..: Vozidlo PESA Link II opět zavítá na bezdružickou lokálku :..

RegioShark v Bezdružicích, foto: Miroslav KlasPlzeňský kraj — Nedávná akce vítání jara na bezdružické lokálce přinesla pravidelným cestujícím i turistům zajímavou příležitost svézt se vozidlem, které odpovídá standardům dnešní doby, soupravou PESA Link II. Snadný nástup pro cyklisty i rodiče s kočárky, pohodlný a moderně zpracovaný interiér či bonus v podobě Wi-Fi připojení byl přijat cestujícími velmi kladně, ale to byla pouze jedna strana celé akce. Jednotka s obchodním názvem RegioShark prokázala i svoji další přednost, a to v oblasti adhezních a akceleračních vlastností. Svižné rozjezdy od úrovňových železničních přejezdů, před kterými je výrazné rychlostní omezení, se samozřejmě projevily pozitivně i na jízdní době spoje Pňovany - Bezdružice a nejednou musel strojvedoucí příslušného osobního vlaku vyčkávat, aby ze stanice či zastávky neodjel s náskokem oproti standardnímu jízdnímu řádu.

Ti, kteří nestihli žraloka na bezdružické lokálce při výše uvedené akci, mají ještě další příležitost. V sobotu 1. června 2013 bude v okolí bezdružické lokálky probíhat akce k zahájení 210. lázeňské sezóny na Konstantinolázeňsku. Díky tomuto slavnostnímu programu se na trať Pňovany - Bezdružice podívá motorová jednotka RegioShark znovu v plné parádě.

Atraktivita lokálních drah nemusí být španělskou vesnicí

RegioJet na Slovensku, foto: RegioJet, a.s. Atraktivita lokálních drah jde ruku v ruce s využíváním moderních vozidel, zkracováním jízdních dob, nabídkou doplňkových služeb a s celkovou snadnou dostupností přirozených center územních oblastí. Malá záchytná parkoviště P+R či vhodné a bezpečné stání pro kola u vytipovaných stanic, několik výtisků denního tisku ve vlaku, konkurenceschopná jízdní doba vlaku, zásuvky, Wi-Fi či integrovaný jízdní doklad pro vlaky i MHD v cílové destinaci může přilákat i na zdánlivě neatraktivní trať dostatek klientů i mimo turistickou sezónu, zvláště přihlédneme-li ke zvyšujícím se nákladům na pohonné hmoty, které trápí nejednoho uživatele IAD.

Podíváme-li se ke našim sousedům na Slovensku, uvidíme zde příklad, že i dopravce sám může přispět k naplnění vlaků dalšími klienty. Společnost RegioJet na vlastní náklady vytvořila např. parkoviště P+R v Dunajské Stredě, zrenovovala některé zastávkové přístřešky či nástupiště na trase, nebo nabízí doplňkové služby ve vlaku. Bylo by nesmyslné porovnávat tratě Pňovany - Bezdružice a Bratislava - Komárno. Přesto se objednatel dopravy, společnost POVED, může některými nápady inspirovat a uvést je do praxe například v připravovaném výběrovém řízení na vybrané tratě v Plzeňském kraji.

Zdroj: Bezdružická lokálka, Konstantinovy Lázně


Aleš Petrovský | 16.5.2013 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský Slovensko Bratislavský


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.05.2013 (15:21)  
No vidíte, takové informace nemám! To jsem doslova radostí poskočil na židli. Člověka už ty honekry a panťáky začnou časem vytáčet, když nima jede úplně všude...
16.05.2013 (15:15)  
Wabun: 7 640/650 pro linku S2 je objednáno. :-)
16.05.2013 (15:11)  
Ty 844 se mi začínají líbit. Je zajímavé, že mají výkon 2x390 kW. To celkově dává rovných 780 kW a to je o hodně víc, než dává hydra. To je hrozné, když si uvědomím, že hydra tahá těžší soupravy než je tohle. A co mě tedy zase štve je, že nebudou jezdit v Jihomoravském kraji. To mě moc mrzí. Na Vysočině mají 840, v Pardubickém kraji taky, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji budou 844, ale do Jihomoravského se nedostanou zase žádná nízkopodlažní vozidla krom Regionov. RegioPanthera jsem tu taky ještě neviděl. Ovšem za to nemůžou ČD, ale kraj, že si o to neřekne...
16.05.2013 (14:57)  
Komín: Tak příklad slovenské Dunajky je jednoduchý - je to příměstská trať, kde je dostatek lidí ochotných cestovat, jen to před tím dusila nabídka spojů. Hlavním ternem tedy není velký vlak proti 810, ale pravidelný rozumný interval spojů. Tvrdit ale, že doplňkové služby a marketing ničemu nepomohly, by taky nebyl dobře.
registrovaný uživatel Komín  mail  
16.05.2013 (14:49)  
Nikdy není pozdě. Proč se to tedy na Slovensku daří?
16.05.2013 (13:35)  
Všechno je to utopie, tady se prostě zaspalo. Dlouhou dobu se nabízelo jenom 810+010, kodrcání po rozbitém svršku, zpomalování u každého přejezdu, průjezd vesnicí s několika přejezdy s protivným houkáním a zastavením kilometr za vesnicí, protože tam byla zastávka společná pro další vesnici, kterou vlak opět projel s protivným houkáním přímo mezi domy. Lidi si prostě zvykli, že lokálky patří minulosti. Další věc byl jízdní řád, kdy se rušily využívané spoje, nebo se posunuly do takové časové polohy, aby v uzlové stanici ujel další vlak. Další je způsob myšlení většiny lidí, já sockou nepojedu, jak bych vypadal. Podle mně už je pozdě. Nedovedu si dost dobře představit, že by někdo jezdil vlakem třeba ze zastávek na trati Libochovice-Straškov, s přestupem ve Vraňanech, denně do zaměstnání do Prahy, taková jízda by zabrala dohromady 4 hodiny, 8 hodin v práci a určitě by spoje nenavazovaly na začátek a konec pracovní doby, takře nejméně v součtu hodina čekání, která se dá využít maximálně k nákupu potravin poblíž nádraží. To se vyplatí si najít hůře placenou práci v místě bydliště. Další průšvih jsou Regionovy, vyhozené peníze, nakonec jezdí po hlavních tratích pod drátama. Lokálky by se musely směrově upravit, zrušit část přejezdů, na zbylé dosadit závory, přesunout zastávky k obytné zástavbě, zvětšit jejich počet, a na těch, kde by se náhodou povedlo získat cestující, natáhnout trolej 750V a nasadit tramvaje a případnou nákladní dopravu ponechat v nezávislé trakci.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko