..: Vozidlo PESA Link II opět zavítá na bezdružickou lokálku :..

RegioShark v Bezdružicích, foto: Miroslav KlasPlzeňský kraj — Nedávná akce vítání jara na bezdružické lokálce přinesla pravidelným cestujícím i turistům zajímavou příležitost svézt se vozidlem, které odpovídá standardům dnešní doby, soupravou PESA Link II. Snadný nástup pro cyklisty i rodiče s kočárky, pohodlný a moderně zpracovaný interiér či bonus v podobě Wi-Fi připojení byl přijat cestujícími velmi kladně, ale to byla pouze jedna strana celé akce. Jednotka s obchodním názvem RegioShark prokázala i svoji další přednost, a to v oblasti adhezních a akceleračních vlastností. Svižné rozjezdy od úrovňových železničních přejezdů, před kterými je výrazné rychlostní omezení, se samozřejmě projevily pozitivně i na jízdní době spoje Pňovany - Bezdružice a nejednou musel strojvedoucí příslušného osobního vlaku vyčkávat, aby ze stanice či zastávky neodjel s náskokem oproti standardnímu jízdnímu řádu.

Ti, kteří nestihli žraloka na bezdružické lokálce při výše uvedené akci, mají ještě další příležitost. V sobotu 1. června 2013 bude v okolí bezdružické lokálky probíhat akce k zahájení 210. lázeňské sezóny na Konstantinolázeňsku. Díky tomuto slavnostnímu programu se na trať Pňovany - Bezdružice podívá motorová jednotka RegioShark znovu v plné parádě.

Atraktivita lokálních drah nemusí být španělskou vesnicí

RegioJet na Slovensku, foto: RegioJet, a.s. Atraktivita lokálních drah jde ruku v ruce s využíváním moderních vozidel, zkracováním jízdních dob, nabídkou doplňkových služeb a s celkovou snadnou dostupností přirozených center územních oblastí. Malá záchytná parkoviště P+R či vhodné a bezpečné stání pro kola u vytipovaných stanic, několik výtisků denního tisku ve vlaku, konkurenceschopná jízdní doba vlaku, zásuvky, Wi-Fi či integrovaný jízdní doklad pro vlaky i MHD v cílové destinaci může přilákat i na zdánlivě neatraktivní trať dostatek klientů i mimo turistickou sezónu, zvláště přihlédneme-li ke zvyšujícím se nákladům na pohonné hmoty, které trápí nejednoho uživatele IAD.

Podíváme-li se ke našim sousedům na Slovensku, uvidíme zde příklad, že i dopravce sám může přispět k naplnění vlaků dalšími klienty. Společnost RegioJet na vlastní náklady vytvořila např. parkoviště P+R v Dunajské Stredě, zrenovovala některé zastávkové přístřešky či nástupiště na trase, nebo nabízí doplňkové služby ve vlaku. Bylo by nesmyslné porovnávat tratě Pňovany - Bezdružice a Bratislava - Komárno. Přesto se objednatel dopravy, společnost POVED, může některými nápady inspirovat a uvést je do praxe například v připravovaném výběrovém řízení na vybrané tratě v Plzeňském kraji.

Zdroj: Bezdružická lokálka, Konstantinovy Lázně


Aleš Petrovský | 16.5.2013 (13:00)
Related newsopen/close

More on Služby Vozidla

More from ČR Plzeňský Slovensko Bratislavský


  1 2      Zpráv na stránku:   
21.05.2013 (22:30)  
Jsem rád, že žraloka vytáhli na tuto trať. Za cenu pár kýblů nafty navíc to je doprava na úrovni. Možná si někdo může myslet, že je to lokálka. Ale ona je to příměstská trať, kde bydlí více lidí, než na zastávkách na koridoru v údolí Mže. Mnohem logičtější by bylo jezdit do Bezdružic, než po koridoru. Ovšem jak tu někdo nadává na takt, tak s ním souhlasím, že dvouhodinový takt v příměstské dopravě je pitomost. To už je fakt lepší jet tři vlaky za den na konkrétní hodinu. Jenže příměstská doprava by měla jezdit po hodině a podle počtu obyvatel nasadit přiměřené vozidlo. Do Bezdružic by byla mnohem lepší 841. Dnešní otáčení 814 v Kozolupech není šťastné, protože spousta lidí bydlí za Kozolupy, kde se už jezdí jen ve dvouhodině.

Pokud by se nasadila 844 do Bezdružic, mohla by se zřídit zastávka v kopci u obce Malovice a místo ní projíždět žst. Pňovany, která je v lesích zřízena jen kvůli přestupování.
Dnes Malovice nejdou zřídit, protože Regionoha by se v případě nepřízně sv. Petra v kopci nerozjela.
17.05.2013 (23:31)  
bartik09: "Dvouciferné číslo" zní marketingově dobře, konkrétně se jednalo snad o 15 %. O zrušených autobusových linkách nevím (možná se něco rušilo, ale pokud vím moc jich v té relaci ani nejezdilo), a zlepšené návaznosti na co? Snad ne na tu super MHD v Jablonci :-) Jízdní řády vlaků v oblasti se pokud vím neměnily vůbec.
Leinad: Však tyhle věci beru jakou "součást" toho nového vozidla, které tím pádem cestující přitáhnout může. Nové vozidlo samozřejmě neznamená jen číslo na výrobním štítku, jde o to jestli se do toho lépe nastupuje (jestli tam bez cizí pomoci dostanu kolo, kočárek, velkého psa), jak svižně to jede, jestli se neštítím použít WC... a koneckonců i ta WiFi má pro některé cestující váhu.
Registered user Leinad 
17.05.2013 (20:20)  
Nové vozidlo samo o sobě lidi nepřitáhne. Ale sou činy, které k novému vozidlu patří (vylepšení JŘ nejen zkrácením jízdních dob, propagace, zavedení nové služby jako přeprava kol,...).
17.05.2013 (19:27)  
Tomáš Kraus: To dvouciferne cislo muze byt 11, nebo klidne 50. A urcite to bylo jen kvuli nasazeni novych vlaku? Nedoslo treba taky ke zruseni nekterych soubeznych autobusovych linek, zlepseni navaznosti...?
Registered user Kakov 
17.05.2013 (13:38)  
Tomáš Kraus: samozřejmě význam moderního vozidla je nutné brát s rezervou,

jsou tratě, kde moderní vozidlo lidi přitáhne, ale pak jsou tratě, kde moderní vozidlo samo osobě trať nezachrání.

třeba Ždánickou trať by podle mě ani moderní vozidla nezachránili...
prostě pokud je trasování abnormálně špatné, pak moderní vozidlo nepomůže
17.05.2013 (12:46)  
Martin Š: Nevím co přesně si představujete pod pojmem lokálka a jaký nárůst počtu cestujících byste očekával, ale silně nesouhlasím s tím, že moderní vozidla nepomůžou. Jeden z příkladů jsou Regiošuplata (a to nejsou vozidla úplně bez chyby) na trati Liberec - Tanvald, počet cestujících tam hodně rychle narostl v procentech o dvouciferné číslo. Jinak na kterých lokálkách například došlo k navýšení počtu vlaků a následně úbytku cestujících? Žádná mě teď nenapadá... Souhlasím ale že Bezdružice by měly mít přímé spojení s Plzní a že větším problémem lokálek než vozidla jsou například neustálé pomalé jízdy přes přejezdy.
Registered user Kakov 
17.05.2013 (8:05)  
podívá motorová jednotka RegioShark znovu v plné parádě

neví prosím někdo co to znamená nebo zda se bude moct běžný cestující svézt? zkoušel jsem hledat po internetu, ale nenašel jsem,
16.05.2013 (16:55)  
Wabun, Josef Petrák: K tomu aby se pomocí Panterů odvezl stejný počet lidí jako v Tornádu (400 sedadel) je třeba dvouvozovou (147) a třívozovou (241) jednotku spojit. Což dělá celé TŘI jednotky k 17 Tornádům. Po patnácti minutách ve špičce se přitom jezdí už teď, takže krácení intervalu na polovic nepřipadá v úvahu.
16.05.2013 (15:46)  
Martin Š.: Mam pocit, ze je to naopak. Stoupa obsazenost, ubyva spoju a pribyva cestujicich i osobokilometru. Samozrejme to na ruznych tratich muze byt ruzne, ale toto mam zafixovano jako oficialni data.
Registered user Martin Š.  mail  
16.05.2013 (15:37)  
Trať do Bezdružic by zasloužila hlavně přímé spojení s Plzní. Pesar by byl na tuto štreku ideální (trakčně určitě, nevím však jak kapacitně).
Co se týká hodně lokálních tratí, moderní vozidla a hodinky s vodotryskem na palubě nepomůžou. Cestující se nemají na lokálkách kde brát, je jich jen omezený počet. Lokálky jsou dnes nevytížené, protože nějakého experta napadlo tupě taktovat za každou cenu a to je podle mě špatně. Lidé kteří jezdili do práce najednou nemají spoj. Ano je hezké, že je najednou dvakrát tolik spojů, ale když jsou v nepoužitelné časy, tak jsou k ničemu. A právě na taktovou dopravu dojelo mnoho lokálek, protože cestující spíše ubývají a vlaky přibývají -> koeficient vytížení vlaků klesá a proto si kraj řekne, že to radši zavře, když tam už skoro nikdo nejede.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko