Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.
Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.
Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.
Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva
Jmenujte prosim nejaky osobak, ktery ma dnes kvuli konkurenci delsi jizdni dobu.
Nerikam, ze je dnes situace idealni, ale nastesti jsou pryc doby, kdy jsme jakozto zpozdeny vlak byli odstaveni stranou (cimz zpozdeni jeste vice narostlo), abychom byli predjeti v predstihu jedoucim nadvlakem.
dyž jezdily jen ČD, zůstával zisk tam,
Muzete prosim specifikovat kde? A co se s timto ziskem delo?
se z veřejné dopravy vypařilo několik set milionů a přidaná hodnota tomu neodpovídá
O pridane hodnote polemiku vest nehodlam, ale ty miliony se nevyparily. Ty se - redakce promine - projebaly diky nevhodne nastavenym pravidlum, ktere byly usity na miru prave jedine spravne matce draze.
Stát - platil pár milionů ztráty a jeho ČD měly zisk z tratě. Mohly třeba více investovat.
Viz otazka prvni, co s tim ziskem delaly? Ze mohly investovat je vec jedna, ta moznost tu byla ... ale delo se tak? Nebo se ruku v ruce s plzenskym holdingem a podobnymi penize odklanely bokem (ve smyslu "on by je stejne nekdo sebral, tak jsme je museli ochranit tim, ze jsme je sebrali radsi my")?
Kapacita trati je vyčerpaná neboli desítky miliard investic se používají k tomu, aby si tady někdo zablbnul.
Tim "nekdo zablbnul" myslite dopravce, nebo cele klubko profesi navrhujicich a stavicich koridory, ktere mnohdy uz v dobe malovani nestihaji poskytnout pozadovanou propustnost?
Pokud chtěl stát pustit konkurenci na trať, měl prodat licenci.
Mate chybne zadani ... stat konkurenci na trat pustit nechtel a branil se tomu zuby nehty ... takze diky tomu tu ted mame ten paskvil, co tu je. Vcetne parodii na verejne souteze na osobaky v Plzni a na rychliky v Opave.
quido.speedy > dobra poznamka :-DDD
Cestující - ti si sice polepšili, ale né ti, kteří sedí v osobácích, když je tyto vlaky předjíždějí. Ti to mají naopak. Takt už byl dostatečný předtím. Cena se dříve či později zvýší nebo někdo odejde.
Dopravci - Když jezdily jen ČD, zůstával zisk tam, teď mají všichni ztrátu (neboli se z veřejné dopravy vypařilo několik set milionů a přidaná hodnota tomu neodpovídá)
Stát - platil pár milionů ztráty a jeho ČD měly zisk z tratě. Mohly třeba více investovat. Nyní stát doplácí desítky milionů a zisk z trati je pryč.
Kapacita trati je vyčerpaná neboli desítky miliard investic se používají k tomu, aby si tady někdo zablbnul.
Pokud chtěl stát pustit konkurenci na trať, měl prodat licenci. Tím by získal alespoň nějaké peníze na objednávku ztrátových spojů, trať by byla využívaná efektivněji a netopili by se peníze v tomto pseudokonkurenčním prostředí.
Tak je jasny, ze na Ostravu je to trochu extrem, ale jak spravne uvadite, soucasny stav je reakce na (ne)aktivitu spravce site na poli regulace. Na stranu druhou, o par vlaken nize se resi lokalka do Bezdruzic - sam jsem ji obcas rad pouzival, ale pokud mi to z nejakeho duvodu ujelo a dalsi vlak jel az za x hodin, proste jsem se na cestu vykaslal.
Nicmene, problem s kapacitou trate to je, to mi nevymluvite - pokud se nekde jede bez rezervy a pak i u predem planovanych vyluk vznikaji zpozdeni, ktere se retezi a narustaji (a to uz vubec nemluvim o tom, ze naklady pak stoji nemalou dobu odstaveny bokem, aby projela aspon osobka), neni to jen o plytvani kapacitou. Viz treba Praha - Beroun podel reky ... pokud jsou tu vyhybny tak "blizko" u sebe, ze vylouceni jedne koleje v danem useku znemozni vyjezdit standardni vykony jednoho dopravce, neni to neco, co by se dalo resit mavnutim kouzelneho proutku.
Nicmene souhlas s tim, ze pausalni platba za vlak ma svoje opodstatneni - je uplne fuk, jestli je dany usek obsazen poloprazdnym sukafonem nebo plnym sestivozovym krychlikem. V obou pripadech musi provozovatel site zajistit, aby dany vlak mel vyhradni pravo tento usek blokovat.
Aneb dva vlaky me odvezou lepe nez jeden vlak.
Pro koho spatne?
- cestujici, ten si cvachta blahem, bo nikdy v historii se mu zde nejezdilo lepe (bez ohledu na to, s kym jede)
- provozovatele do toho jdou dobrovolne, nikdo je do toho nenuti, takze pokud tu hru hrajou i kdyz jsou v minusu, je to jejich problem
- stat (mysleno statni aparat) muze mit problem s nizkou kapacitou trati, ale on je tim, kdo zaridil, ze kapacita neni adekvatni poptavce ... a zaroven je tim, kdo mohl jiz davno zaridit soutezeni linek a nastavit pravidla.
.. takze, proc je to spatne?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.