Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.
Zdroj: Město Karviná
Tu redukci zastavujících spojů opravdu provedly ČD? Rozhodování o tom, kde se bude stavět, nechává objednavatel na dopravcích?
Jaký takýs význam dnes může mít jen pro nedalekou Stonavu, a to ještě za podmínky, že se zintegrují návazné autobusové spoje k vlakům. Město Stonava už léta ale spíš směřuje autobusovou obslužnost na Albrechtice na trati Č. Těšín-Havířov, do Karviné je to přece jen rychlejší autobusem.
Nikdo, kdo jede do lázní nebude vystupovat na zastávce Darkov, ale v Karviné hl.n. Především si zajistí taxi nebo jiný transfer až k ubytování, což z Darkova lze jen pěšky nebo příšernou oklikou kolem centra města nebo kolem hlavního nádraží... Také valná část ubytovaných hostů jezdí spíše do sanatoria v Karviné-Hranicích.
Zajímavý je názor IC540 na přestupní vazbu ze Stonavy k vlakům v Darkově, ale vidím tam problém v mimoúrovňovém napojení zastávek ČSAD na mostě a vlaků dole (schody).
A pokud jde o jezero, to je otázka budoucnosti, ale jestli si Hanzel myslí, že kvůli tomu bude v létě na zastávce v Darkově nějaký pohyb, pak ať si ji vybojuje. Já to nevidím nijak pozitivně. Především, pro většinu obyvatel Karviné je to dostupnější autobusem, bez přestupu, než s MHD na nádraží a pak jednu zastávku vlakem.
Aby byl provoz vlaků efektivní, tak je potřeba dosáhnout co největších proběhů vozidel, což ale se zstavováním co kousek dost dobře nejde.
Proto jsem spíše zastánce rušení menších zastávek a investováním ušetřených peněz do zkvalitňování větších přestupních uzlů, do kterých může cestující svážet mnohem levněji autobus. Typickým příkladem je zastavování vlaků ve vesničkách mezi Prahou a Kolínem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.