..: Soud zakázal LEO Expressu poskytování slevy na In-kartu :..

IC 1353 Leo Express Švýcarská kvalita projíždí zastávkou Pardubice-Svítkov dne 14.11.2012, foto: Matouš Danielka Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.

Akce LEO Express, foto: LEO Express Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.

Zdroje: E15.cz


Dominik Jaroš | 28.5.2013 (16:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.05.2013 (18:42)  
No pokud soukromník nasadí takovou cenu, za jakou s ním vzhledem ke konkurenci nikdo jezdit nebude, tak proti tomu jistě nebude nic mít ani pan Žaluda.
registrovaný uživatel rpet  mail  
29.05.2013 (18:27)  
@ Alex7

Ale uznejte, že z Prahy do Ostravy za 130,- není normální, jak jednou říkal Žaluda.

Vůbec netuším(e), proč bych(om) měl(i) něco takového uznat. Není k tomu jeden jediný logický důvod.
registrovaný uživatel rpet  mail  
29.05.2013 (18:25)  
@ Alex7

Pokud zkrachují soukromí dopravci na lince Praha-Ostrava a jízdné se vrátí na původní cenu, tak se režim na Ostravské lince navrátí do normálu.

Pane kolego, pamatujte na fakt, že hulení svinstev v množství vyšším, než malém, může způsobit demenci.
registrovaný uživatel Alex7 
29.05.2013 (18:20)  
Jirka F: Máte jakž takž pravdu. Ale uznejte, že z Prahy do Ostravy za 130,- není normální, jak jednou říkal Žaluda. Pokud bude Jančura jezdit za 400,- nebudu řvát tak hlasitě, jako nyní. A Jančura na tom vydělá. Škoda, že to zákony vnímají jako kartel.
29.05.2013 (18:06)  
Alex7: Parazitismus špatný je a odsuzuji ho, ovšem monopol je ještě horší, a to i pro ty, co mezi Moravou a Prahou pendlují pouze vlaky ČD. Zrovna ČD potřebovaly poznat konkurenci jako prase drbání, aby se hnuly ledy. Ale toto už je zase na úplně jinou debatu a na jiný článek.
registrovaný uživatel Alex7 
29.05.2013 (17:48)  
Dobře soud udělal. Nyní je Ostravská linka o krůček blíž k normalizaci (železniční, NE jiné :-). Pokud zkrachují soukromí dopravci na lince Praha-Ostrava a jízdné se vrátí na původní cenu, tak se režim na Ostravské lince navrátí do normálu. Já budu rád, protože národní dopravce bude mít vyšší tržby a mě ztráta "nějakých pár dopravců," kteří jezdí kdesi po 3% železniční sítě ČR nijak nedotkne.

Sice těch pár cestujících, co RJ/LE jezdí, z toho nadšení nebudou, ale aspoň se poměry mezi Ostravskou linkou a zbylou sítí trochu srovnají.

Do jaké míry je to sci-fi?

Proč nemám rád RJ a LE? Sice byznys není špatná věc, ale parazitismus špatný je. Proto k nim nahlížím a budu nahlížet skepticky.
29.05.2013 (16:55)  
Někteří mou argumentaci evidentně nepochopili. Zkusím to tedy stručněji:

Sleva na cizí zákaznickou kartu by byla v pořádku, kdyby nebyla namířena výhradně proti jednomu jedinému konkurentovi. A jak správně dodal bartik09, kdyby si nebrala do huby cizí ochrannou známku (viz
http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs.det?pozk=77038&plan=cs)

Hranice toho, co je přípustné, je stanovitelná. Před pár dny například zazněl rozsudek v kauze Hornbach vs. OBI. Verdikt přenesen do železničního prostředí zní: nabízet slevové letáky na nádraží (až bude patřit SŽDC) ano, cpát je ale lidem těsně u vchodu konkurenčního vlaku ne.
Každopádně bychom měli posuzovat tento spor izolovaně od ostatních, protože české právo nezná žádné pravidlo "můžu se vůči němu chovat hnusně, protože on si začal".
Zrovna tak do této debaty nepatří otázka, nakolik je In-Karta výhodná a zda ČD při její propagaci lhaly.
registrovaný uživatel Sim 
29.05.2013 (16:33)  
bartik09 > jenze soucasna reklama je doslova "25% z kazde cesty"

A zaklad maji vsichni tri konkurenti srovnatelny.
29.05.2013 (16:31)  
Sim:
a) Nezalezi jen na tom, kolik % kdo dava slevu, ale taky na tom, z jakeho zakladu.

b)Donutil jste me (a nejen vy) podivat se, co vlastne CD s in-kartou slibuji a pro nekoho bude mozna prekvapenim, ze neslibujou slevu v prislusnych procentech na vsechno co prodavaj. Takze informace o IN25:
"sleva 25 % na jednosměrné, zpáteční a traťové jízdenky;
Včasné jízdenky Česko a Akční jízdenky za zvýhodněné ceny"
registrovaný uživatel Sim 
29.05.2013 (16:16)  
bartik09 > ono jadro pudla je trochu nekde jinde. Pokud by realna sleva byla 25% a konkurence nabizela pouze 20%, pochybuju, ze by modri rvali - kvuli cene by jim stavajici cestujici neutikali a navic by inkasovali vice penez skrabky ... a vsichni by byli spokojeni.

Jenze modri neumi (= nechteji umet) pocitat a na kartu s 25% slevou nabizi na Ostravu slevu podstatne mensi (az zapornou). Zakaznici to vi a umi si spocitat, ze sleva 20% u konkurence je vetsi, nez 25% doma. A modri, nez aby nabidli cestujicim i v realu to, co slibuji (cimz by ubytek zakazniku mohli omezit), radsi delaji to co delaji.

Syn > To bude nejspíš proto, že asi i přes to že se za zakoupení Inkarty platí, a dále i za zakoupení (a nahrání) jednotlivých aplikací, tak zřejmě pořád ještě to ani nekryje náklady s tím vznikající a dopravce ji asi i tak dotuje... jiné vysvětlení mě nenapadá...

Mno, koukneme se na to logicky. Inkarta SphereCard stoji (= stala) stejne, jako RailPlus. Skrabku Spherecard jsem si schopen sehnat gratis, i presto mi ji nekdo nabizi a nedela to pro moje pekny modry oci (= rentuje se mu to) => pokud je na Inkarte neco draheho, neni to vlastni vydavani karty jako takove, ale veci spojene s vnitrni administrativou a aplikacemi, ktere ale v konecnem dusledku nikoho, kdo na tuto kartu slevu poskytuje, nezajimaji. Takze ke zneuziti neceho, do ceho modri nainvestovali sve penize (provoz elektronicke penezenky, aplikace), nedoslo.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko