Praha — Konkurenční boj dopravců mezi Prahou a Ostravou nabírá na obrátkách. V těchto dnech navíc do dění poprvé zasáhl soud – Městský soud v Praze vydal předběžné opatření na základě podnětu Českých drah, které si stěžují na nekalé jednání LEO Expressu. Ten poskytuje svým cestujícím slevu z jízdného po předložení zákaznické In–karty ČD. Na první úspěch chtějí České dráhy do konce července navázat řádnou žalobou, na jejímž základě soud vydá definitivní verdikt. Žalobu by mohla odvrátit dohoda obou stran a náhrada škody. Podobný postup může být teoreticky uplatněn i v případě dopravce RegioJet, který svojí podobnou akci ale brání tím, že slevy poskytuje na základě slevy Rail+ a vazba na aplikaci na In-kartě nikdy v tarifu uvedena nebyla. Tvrzení tiskového mluvčího, uvedené nejen v oficiální tiskové zprávě, že akce platí pro všechny držitele „platné In-karty s jakoukoli zákaznickou aplikací“, označil dopravce na sociální síti za nechtěný omyl.
Další krok ČD je tak v tomto případě zřejmě ještě otázkou právního jednání. Soudní dohru může mít ale i jiná současná akce zlatočerného dopravce, která je promptní reakcí na slevové vouchery „Cestujte Pendolinem“ nabízené Českými drahami ve snaze navýšit obsazenost spojů SuperCity. Ten, kdo nasbírá nejvíce poukazů, může vyhrát kredit v hodnotě 20 000 korun na cestování spoji LE a za každý z nich navíc cestující dostane dezert zdarma. Radim Jančura k akci Českých drah s poukázkami na slevu prohlásil: „Je to trapná prasárna a nejlevnější forma marketingu. U autobusů se nám nikdy nestalo, že by si konkurence stoupla před náš autobus a rozdávala letáky, k tomu se nesníží ani ti nejhorší dopravci.“ Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík ovšem připomenul akci „Příště s námi“, kdy slevové poukazy rozdával při zahájení vlastního provozu právě RegioJet, a to přímo před pokladními přepážkami ČD. O tom, zda různé akce českých dopravců jsou či nejsou za hranicí zákona, tak bude muset nejspíš vždy rozhodovat až soud.
Zdroje: E15.cz

Mě jen trhá žíly, když je zde někdo, kdo nakoupí vlaky za stovky milionů na svou zodpovědnost (má na to koule někdo z přítomných?), zaměstnává lidi, ručí bankám svým majetkem, když zkrachuje, občana to nic stát nebude a přesto jsou z nějakých záhadných důvodů označováni za zloděje a příživníky. To mi hlava nebere.
Příspěvky na žákovské jízdné dostávají všichni dopravci podle stejných pravidel!!
Na rozdíl od příspěvků na ZDO je to přísně podle skutečně přepravených, když s nima žádní žáci/studenti nebudou jezdit, nedostanou NIC... čili relativně nejspravedlivější možný způsob vyplácení.
Jinak s procenty samozřejmě kouzlí kdekdo, viz třeba Albert: bonbóny "končí trvanlivost, sleva 50%" za 10,50 přitom ve vedlejším regálu tytéž bonbóny (s trvanlivosti v pořádky, výrazně delší než předešlé) v akci za 9,90 - tak kde potom je těch 50% slevy, že? Aneb jak praví klasik, nechci slevu zadarmo :)
Konečným příjemcem žádných dotací nejsou cestující, tím jsou DOPRAVCI. Cestující MOŽNÁ od příjemce těch dotací získá něco co by jinak nezískal, nebo to získá levněji, nicméně v žádném případě NENÍ příjemcem dotací. Chtěl bych vidět jak by se vám líbil takový model, kdyby skutečně byl - znamenalo by to že každý z nás by dostával nějaký "příspěvek na dopravu" a dopravcům by pak díky tomu mohli platit nedotované komerční jízdné... mělo by to rozhodně i svá pozitiva, ovšem také negativa.
Podobně pak příjemcem dotací nejsou pacienti (ale také ne lékaři - aspoň pokud nejsou samostatně podnikající) anobrž zdravotnická zařízení, atd. atd. (školy, NE učitelé...)
Chápu Váš pokus jako snahhu o zjednodušení, nicméně nevhodné...
Tady umyslne motate dve veci dohromady. Uhradu za ujety kilometr (tedy primou dotaci na vlak) a kompenzaci za povinne slevy. Fakt, ze si to ministerstvo nedokazalo spocitat a CD to spocitat nechtelo (bo by ledacos vyplavalo na povrch), v dusledku cehoz se platilo uplne neco jineho, nez se platit melo, neni mozne spojovat s tim, kdo je ci neni parazit a jestli dostava to ci ono.
Cely ten rozdil je patrny na jednoduchem prikladu; mame vlak jedouci na Ostravu v dobe, kdy se dotovalo:
- vlak jede plny dospelych, modri maji trzby + dotaci, ostatni jen trzby
- vlak jede plny studentu, modri maji trzby + dotaci, ostatni trzby + kompenzace
- vlak jede prazdny, modri maji dotaci, ostatni nic
turista > To si pletete. Takto se chováte možná vy, intelektuál, který si uvědomuje, ža jakýkoliv marketing nakonec zaplatí v ceně zboží. Ale většina občanů jsou prosťáčci a i ty relativně primitivní a dotěrné kampaně na ně zabírají. Ostatně proto se ty kampaně dělají, firmy nejsou hloupé.
Rekl bych, ze nejdulezitejsi v tomto "matematickem vzorci" neni IQ zakaznika, ale otazka, jak je spokojen se stavajicimi sluzbami - pokud ho dosavadni operator dre z kuze, chnapne po po prvni rozumejsi konkurencni nabidce podobne, jako ten, kdo s hodinovym zpozdenim, propocenym oblekem a se zalehlyma usima vyleze z kozenky bez jakekoliv sance na kompenzaci, prestoze si koupil mistenku do hadroveho velkoprostoru s klimou. Naopak, jsem-li se svym operatorem spokojen, konkurenci neresim a opalkuju kazdeho takoveho otravu. Obdobne ve vlaku, proc bych mel menit neco, s cim jsem spokojen a riskovat, ze spokojen nebudu?
I špatná reklama je reklama, a nejhorší co se může firmě stát, je že o ní nikdo neví (ve stylu "Pendolíno? To ještě jezdí?")
V principu souhlas, ale prave tohle na Ostravu neplati - i ten, kdo nikdy vlakem nejel dnes vi, ze jsou jakesi dobre podminky jezdeni na Ostravu, ze tam jezdi soukromnici a pendolino.
rád bych Vám tímto poskytl radu, která má "v cenách obvyklých" hodnotu nejméně 1 milión Kč.
Protože se ale jedná o radu nevyžádanou, dávám ji zcela zdarma!
Doporučuji Vám dohodnout se ve Vašem vlastním zájmu na vzájemném uznávání jízdních dokladů.
Pokud se dohody podaří a uznávání vydrží nejméně 2-3 roky, začnou s Vámi cestující jezdit jako vzteklí. Situaci nahrávají také opravy na dálnici D1.
Best practice k nahlédnutí zde: http://www.voev.ch/dcs/users/117/Fakten_Argumente_2012_e.pdf
I když se zpočátku může stát, že jeden dopravce odláká cestující jiným dopravcům, celkový objem cestujících mezi Prahou a Ostravou se zvýší díky zlepšené dostupnosti vlakového spojení.
Pro Vás to bude příležitost, jak si konkurovat komfortem a kvalitou doplňkových služeb, a ukázat tak zákazníkům, že Váš propracovaný marketing má reálný základ.
Železniční dopravě zdar
Michal Drábek
To si pletete. Takto se chováte možná vy, intelektuál, který si uvědomuje, ža jakýkoliv marketing nakonec zaplatí v ceně zboží. Ale většina občanů jsou prosťáčci a i ty relativně primitivní a dotěrné kampaně na ně zabírají. Ostatně proto se ty kampaně dělají, firmy nejsou hloupé.
On princip většiny kampaní není přímo přesvědčovat, ale zviditelňovat. I špatná reklama je reklama, a nejhorší co se může firmě stát, je že o ní nikdo neví (ve stylu "Pendolíno? To ještě jezdí?")
Typickým příkladem téhle vlezlé propagace jsou ti různí prodejci elektřiny apod., kteří lezou za lidmi do bytu. Taky je většina okamžitě vyrazí, protože už toho je moc. A nebo nabízeči tarifů, kteří se pletou někdy pod nohy.
Přesto existují, takže to funguje. A ten kdo je hned vyrazí, ten jim nevadí, však vědí, že takovým by stejně nic neprodali. Pokud takovým lidem chcete škodit, tak je nevyhazujte, naopak pozvěte je dál, třeba hodinu s ním diskutujte a pak si nic nekupte :)
1) "Soukromníci jezdící za vlastní prachy" - to je mýtus. I vy jste už určitě zaslechl, že RJ a LE dostávají od státu víc peněz, než před jejich příchodem dostávaly na ostravské trati ČD.
2) "čtyřmi miliardami ročně dotovaný národní dopravce" - ono je to dokonce víc než 4 mld. Ale jde mi hlavně o toto:
Stát sype velké peníze do školství. Znamená to, že jsou dotováni učitelé? Nebo jsou konečnými příjemci těch dotací žáci/studenti?
Stát sype velké peníze do zdravotnictví. Znamená to, že jsou dotováni zdravotníci? Nebo jsou konečnými příjemci těch dotací pacienti?
Stát sype velké peníze do veřejné dopravy. Znamená to, že jsou dotováni dopraváci? Nebo jsou konečnými příjemci těch dotací cestující?
Školství, zdravotnictví i veřejná doprava jsou financovány velice podobným způsobem. Učitelům a zdravotníkům ale málokdo řekne, že jsou dotováni, zatímco dopraváci to mají na talíři denně...
Tohle je přesně moment, kdy se lámou dva přístupy: pravicový volný vs. levicový svázaný pravidly.
Pravicový pohled: pokud mě budou lézt pod nohy agenti konkurence firmy, kterou právě používám, tak mě akorát naštvou a tím spíše do toho OBI nevlezu a tím spíš pojedu příště ČD, než abych vlezl do LE/RJ.
A levicový pohled: haló státe, stanov pro vše sadu pravidel a zreguluj co jde, ať mám jasné jistoty a nenech někoho, aby šel za tyhle pravidla.
Typickým příkladem téhle vlezlé propagace jsou ti různí prodejci elektřiny apod., kteří lezou za lidmi do bytu. Taky je většina okamžitě vyrazí, protože už toho je moc. A nebo nabízeči tarifů, kteří se pletou někdy pod nohy.
Nechci do toho tahat politiku jako takovou, chci na tom ukázat jen zcela odlišný přístup v myšlení u různých lidí, kvůli kterému se tady nikdy neshodneme.
A jak tak čtu Alexe7 a jeho povídání o parazitech ... on ten Mládek to možná řekl o OSVČ záměrně, protože si to zjevně někdo myslí :-)
Sice byznys není špatná věc, ale parazitismus špatný je. Proto k nim nahlížím a budu nahlížet skepticky.
Takže soukromníci co jezdí "za své prachy" jsou paraziti a čtyřmi miliardami ročně dotovaný národní dopravce je v tom případě co?
...ale aspoň se poměry mezi Ostravskou linkou a zbylou sítí trochu srovnají.
To jako, že se tam mají vrátit Béčka, kterých si můžou bohatě užívat cestující na většině sítě? Nemělo by to být opačně?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











