Plzeňský kraj — Nedávná akce vítání jara na bezdružické lokálce přinesla pravidelným cestujícím i turistům zajímavou příležitost svézt se vozidlem, které odpovídá standardům dnešní doby, soupravou PESA Link II. Snadný nástup pro cyklisty i rodiče s kočárky, pohodlný a moderně zpracovaný interiér či bonus v podobě Wi-Fi připojení byl přijat cestujícími velmi kladně, ale to byla pouze jedna strana celé akce. Jednotka s obchodním názvem RegioShark prokázala i svoji další přednost, a to v oblasti adhezních a akceleračních vlastností. Svižné rozjezdy od úrovňových železničních přejezdů, před kterými je výrazné rychlostní omezení, se samozřejmě projevily pozitivně i na jízdní době spoje Pňovany - Bezdružice a nejednou musel strojvedoucí příslušného osobního vlaku vyčkávat, aby ze stanice či zastávky neodjel s náskokem oproti standardnímu jízdnímu řádu.
Ti, kteří nestihli žraloka na bezdružické lokálce při výše uvedené akci, mají ještě další příležitost. V sobotu 1. června 2013 bude v okolí bezdružické lokálky probíhat akce k zahájení 210. lázeňské sezóny na Konstantinolázeňsku. Díky tomuto slavnostnímu programu se na trať Pňovany - Bezdružice podívá motorová jednotka RegioShark znovu v plné parádě.
Atraktivita lokálních drah nemusí být španělskou vesnicí
Atraktivita lokálních drah jde ruku v ruce s využíváním moderních vozidel, zkracováním jízdních dob, nabídkou doplňkových služeb a s celkovou snadnou dostupností přirozených center územních oblastí. Malá záchytná parkoviště P+R či vhodné a bezpečné stání pro kola u vytipovaných stanic, několik výtisků denního tisku ve vlaku, konkurenceschopná jízdní doba vlaku, zásuvky, Wi-Fi či integrovaný jízdní doklad pro vlaky i MHD v cílové destinaci může přilákat i na zdánlivě neatraktivní trať dostatek klientů i mimo turistickou sezónu, zvláště přihlédneme-li ke zvyšujícím se nákladům na pohonné hmoty, které trápí nejednoho uživatele IAD.
Podíváme-li se ke našim sousedům na Slovensku, uvidíme zde příklad, že i dopravce sám může přispět k naplnění vlaků dalšími klienty. Společnost RegioJet na vlastní náklady vytvořila např. parkoviště P+R v Dunajské Stredě, zrenovovala některé zastávkové přístřešky či nástupiště na trase, nebo nabízí doplňkové služby ve vlaku. Bylo by nesmyslné porovnávat tratě Pňovany - Bezdružice a Bratislava - Komárno. Přesto se objednatel dopravy, společnost POVED, může některými nápady inspirovat a uvést je do praxe například v připravovaném výběrovém řízení na vybrané tratě v Plzeňském kraji.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Pokud by se nasadila 844 do Bezdružic, mohla by se zřídit zastávka v kopci u obce Malovice a místo ní projíždět žst. Pňovany, která je v lesích zřízena jen kvůli přestupování.
Dnes Malovice nejdou zřídit, protože Regionoha by se v případě nepřízně sv. Petra v kopci nerozjela.
Leinad: Však tyhle věci beru jakou "součást" toho nového vozidla, které tím pádem cestující přitáhnout může. Nové vozidlo samozřejmě neznamená jen číslo na výrobním štítku, jde o to jestli se do toho lépe nastupuje (jestli tam bez cizí pomoci dostanu kolo, kočárek, velkého psa), jak svižně to jede, jestli se neštítím použít WC... a koneckonců i ta WiFi má pro některé cestující váhu.
jsou tratě, kde moderní vozidlo lidi přitáhne, ale pak jsou tratě, kde moderní vozidlo samo osobě trať nezachrání.
třeba Ždánickou trať by podle mě ani moderní vozidla nezachránili...
prostě pokud je trasování abnormálně špatné, pak moderní vozidlo nepomůže
neví prosím někdo co to znamená nebo zda se bude moct běžný cestující svézt? zkoušel jsem hledat po internetu, ale nenašel jsem,
Co se týká hodně lokálních tratí, moderní vozidla a hodinky s vodotryskem na palubě nepomůžou. Cestující se nemají na lokálkách kde brát, je jich jen omezený počet. Lokálky jsou dnes nevytížené, protože nějakého experta napadlo tupě taktovat za každou cenu a to je podle mě špatně. Lidé kteří jezdili do práce najednou nemají spoj. Ano je hezké, že je najednou dvakrát tolik spojů, ale když jsou v nepoužitelné časy, tak jsou k ničemu. A právě na taktovou dopravu dojelo mnoho lokálek, protože cestující spíše ubývají a vlaky přibývají -> koeficient vytížení vlaků klesá a proto si kraj řekne, že to radši zavře, když tam už skoro nikdo nejede.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.