..: Soud zakázal LEO Expressu poskytování slevy na In-kartu :..

IC 1353 Leo Express Švýcarská kvalita projíždí zastávkou Pardubice-Svítkov dne 14.11.2012, foto: Matouš Danielka Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.

Akce LEO Express, foto: LEO Express Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.

Zdroje: E15.cz


Dominik Jaroš | 28.5.2013 (16:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.05.2013 (13:29)  
Jiří Voseček: Uvedl jsem hned několik důvodů, proč je to prasárna. Chcete některý z nich rozvést?

Označil jsem nepřímo InKartu za věrnostní produkt (to není totéž co věrnostní program), protože nemalou počáteční investicí vyjadřuje zákazník záměr využívat služeb ČD pravidelně (aby se mu investice vrátila). Chcete-li, je to vlastně takový věrnostní program naruby.

Jestli je InKarta dobrý produkt a jak se vůči jejím kupcům ČD chovají, to je zase téma na jinou debatu, která by neměla zastínit podstatu aktuálního sporu s LE. ČD do propagace, výroby a distribuce InKarty investovaly své prostředky, karta by proto neměla být zneužita (navíc exkluzivně) jako zdroj výhod ve vztahu konkrenční dopravce a jeho zákazník.
29.05.2013 (12:39)  
Michal Janko: Proč je to prasárna? A nemám pocit, že by In-karta byla věrnostní program. Za najeté kilometry nemám žádné bonusy.
29.05.2013 (10:07)  
Je to správné rozhodnutí. RJ i LE mohou poskytovat slevu na základě čehokoli, ovšem se 2 výjimkami: (1) diskriminace na základě věku, pohlaví, náboženského či politického přesvědčení, sexuální orientace, rasy apod., (2) vazby na jednu jedinou konkurenci (níže zmíněná slevu u webhostingu nebyla namířena proti jedné konkrétní konkurenci).

Příměr se žlutými mikinami vůbec nesedí, protože (1) výrobců mikin je na našem trhu mnoho, nejsou doménou jediného producenta (2) mikina má na rozdíl od In-karty hodnotu sama o sobě, kdežto (3) In-Karta má hodnotu pouze symbolickou a její výroba stojí ČD "zbytečné" náklady, (4) výrobci mikin a dopravci nejsou v konkurenčním vztahu.

Podmínit slevu vlastnictvím jednoho konkrétního (a navíc věrnostního!) produktu jedné jediné konkurence je skutečně prasárna, která s férovou soutěží nemá nic společného.
29.05.2013 (9:51)  
I když je inkarta majetkem ČD, tak má ve svých podmínkách použití, že ji nesmím ukazovat cizím dopravcům? Nemá. Tak v čem je problém?
A i kdyby tam ČD takové pravidlo dodaly, tak mohou za porušení smluvních podmínek žalovat pouze cestující, kteří tu slevu od LE využijí, nikoliv LE samotné.
Neviděl jsem rozsudek, ale řekl bych, že to s velkou pravděpodobností bude výplod nějakého zastydlého bolševického soudce ve stylu „to je nekalá konkurence, správná konkurence je to a to, protože si to tak myslím a protože můj kolega, s kterým jsme studovali VUML, si to myslí také a vynesl na to už kdysi judikát“.
28.05.2013 (23:51)  
Jiri Vosecek: Mně to připomíná situaci z leteckého průmyslu, kde si jednotlivé aliance a věrnostní programy mezi sebou dělají "matching" statusu - ukážu stříbrnou kartu Lufthansy a dostanu ekvivalentní status Air France/KLM nebo Virgin America. :)
28.05.2013 (23:50)  
ad Sim: slevu na místenky poskytovaly dříve ČD skutečně na Rail+ ale nyní pouze na InKartu s platnou zákaznickou aplikací. Takže nyní mají třeba smůlu majitelé InKarty s aplikací Železniční průkazka, kteří si dříve mohli dokoupit aplikaci Rail+ a následně mohli nevyužitou část vrátit. Teď mají např. místenku na SC za plnou cenu (200), i když k jízdnému dle TR10 lze koupit třeba za akční cenu od 35 Kč.
28.05.2013 (23:25)  
No tady je zas modře nablito, abych tak řekl. Tak úplně jednoduše, ať mám mínusů ještě víc i od těch, kteří vidí pouze modře:

Já si koupím (!!) od firmy X nějakou zákaznickou kartu. A firma Y se rozhodne, že pokud mám tuhle kartu, dá mi slevu na své služby. Na kartu nešahá, jen se na ní podívá. A to je v tomhle státě v blízké budoucnosti soudem zakázané.
28.05.2013 (23:19)  
Priklad se SIM kartou je spatny, i SIM karta je majetek operatora.

Nicmene i zde se jedna pouze o vlastnictvi formalni, ve skutecnosti tu kartu muzete bez fakticke sankce i znicit. Vyhrada vlastnictvi je pravdepodobne jen z duvodu zabaveni v pripade zneuziti.

A jinak, ve vazbe slev (neautorizovanych CD) na ni nevidim, podobne jako mnozi dalsi, nic spatneho. Zvlaste kdyz ji pravdepodobne Leo neumi ani "strojove" cist, stacilo jim ji ukazat.
28.05.2013 (23:11)  
ČD buď umožňujú dojazdenie za pôvodných podmienok aplikácie
Nemáte pravdu. Přestože v podmínkách v době prodeje bylo napsáno, že dostanu slevu 25 % na síťové jízdenky, tak jsem tuto možnost měl jenom asi půl roku.
registrovaný uživatel Sim 
28.05.2013 (22:59)  
JOHNZ > odstoupeni pd smlouvy mozne neni, je mozny jedine preprodej na nekoho jineho, pokud takovehoto cloveka najdete. Je to divne, ale takto me vyfakovaly CD, kdyz jsem jim chtel skrabku vratit.

Joska Holibajda > Railplus má tyto restrikce:
Jízdenky si můžete zakoupit přímé (tím se rozumí jízdenky vydané nejméně po území dvou států – např. Praha – Krakov)...... Slevu není možné uplatnit na vnitrostátní jízdenky v rámci jednotlivých zemí.
Nalezeno na stránkách ČD.

Neco schnileho zde cpi, kdyz si uvedomime, ze CD poskytuji slevu na mistenky (vcetne vnitro relaci) prave v navaznosti na RailPlus.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko