Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.
Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.
Zdroje: E15.cz
Ale uznejte, že z Prahy do Ostravy za 130,- není normální, jak jednou říkal Žaluda.
Vůbec netuším(e), proč bych(om) měl(i) něco takového uznat. Není k tomu jeden jediný logický důvod.
Pokud zkrachují soukromí dopravci na lince Praha-Ostrava a jízdné se vrátí na původní cenu, tak se režim na Ostravské lince navrátí do normálu.
Pane kolego, pamatujte na fakt, že hulení svinstev v množství vyšším, než malém, může způsobit demenci.
Sice těch pár cestujících, co RJ/LE jezdí, z toho nadšení nebudou, ale aspoň se poměry mezi Ostravskou linkou a zbylou sítí trochu srovnají.
Do jaké míry je to sci-fi?
Proč nemám rád RJ a LE? Sice byznys není špatná věc, ale parazitismus špatný je. Proto k nim nahlížím a budu nahlížet skepticky.
Sleva na cizí zákaznickou kartu by byla v pořádku, kdyby nebyla namířena výhradně proti jednomu jedinému konkurentovi. A jak správně dodal bartik09, kdyby si nebrala do huby cizí ochrannou známku (viz
http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs.det?pozk=77038&plan=cs)
Hranice toho, co je přípustné, je stanovitelná. Před pár dny například zazněl rozsudek v kauze Hornbach vs. OBI. Verdikt přenesen do železničního prostředí zní: nabízet slevové letáky na nádraží (až bude patřit SŽDC) ano, cpát je ale lidem těsně u vchodu konkurenčního vlaku ne.
Každopádně bychom měli posuzovat tento spor izolovaně od ostatních, protože české právo nezná žádné pravidlo "můžu se vůči němu chovat hnusně, protože on si začal".
Zrovna tak do této debaty nepatří otázka, nakolik je In-Karta výhodná a zda ČD při její propagaci lhaly.
A zaklad maji vsichni tri konkurenti srovnatelny.
a) Nezalezi jen na tom, kolik % kdo dava slevu, ale taky na tom, z jakeho zakladu.
b)Donutil jste me (a nejen vy) podivat se, co vlastne CD s in-kartou slibuji a pro nekoho bude mozna prekvapenim, ze neslibujou slevu v prislusnych procentech na vsechno co prodavaj. Takze informace o IN25:
"sleva 25 % na jednosměrné, zpáteční a traťové jízdenky;
Včasné jízdenky Česko a Akční jízdenky za zvýhodněné ceny"
Jenze modri neumi (= nechteji umet) pocitat a na kartu s 25% slevou nabizi na Ostravu slevu podstatne mensi (az zapornou). Zakaznici to vi a umi si spocitat, ze sleva 20% u konkurence je vetsi, nez 25% doma. A modri, nez aby nabidli cestujicim i v realu to, co slibuji (cimz by ubytek zakazniku mohli omezit), radsi delaji to co delaji.
Syn > To bude nejspíš proto, že asi i přes to že se za zakoupení Inkarty platí, a dále i za zakoupení (a nahrání) jednotlivých aplikací, tak zřejmě pořád ještě to ani nekryje náklady s tím vznikající a dopravce ji asi i tak dotuje... jiné vysvětlení mě nenapadá...
Mno, koukneme se na to logicky. Inkarta SphereCard stoji (= stala) stejne, jako RailPlus. Skrabku Spherecard jsem si schopen sehnat gratis, i presto mi ji nekdo nabizi a nedela to pro moje pekny modry oci (= rentuje se mu to) => pokud je na Inkarte neco draheho, neni to vlastni vydavani karty jako takove, ale veci spojene s vnitrni administrativou a aplikacemi, ktere ale v konecnem dusledku nikoho, kdo na tuto kartu slevu poskytuje, nezajimaji. Takze ke zneuziti neceho, do ceho modri nainvestovali sve penize (provoz elektronicke penezenky, aplikace), nedoslo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.