..: Výluka v brněnském uzlu zkomplikuje dopravu :..

Brno hlavní nádraží, foto: Ivan_B Brno — Mezi 13. červencem a 11. srpnem proběhne rozsáhlá výluka v brněnském uzlu. Opravou viaduktu budou odříznuty stanice Brno-Židenice a Brno hlavní nádraží. Výluka postihne všechny vlaky, nevyjímaje mezinárodní spoje EuroCity a vlaky D1 Express, které byly zavedeny především proto, aby poskytly cestujících rychlou a pohodlnou alternativu cestování v době rekonstrukce dálnice D1. Výluka také oživí pro osobní dopravu již desítky let nepoužívané nádraží Brno-dolní, postavené u současné Rosické ulice před více než 150 lety, které je dnes součástí nákladního průtahu mimo Brno hl.n. Budou zde postavena provizorní nástupiště a v blízkosti nádraží bude také zřízena zastávka náhradní autobusové dopravy pro úsek Brno hl.n. - Brno-dolní. Rychlíky ve směru Havlíčkův Brod budou výchozí ze stanice Brno-Královo Pole, spoje vedené přes Českou Třebovou pak budou začínat v Brně-Slatině. Osobní vlaky ve směru Blansko budou pak výchozí ze stanice Brno-Židenice. Předpokládá se také provoz posilových spojů tramvajové linky 6 z Králova Pole na Hlavní nádraží v návaznosti na vlaky končící ve stanici Brno-Královo Pole. Rychlíkové spoje směřující do Ostravy budou v úseku Brno - Přerov/Nezamyslice odřeknuty a nahrazeny autobusy, protože bude zároveň probíhat i výluka tratě mezi Rousínovem a Přerovem.

Zdroj: Deník.cz, idnes.cz


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Filip Novotný Poslat mail autorovi | 24.5.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.05.2013 (18:04)  
A řeší se, kde se bude vystupovat, když ne na hlavním...
26.05.2013 (15:24)  
Martin Hochmann: A já zas nechápu, proč tady řešíme nějaké točení souprav. Aktualita informuje cestující, že mezi stanicema A a B se nebude jezdit. :)
26.05.2013 (15:02)  
Josef Petrák: Hele člověče. Jako cestujícímu je mě srdečně jedno jestli místo, kde se chystám vystoupit je stanice nebo zastávka, nebo něco jiného. Jde o to, že na zastávce, případně na odbočce neotočím soupravu, nepředjedu vlaky atd. Jaký hlášení cestujícím, co to sem motáš....
26.05.2013 (12:22)  
Tradiční odfláknutá novinářská práce...

EC zastaví jak Dolní, tak Židenice (mimo Metropol, který bude mít pouze Modřice)
S3 sever - pojede i Královo pole - Modřice
R3 jede jen do Králova Pole, přestup na NTD 6
R6 zastaví i Brno Slatina
S2 - NTD 2 Stará Osada - hlavní nádraží
S3 - NTD 6 z Králova Pole
Velo Podýjí - přes Břeclav, po dobu výluky Křenová pouze z hl. n.
26.05.2013 (0:01)  
ISF: Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Železniční_stanice Železniční stanice není definována, takže berme žst. jako st. :) nebo chceme cestující veřejnost děsit hlášením "příští stanice odbočka Brno-Židenice"?
registrovaný uživatel ISF 
25.05.2013 (22:29)  
Josef Petrák: Ptal jsem se na železniční stanici, nikoliv na stanici.
25.05.2013 (21:33)  
Jiří, vykašlete se na nadchody a jděte po ulici (dva světelné přechody)a ušetříte víc než sto metrů http://www.mapy.cz/s/7j6k - ale to je stejně jen trasa na 12. Čekám bus přednádraží - před"nádraží". Bude to ovšem velmi veselé...
25.05.2013 (20:53)  
Napadlo mě totéž co Zlámalíka - ukažme lidem, že tady bude to nové překrásné nádraží. Jenom čekám, kdy tam někdo metrovým písmem namaluje nápis "k centru blíž".

Martin Hochman: Dojezdová doba do centra z Dolního je lepší než ze Židenic? Tam je to sice daleko na šalinu, ale NE osmset metrů! http://www.mapy.cz/s/7j4p
10 minut, když to člověk zná. Plus čekání na šalinu (dvě linky to nemají šanci pobrat, takže možná i na druhou šalinu) a pak se kodrcat dvě zastávky. Přes troje světla a několikery výhybky - proto kodrcat. To fakt je lepší říznout to po svých po Trnité na Nové Sady.

Každopádně tohle bude náramná prča. Nu Pagadi hadra.
25.05.2013 (19:47)  
Josef Petrák: Z hlediska dopravního je rozdíl veliký. Například z hlediska možností manipulace s kolejovými vozidly, které jsou na odbočkách velmi omezené. Myslím, že podrobnosti jsou k dohledání na netu.Z hlediska odbavování cestujících mezi zastávkou a stanicí až tak velký rozdíl není. Náhradní zastavování v Židenicích bylo jednou ze zvažovaných možností, ale mám pocit,že rozhodujícím faktorem pro nezastavování v Židenicích byla omezená přepravní kapacita náhradní dopravy a dojezdová doba do centra.
registrovaný uživatel ISF 
25.05.2013 (19:17)  
Josef Petrák: A kde máte definován ve zmiňované vyhlášce č. 175/2000 Sb. pojem železniční stanice?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko