý den čínský dodavatel navezl na stánek nové zboží. Takže iluze o obchodování s čínou a nějakými licencemi nebo snad aurorskými právy si nedělám... jo a tyday jsem dohledal i článek http://www.velkaepocha.sk/200706282871/Blata-Blansko-Jak-cinske-padelky-malem-znicily-ceskeho-vyrobce.html
10.06.2013 (13:35)  
Zdeans: Návrh je to zcela opodstatněný, ovšem pouze jako doplnění metra. Při představě, že jedu do práce 40km tramvají a zastavuju každých 400m...brrrr
A pomýšlet na tramvajovou rychlodráhu v Pekingu nejde. Ta by stejně musela jít pod zemí a navíc je to v případě takového města z dlouhodobého hlediska koncepčně zcela špatně.
10.06.2013 (13:23)  
Plechy at si okopiruji, ale vykonova elektronika se kopiruje tezko, ono vyflashovat firmware a rozkodovat jej neni totez, co promerit podvozek a udelat z horsi oceli tentyz a pak se divit, ze to praskne.
registrovaný uživatel Zdeans 
10.06.2013 (13:17)  
Nedávno jsem navrhoval, že by Peking místo absurdně rozsáhlé sítě metra mohl radši vybudovat pavučinu tramvajových tratí s českými tramvajemi, a ono se to opravdu vyplnilo, teda nevím, jestli budou 15T jezdit i v Pekingu. :-)
registrovaný uživatel Raquac 
10.06.2013 (12:25)  
Nez tu zacnete malovat certy po zdech, prectete si napriklad rozhovor se sefem Skody Electric, kde se konci mluvi i o tomhle tematu: http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/jaromir-silhanek-stat-by-mel-rici-kdo-bude-tuto-republiku-zivit-993799
10.06.2013 (11:36)  
Tak to je konec tramvají 15T v Evropě a možná i u nás :-(.
Mluvil jsem tuhle s jedním klukem vod Símensů, prodali tam jeden kus něčeho a zbytek se už dělá v Číně s maličko pozměněným designem jako "echt čínský výrobek" a už se jen očekává, až se to začne dovážet do Evropy...
10.06.2013 (10:17)  
Tak největší pr... bude, až se čínská 15T ForCity objeví někde v Evropě, a to pod jiným jménem a od jiného výrobce a s jiným znakem.
10.06.2013 (9:51)  
CRH 380 v Sifangu nevyvinuli. Je to Zefiro od Bombardier. Nicméně staví to velmi šikovně...
registrovaný uživatel Jim  mail  
10.06.2013 (8:59)  
Pokud to čtu správně,Škodovka nic vyvážet nebude, max některé součástky,jedná se o prodej licence. Podobně tam vyrábí Škoda Auto,ikdyž ta tuším ve svém.

Jinak myslím,že kdyby Čína chtěla,tak už tam tu tramvaj má po svém dávno,když dokáží kopírovat voj. letadla,což je z hlediska utajení jiná liga. Ale bud jim to za to nestojí nebo už si uvědomili,že originál je prostě originál :))
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
10.06.2013 (8:39)  
Já myslím, že stačí vyvézt jeden kus. Ostatní už si soudruzi "vyvinou" sami.....
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko