..: Tramvaje 15T ForCity budou jezdit i v Číně :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Plzeň/Peking — S malou nadsázkou bychom možná mohli konstatovat, že plzeňské Škodě Transportation se v oblasti zahraničních zakázek blýská na lepší časy. V průběhu loňského roku firma podepsala kontrakty v hodnotě několika miliard korun, přičemž se orientuje převážně na země východně od nás. 3. června 2013 pak byla uzavřena smlouva na poskytnutí licence pro výrobu tramvají 15T ForCity s čínským gigantem CSR Sifang Quingdao Co. Ltd. V průběhu deseti let by tak mohlo v Číně jezdit až 400 těchto tramvají, přičemž hodnota zakázky pro Škodu může dosáhnout až 5 miliard korun.

Společnost CSR Sifang je skutečně velmi významným hráčem (nejen) na čínském trhu. Vyvinula a vyrobila, mimo jiné, také momentálně nejrychlejší rychlovlak na světě – CRH 380B. Mimo vysokorychlostních souprav se zaměřuje také na rekonstrukce i novostavby osobních vozů, výrobu speciálních železničních vozidel, metro a komponenty pro lokomotivy a vagony. Více informací k VRT vlakům v Číně můžete najít v jednom z našich starších článků.

15T ForCity, Praha, foto: Richard Weber Vstup na čínský trh je pro Škodu Transportation skutečně velmi významnou událostí, protože tamní infrastruktura se rozvíjí závratným tempem a poptávka po nových vozidlech stále stoupá. Je dost možné, že velká zakázka na tramvaje umožní Škodě přístup k dalším a ještě lukrativnějším kontraktům. Tomáš Krsek, předseda představenstva firmy, k tomu dodává: „Čína má v současnosti propracovaný plán investic do sektoru veřejné dopravy. Z toho důvodu je tamní trh pro nás velmi zajímavý. Zároveň je ale třeba si uvědomit, že je to trh vysoce konkurenční, na kterém se pohybují všechny nadnárodní světové firmy. Proto vnímám uzavření tohoto kontraktu jako potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců.“ V Číně najdeme více než 160 měst s populací nad milion a mnohé z nich právě budují či výrazně modernizují svou dopravní infrastrukturu. Už to je pro všechny výrobce obrovská výzva, o rozvoji železnice nemluvě.

15T ForCity patří momentálně mezi nejmodernější tramvaje vůbec. Speciální konstrukce otočných podvozků umožňuje 100% nízkopodlažnost, a zároveň relativně šetrné řešení pro kolejnice v obloucích. ForCity již zhruba tři roky jezdí v lotyšské Rize a od roku 2009 běží výroba 250 kusů pro Dopravní podnik města Prahy. I přes nepříjemnosti v prvních měsících provozu se osvědčily jako kvalitní a spolehlivé stroje vhodné pro provoz v evropských městech. Jak si povedou v Číně?

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 10.6.2013 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.06.2013 (11:22)  
Jiří Bajer, Aleš Liesk.: Proc nebyt aktualni? On si nekdo objednal stokusovou serii Vectrona?
registrovaný užívateľ Sim 
12.06.2013 (16:16)  
Jirko, diky za link.
12.06.2013 (15:51)  
Sim: Ano, je to přesně tak. 26T, první prototyp pro Maďarsko, konkrétně pro Miskolc. Více lze nalézt například na http://www.plzensketramvaje.cz/?page=26t.htm
registrovaný užívateľ Sim 
12.06.2013 (14:58)  
Dotaz trochu mimo; dnes rano jsem v ulicich Plzne videl zkusebni jizdu zelene ladene tramvaje, ktera se tvarove na prvni pohled tvarila podobne jako 15T, ale system podvozku byl ve stylu 05T (Vektra) ... vi nekdo, co je to zac, jestli je to prototyp tech tramvaji urcenych do Madarska?
registrovaný užívateľ Raquac 
12.06.2013 (13:46)  
A.L.: No, v pripade Vectronu, Primy II, Gamy, Griffina, Traxxe III, Maximy, Gravity, Eurolok atd. to tak bylo - samozrejme, vyjma te stokusove serie.
12.06.2013 (13:07)  
bartik: Myslíte, že Siemens nejprve sám od sebe vyvinul a vyrobil Tauruse a pak čekal, kdo si první objedná "osvědčený spolehlivý stroj, vyráběný ve stokusových sériích"?
11.06.2013 (16:36)  
Jiří Bajer: Děkuji
11.06.2013 (15:13)  
bartik09: Ja jen narazim na to, ze od skodovky si zpravidla nejdriv mestsky dopravni podnik nebo CD objedna neco co existuje maximalne na papire a pak se to teprv vyviji...

Zde se mýlíte - ať je to pro kohokoliv, musíte mít jasnou představu o koncepci vozidla a jeho konstrukčních skupin a něco již i namodelováno a spočítáno. Nabídka se totiž nepodává "z fleku", zpravidla obsahuje celou řadu právě oněch projekčních výkresů. Abyste je mohl vytvořit, musíte mít mj. i nabídky od dodavatelů nejdůležitějších komponentů - jinak nemáte potřebná rozhraní pro dodávané komponenty ani celkovou cenu vozidla. Nejhorší chvíle jsou těsně po vypsání tendru, musíte totiž během pár týdnů vyplodit celý koncept vozidla, a to včetně mačkání údajů ze subdodavatelů. Po vyhrání tendru je to další horror - v šibeničním termínu vytvořit dokumentaci až do detailů a vozidlo vyrobit. Není to vůbec tak jednoduché, jak se může zdát.

Ťululu: Je spousta škol, ale doporučit lze pouze ty, které se cíleně zaměřují na konstrukci kolejových vozidel. Zpravidla je tam vždy nějaká katedra, která se zabývá elektrem. A pokud to chcete i s praxí ve Škodě Electric, tak asi nezbývá nic jiného než ZČU v Plzni.
11.06.2013 (13:09)  
bartik09: Už chápu. Bohužel taková je situace a já budu mít pro toto jednání ještě chvíli trpělivost. Pokud chceme aby z Plzně vyjížděly stroje typu 109e, tak nám nic jiného nezbývá. Škoda prostě zatím není takový hráč na trhu, aby si mohla dovolit 10 let vyvíjet a schvalovat, než dostane první peníze za hotový výrobek. Věřím, že zlepšení se blíží a naděje přichází paradoxně z východu.
11.06.2013 (13:06)  
Skoda electric neni Skoda transport :) Electric vyvazi a ma uspech, jak bylo zmineno v clanku.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko