Otovice — Úvahy o znovuobnovení tratě mezi východočeskými Otovicemi a dolnoslezskou obcí Tłumaczów se na veřejnosti objevují již řadu let. Na jaře do plánů vcelku nečekaně zasáhla právě obec Otovice, která koupila pozemky bývalého drážního tělesa, čímž chce podle starosty Petra Nováka docílit možnosti do projektu více zasahovat a ovlivňovat ho ve prospěch místních občanů. Původně totiž obec byla spíše proti projektu, jelikož se obávala silné nákladní dopravy a zhoršení životních podmínek. Přestože ještě na jaře probíhala o obnovení tratě mnohá jednání, nyní se ukazuje, že projekt je zatím asi na mrtvém bodě. To potvrzuje i starosta Novák, kterého již několik měsíců v této věci nikdo nekontaktoval.
Podle odhadů by celá investice měla vyjít přibližně na 250 milionů korun, přičemž se předpokládá kofinancování některým z operačních programů Evropské unie. Na trať by se pak pravděpodobně vrátila i osobní doprava, vlaky na české straně končí jízdu již ve stanici Broumov. U dopravy nákladní se počítalo se dvěma páry nákladních vlaků denně, a to zejména pro přepravy z polského kamenolomu. „Podpoříme jakýkoliv smysluplný projekt,“ dodává Novák.
Zdroje: Otovický zpravodaj, iDnes.cz
Ergo vsude, kde najezdi vice nez v Cesku (pocitam, ze tam bude obecne docela korelace s nejakym obecnym ekonomickym rozvojem), je nejaky velmi sofistikovany duvod, ktery ale v jine zemi vubec neplati. Takze plat hraje roli v Norsku, ale uz vubec v Americe. Soucasne plati, ze pro srovnani USA a CZE je rozhodujici vyse spotrebni dane, avsak pro srovnani NOR a CZE to neplati vubec.
Ty bys mel delat analytika na MF. Nebo presneji receno analytika na stinovem MF, ktery klesajici spotrebu benzinu i nafty v Cesku vysvetluje tim, ze u nas je moc vysoka dan a kamiony tedy tankuji v cizine. Pritom nejak zapomina, ze maloktery kamion jezdi na benzin, takze za vyvojem spotreby benzinu bude asi neco jineho, nez srovnani sazeb se zahranicim (nota bene kdyz se mi porad nejak nedari najit tu sousedni zemi, kde je ten benzin o tolik levnejsi...)
http://fotopolska.eu/dolnoslaskie/b100690,Linia_kolejowa_Scinawka_Srednia_-_Tlumaczow_-_Broumov.html
http://fotopolska.eu/Tlumaczow/b63307,Odbudowa_linii_kolejowej_Scinawka_Srednia_-Tlumaczow.html
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-sm-42-880-tlumaczow-21779
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-sm-42-1117-tlumaczow-18409
doporučuji si udělat výlet do Tlumaczowa a Scinawki
Stejně odhaduju, že si pozemek si Gemeinde Ottendorf koupila proto, aby k obnově trati nedošlo, takže tyto diskuse jsou dost k ničemu.
V USA nemají na benzín spotřební daň. Pro američana je naprosto normální najezdit 400 až 500 tisíc mil za 10 let. Což je trojnásobek proti běžnému nájezdu v ČR. Takže daří. A věřte tomu, že kdyby spotřební daň na benzín výrazně* klesla, tak spotřeba benzínu vzroste.
*) ze 12 Kč plus 2,50 Kč DPH snížení na 6 Kč a 0 Kč DPH. Danit spotřební daň daní z přidané hodnoty?? Vítejte v 1984.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.